ΚΛΙΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ: ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΚΛΙΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ: ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ / CLINICAL PSYCHOLOGY: PSYCHOTHERAPEUTIC APPROACHES
ΚωδικόςΨΥ-360
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013500

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ψυχολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 335
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικόΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΚΛΙΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ: ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600168052

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 106 (125)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 12:30 έως 14:30
ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 106 (125)
ΗμερολόγιοΠαρασκευή 14:00 έως 16:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Δεν υπάρχουν προαπαιτήσεις για το μάθημα
Μαθησιακά Αποτελέσματα
1. Να έχουν το θεωρητικό υπόβαθρο για τις βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις στην ψυχοθεραπεία. 2. Να μάθουν τις βασικές "τεχνικές/ τρόπο αλλαγής" για την κάθε θεωρητική προσέγγιση. 3. Να αρχίσουν να αναπτύσσουν την ικανότητα να εφαρμόζουν τη θεωρητική γνώση στην πράξη. 4. Να εξοικειωθούν με τα δεοντολογικά ζητήματα που προκύπτουν στην ψυχοθεραπεία. 5.Να εξοικειωθούν με τα ζητήματα που προκύπτουν στην έρευνα στην ψυχοθεραπεία.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αρχικά θα γίνει μία ιστορική αναδρομή για τον τρόπο με τον οποίο αναπτύχθηκε η ψυχοθεραπεία και στη συνέχεια θα συζητηθούν τέσσερεις βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις στην ψυχοθεραπεία (ψυχοδυναμική, γνωστική-συμπεριφορική, ανθρωπιστική και οικογενειακή) και η εφαρμογή τους στην κλινική πράξη. Στο υπόλοιπο μάθημα θα συζητηθούν τα παρακάτω ζητήματα: Συνέντευξη. Δεοντολογικά ζητήματα που προκύπτουν στην ψυχοθεραπεία, ζητήματα που προκύπτουν στην έρευνα στην ψυχοθεραπεία.
Λέξεις Κλειδιά
ψυχοδυναμική ψυχοθεραπεία, συμπεριφορική ψυχοθεραπεία, γνωστική-συμπεριφορική ψυχοθεραπεία, συστημική, ανθρωπιστική ψυχοθεραπεία, ερευνα στην ψυχοθεραπεία, δεοντολογία και ψυχοθεραπεία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση οπτικοακουστικού υλικού Χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις1044
Σεμινάρια200,8
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων301,2
Εξετάσεις20,1
Σύνολο1566
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
McLeod, J. (2003). Εισαγωγή στη συμβουλευτική. Μεταίχμιο. Corey, G. (2005). Θεωρία και πρακτική της συμβουλευτικής και της ψυχοθεραπείας. Αθήνα: Ελλήν.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Μπέιτμαν, Α., & Χολμς, Τ. (1998). Εισαγωγή στην ψυχανάλυση. Εκδόσεις Καστανιώτη. Westbrook, D., Kennerley, H., & Kirk, J. (2010). Εισαγωγή στη γνωσιακή συμπεριφοριστική θεραπεία. Ελληνικά Γράμματα. Newman, C. (2013). Βασικά στοιχεία επάρκειας στη Γνωστική-Συμπεριφορική Θεραπεία. Aθήνα: Gutenberg. May, R. (2016, 2η έκδοση). Αυτογνωσία και νόημα της ζωής: Η ανακάλυψη του είναι. Αθήνα: Αρμός. Rogers, C. (2013). Το γίγνεσθαι του προσώπου. Αθήνα: Ραδάμανθυς.
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-12-2019