Πρακτική Άσκηση στην Παιδαγωγική του Σχολείου

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠρακτική Άσκηση στην Παιδαγωγική του Σχολείου / Internship in School Pedagogy
ΚωδικόςΠΕΠΣ312
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΚυριάκος Μπονίδης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600019716

Πρόγραμμα Σπουδών: Παιδαγωγική Επιστήμη: Ειδική Αγωγή, Παιδαγωγική του Σχολείου, Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 15
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Παιδαγωγική του ΣχολείουΥποχρεωτικό3210

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠρακτική Άσκηση στην Παιδαγωγική του Σχολείου
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία20
Class ID
600168014
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΠΕ101 Συγγραφή της επιστημονικής εργασίας
  • ΠΕ102 Εκπαιδευτική έρευνα: Ποσοτικές προσεγγίσεις
  • ΠΕ103 Εκπαιδευτική έρευνα: Ποιοτικές προσεγγίσεις
  • ΠΕΠΣ301 Ιστορία και θεωρία του σχολείου
  • ΠΕΠΣ302 Κοινωνιολογία του σχολείου και της τάξης
  • ΠΕΠΣ303 Προγράμματα Σπουδών και βιβλία σχολικής εκπαίδευσης
  • ΠΕΠΣ305 Οι ΤΠΕ ως γνωστικό εργαλείο στο σχολείο
  • ΠΕΠΣ306 Το σχολείο της Παιδαγωγικής της Ειρήνης
  • ΠΕΠΣ307 Το διαπολιτισμικό σχολείο
  • ΠΕΠΣ308 Η λογοτεχνία στο σχολείο και την κοινωνία
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός του μαθήματος είναι η συλλογή και η μελέτη βιβλιογραφίας σχετικής με το θέμα της μεταπτυχιακής τους έρευνας, η συλλογή και η ανάλυση ερευνητικών δεδομένων και η συγγραφή και υποστήριξη της τελικής μεταπτυχιακής εργασίας.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Οι ασκούμενοι φοιτητές/οι ασκούμενες φοιτήτριες συμμετέχουν για ένα δίμηνο στο πρόγραμμα της προετοιμασίας της διδασκαλίας, της διδασκαλίας και των εξωδιδακτικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων του/της μέντορός τους εκπαιδευτικού, καθώς και άλλων εκπαιδευτικών μια σχολικής μονάδας. Η ελάχιστη συνολική απασχόλησή τουςείναι 150 ώρες. Οι ώρες αυτές ενδεικτικά μπορούν να κατανεμηθούν στο δίμηνο, κατά προσέγγιση ως εξής: - Είκοσι (20) ώρες διοικητικού έργου/γραμματειακής υποστήριξης με ανάθεση και επίβλεψη από τον διευθυντή/τη διευθύντρια του σχολείου. - Είκοσι (20) ώρες παρατήρησης διδασκαλιών του/της μέντορος ή και βοήθεια σε αυτήν. - Είκοσι (20) ώρες αυτόνομης διδασκαλίας πάντοτε υπό την επίβλεψη και τη βοήθεια του/της μέντορος. - Ενενήντα (90) ώρες συμμετοχή στις εξωδιδακτικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες π.χ. στην ανάπτυξη προγραμμάτων διαδικασίας (projects, προγράμματα Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Ομίλους,, στην παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού, στην οργάνωση σχολικών γιορτών κ.λπ.) ή και σε έρευνα δράσης.
Λέξεις Κλειδιά
Πρακτική άσκηση σε σχολείο, διδασκαλία, αξιολόγηση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλιογραφία και αρθρογραφία
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Άσκηση Πεδίου1506
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων502
Φροντιστήριο200,8
Portfolio301,2
Σύνολο25010
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση είναι ατομική και διαρκής από το μέλος ΔΕΠ-επιβλέποντα/-ουσα και τον μέντορα/τη μέντορα εκπαιδευτικό της πρακτικής του φοιτητή/της φοιτήτριας και αυθεντική (αυτοαξιολόγηση, παρατήρηση, ημερολόγιο αναστοχασμού, portfolio).
Τελευταία Επικαιροποίηση
09-12-2020