Πρακτική Άσκηση στην Ειδική Αγωγή

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠρακτική Άσκηση στην Ειδική Αγωγή / Special Education: Field-practice
ΚωδικόςΠΕΕΑ207
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΣουζάνα Παντελιάδου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600019713

Πρόγραμμα Σπουδών: Παιδαγωγική Επιστήμη: Ειδική Αγωγή, Παιδαγωγική του Σχολείου, Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 11
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Ειδική ΑγωγήΥποχρεωτικό3220

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠρακτική Άσκηση στην Ειδική Αγωγή
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία40
Class ID
600168010
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με τη επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα -μπορούν να περιγράψουν την λειτουργία των δομών ειδικής αγωγής καθώς και των τρόπων υποστήριξης στη γενική εκπαίδευση -μπορούν να αξιολογήσουν τις δεξιότητες και τη συμπεριφορά παιδιών με αναπηρίες και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες -μπορούν να σχεδιάσουν πλήρες εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης, αξιοποιώντας εμπειρικά τεκμηριωμένες μεθόδους και προσεγγίσεις -μπορούν να αναπτύξουν κατάλληλο διδακτικό υλικό για παιδιά με υψηλής συχνότητας αναπηρίες -μπορούν να παρέχουν υποστήριξη σε μορφή ένας προς ένα, σε μικρή ομάδα και σε πλαίσιο συνεκπαίδευσης -μπορούν να διαχειριστούν μια διεπιστημονική συνάντηση
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα Πρακτική Άσκηση στην Ειδική αγωγή έχει ως στόχο την ανάπτυξη ειδικών παιδαγωγών ικανών να υλοποιήσουν επιστημονική διδασκαλία και παρεμβάσεις για μαθητές και μαθήτριες με αναπηρίες και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Είναι ένα εργαστηριακής μορφής μάθημα, που συνδυάζει την κατάρτιση με εργαστηριακή άσκηση και υποστηριζόμενη πρακτική άσκηση στο πεδίο. Προετοιμάζει τους φοιτητές και τις φοιτήτριες για εργασία σε διαφορετικά πλαίσια και δομές ειδικής αγωγής. Μέσα από το μάθημα, δίνεται η δυνατότητα στους φοιτητές και στις φοιτήτριες να εφαρμόσουν τις γνώσεις που έχουν ήδη αποκτήσει και να καλλιεργήσουν νέες επαγγελματικές δεξιότητες. Στο πλαίσιο του μαθήματος παρέχεται υποστήριξη και εποπτεία για εργασία σε σχολικές δομές ειδικής αγωγής, γενικές τάξεις συνεκπαίδευσης, δομές κατάρτισης ειδικής αγωγής και άλλες δομές στις οποίες υλοποιούνται παρεμβάσεις υποστήριξης ανθρώπων με αναπηρίες. Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες εκτίθενται και καλλιεργούν όλες τις διαστάσεις του έργου ενός ειδικού παιδαγωγού, οργανωτικές, διοικητικές, επιστημονικές, διδακτικές. Ειδικότερα, το μάθημα εστιάζει --στην κατανόηση του θεσμικού και διοικητικού τους ρόλου στα διαφορετικά πλαίσια -- στην ανάπτυξη δεξιοτήτων παρατήρησης και αξιολόγησης των γνώσεων και της συμπεριφοράς των μαθητών/τριών -- στον σχεδιασμό εξατομικευμένου προγράμματος παρέμβασης --στην προετοιμασία της διδασκαλίας και του κατάλληλου υποστηρικτικού υλικού -- στην υλοποίηση διδασκαλίας και παρεμβάσεων --στην διεπιστημονική συνεργασία με έμφαση στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών γενικής αγωγής. Το μάθημα είναι σχεδιασμένο ώστε οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να οδηγούνται μέσα από εργαστηριακές και υποστηριζόμενες δραστηριότητες στη σταδιακή ανάληψη αυτόνομου και πλήρους έργου διδασκαλίας στην ειδική αγωγή.
Λέξεις Κλειδιά
ειδική αγωγή, σχεδιασμός, αξιολόγηση, εξατομικευμένη διδασκαλία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • πρωτόκολλα υλοποίησης πρακτικής άσκησης
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Πέρα από τη χρήση διαφανειών και ταινιών, αξιοποιούνται λογισμικά αξιολόγησης και υποστήριξης μαθητών με αναπηρίες.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια502
Εργαστηριακή Άσκηση502
Πρακτική (Τοποθέτηση)2008
Εκπόνηση μελέτης (project)2008
Σύνολο50020
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση της πρακτικής άσκησης γίνεται με βάση τελική εργασία που περιλαμβάνει όλες τις παρεμβάσεις και τα υλικά των διδασκαλιών επιτόπια παρατήρηση από την διδάσκουσα. Η αξιολόγηση γίνεται με βάση ρουμπρίκα, που δίνεται και επεξηγείται στους φοιτητές και τις φοιτήτριες στην έναρξη του μαθήματος.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-07-2021