Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με τη επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα
-μπορούν να περιγράψουν την λειτουργία των δομών ειδικής αγωγής καθώς και των τρόπων υποστήριξης στη γενική εκπαίδευση
-μπορούν να αξιολογήσουν τις δεξιότητες και τη συμπεριφορά παιδιών με αναπηρίες και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
-μπορούν να σχεδιάσουν πλήρες εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης, αξιοποιώντας εμπειρικά τεκμηριωμένες μεθόδους και προσεγγίσεις
-μπορούν να αναπτύξουν κατάλληλο διδακτικό υλικό για παιδιά με υψηλής συχνότητας αναπηρίες
-μπορούν να παρέχουν υποστήριξη σε μορφή ένας προς ένα, σε μικρή ομάδα και σε πλαίσιο συνεκπαίδευσης
-μπορούν να διαχειριστούν μια διεπιστημονική συνάντηση
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα Πρακτική Άσκηση στην Ειδική αγωγή έχει ως στόχο την ανάπτυξη ειδικών παιδαγωγών ικανών να υλοποιήσουν επιστημονική διδασκαλία και παρεμβάσεις για μαθητές και μαθήτριες με αναπηρίες και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Είναι ένα εργαστηριακής μορφής μάθημα, που συνδυάζει την κατάρτιση με εργαστηριακή άσκηση και υποστηριζόμενη πρακτική άσκηση στο πεδίο. Προετοιμάζει τους φοιτητές και τις φοιτήτριες για εργασία σε διαφορετικά πλαίσια και δομές ειδικής αγωγής. Μέσα από το μάθημα, δίνεται η δυνατότητα στους φοιτητές και στις φοιτήτριες να εφαρμόσουν τις γνώσεις που έχουν ήδη αποκτήσει και να καλλιεργήσουν νέες επαγγελματικές δεξιότητες. Στο πλαίσιο του μαθήματος παρέχεται υποστήριξη και εποπτεία για εργασία σε σχολικές δομές ειδικής αγωγής, γενικές τάξεις συνεκπαίδευσης, δομές κατάρτισης ειδικής αγωγής και άλλες δομές στις οποίες υλοποιούνται παρεμβάσεις υποστήριξης ανθρώπων με αναπηρίες.
Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες εκτίθενται και καλλιεργούν όλες τις διαστάσεις του έργου ενός ειδικού παιδαγωγού, οργανωτικές, διοικητικές, επιστημονικές, διδακτικές. Ειδικότερα, το μάθημα εστιάζει
--στην κατανόηση του θεσμικού και διοικητικού τους ρόλου στα διαφορετικά πλαίσια
-- στην ανάπτυξη δεξιοτήτων παρατήρησης και αξιολόγησης των γνώσεων και της συμπεριφοράς των μαθητών/τριών
-- στον σχεδιασμό εξατομικευμένου προγράμματος παρέμβασης
--στην προετοιμασία της διδασκαλίας και του κατάλληλου υποστηρικτικού υλικού
-- στην υλοποίηση διδασκαλίας και παρεμβάσεων
--στην διεπιστημονική συνεργασία με έμφαση στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών γενικής αγωγής.
Το μάθημα είναι σχεδιασμένο ώστε οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να οδηγούνται μέσα από εργαστηριακές και υποστηριζόμενες δραστηριότητες στη σταδιακή ανάληψη αυτόνομου και πλήρους έργου διδασκαλίας στην ειδική αγωγή.
Λέξεις Κλειδιά
ειδική αγωγή, σχεδιασμός, αξιολόγηση, εξατομικευμένη διδασκαλία