Μουσικοθεραπεία: Τεχνικές ΙΙ (Σεμινάριο)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΜουσικοθεραπεία: Τεχνικές ΙΙ (Σεμινάριο) / Music therapy: Music skills II
ΚωδικόςΕΘ2006
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΜουσικών Σπουδών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013914

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Μουσικών Σπουδών (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 10
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μουσικολογία/ΜουσικοπαιδαγωγικήΕπιλογής846
ΣύνθεσηΕπιλογής846

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΜουσικοθεραπεία: Τεχνικές ΙΙ (Σεμινάριο)
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600167769

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΤμήμα Μουσικών Σπουδών (Θέρμη)
Όροφος-
ΑίθουσαΦουαγιέ (575)
ΗμερολόγιοΠέμπτη 18:00 έως 21:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
. Εξερεύνηση του μουσικού δημιουργικού εαυτού (μουσικά όργανα, φωνή, σωματικές κινήσεις, έκφραση συναισθήματος μέσα από τη μουσικό αυτοσχεδιασμό) 2. Χρήση της μουσικής ως μέσο αμοιβαίας ενέργειας (αυτοσχεδιασμός, ομαδική μουσική έκφραση, μουσικοί διάλογοι) 3. Ανάπτυξη ευαισθητοποίησης σε θέματα δυναμικής ομάδας: • Ακούω τον άλλον. • Περιμένω τη σειρά μου. • Αντιλαμβάνομαι και προσέχω όρια εαυτού και άλλου. • Δίνω και παίρνω. • Σέβομαι κανόνες. • Αναλαμβάνω ευθύνη για επιλογές της συμπεριφοράς μου. • Ζητώ και δίνω στήριξη. • Σέβομαι τη διαφορετικότητα του άλλου. • Εκφράζω τα «θέλω» μου και σέβομαι τα «θέλω» των άλλων. • Δημιουργώ σχέσεις εγγύτητας. • Ενεργώ με πράξεις που έχουν νόημα. • Αντιλαμβάνομαι και ανταποκρίνομαι στο νόημα των πράξεων του άλλου. 4. Εκπαίδευση σε παρεμβάσεις του μουσικοθεραπευτή: • Holding • Containing • Καθρέφτης • Στήριξη • Ενθάρρυνση • Οριοθέτηση • Ενσυναίσθηση • Μετάφραση ήχων και σωματικών εκφράσεων σε λόγο κι αντίστροφα • Αυθεντική παρουσία
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα έχει κατεξοχήν βιωματικό χαρακτήρα σε ατομικό, δυαδικό και ομαδικό επίπεδο. Αποτελεί συνέχιση κι εμβάθυνση του μαθήματος : «Μουσικοθεραπεία: τεχνικές μουσικής Ι». Υποχρεωτικές 50 ώρες πρακτικής σε χώρους ατόμων με αναπηρία, κλινικές αναφορές και παρουσιάσεις περιπτώσεων. Προαπαιτούμενα μαθήματα: «Εισαγωγή στη Μουσικοθεραπεία», «Μουσικοθεραπεία: Τεχνικές Ι». Το μάθημα «Προσεγγίσεις Μουσικοθεραπείας» μπορεί να είναι προαπαιτούμενο ή να το παρακολουθεί ο φοιτητής παράλληλα με το: «Μουσικοθεραπεία: Τεχνικές ΙΙ»
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Πρακτική άσκηση
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Βιντεοσκοπήσεις, ηχογραφήσεις συνεδριών μουσικοθεραπείας
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια391,3
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων501,7
Πρακτική (Τοποθέτηση)501,7
Εποπτεία411,4
Σύνολο1806
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Εξέταση προόδου (80%) Τελικές εξετάσεις (20%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
ανάλογα με τις ανάγκες του φοιτητή και τον πληθυσμό πρακτικής του
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-12-2018