Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
. Εξερεύνηση του μουσικού δημιουργικού εαυτού (μουσικά όργανα, φωνή, σωματικές κινήσεις, έκφραση συναισθήματος μέσα από τη μουσικό αυτοσχεδιασμό)
2. Χρήση της μουσικής ως μέσο αμοιβαίας ενέργειας (αυτοσχεδιασμός, ομαδική μουσική έκφραση, μουσικοί διάλογοι)
3. Ανάπτυξη ευαισθητοποίησης σε θέματα δυναμικής ομάδας:
• Ακούω τον άλλον.
• Περιμένω τη σειρά μου.
• Αντιλαμβάνομαι και προσέχω όρια εαυτού και άλλου.
• Δίνω και παίρνω.
• Σέβομαι κανόνες.
• Αναλαμβάνω ευθύνη για επιλογές της συμπεριφοράς μου.
• Ζητώ και δίνω στήριξη.
• Σέβομαι τη διαφορετικότητα του άλλου.
• Εκφράζω τα «θέλω» μου και σέβομαι τα «θέλω» των άλλων.
• Δημιουργώ σχέσεις εγγύτητας.
• Ενεργώ με πράξεις που έχουν νόημα.
• Αντιλαμβάνομαι και ανταποκρίνομαι στο νόημα των πράξεων του άλλου.
4. Εκπαίδευση σε παρεμβάσεις του μουσικοθεραπευτή:
• Holding
• Containing
• Καθρέφτης
• Στήριξη
• Ενθάρρυνση
• Οριοθέτηση
• Ενσυναίσθηση
• Μετάφραση ήχων και σωματικών εκφράσεων σε λόγο κι αντίστροφα
• Αυθεντική παρουσία
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα έχει κατεξοχήν βιωματικό χαρακτήρα σε ατομικό, δυαδικό και ομαδικό επίπεδο. Αποτελεί συνέχιση κι εμβάθυνση του μαθήματος : «Μουσικοθεραπεία: τεχνικές μουσικής Ι». Υποχρεωτικές 50 ώρες πρακτικής σε χώρους ατόμων με αναπηρία, κλινικές αναφορές και παρουσιάσεις περιπτώσεων.
Προαπαιτούμενα μαθήματα: «Εισαγωγή στη Μουσικοθεραπεία», «Μουσικοθεραπεία: Τεχνικές Ι». Το μάθημα «Προσεγγίσεις Μουσικοθεραπείας» μπορεί να είναι προαπαιτούμενο ή να το παρακολουθεί ο φοιτητής παράλληλα με το: «Μουσικοθεραπεία: Τεχνικές ΙΙ»