ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ V

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΙΣΤΟΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ V / FILM HISTORY V
Κωδικός5ΙΚ1
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΚινηματογράφου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΕλευθερία Θανούλη
Γνωστικό ΑντικείμενοΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280005954

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Κινηματογράφου (2009-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 34
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογής Υποχρεωτικό535

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600168288

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΤμήμα Κινηματογράφου
ΌροφοςΌροφος 2
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΘΕΩΡΙΑΣ (303)
ΗμερολόγιοΔευτέρα 12:10 έως 15:30
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να: 1. Να αναγνωρίζει τις διαφορετικές μορφές ιστορίας (Επίσημη, Ακαδημαϊκή, Ιστορία-μνήμη, Κινηματογραφική) και να διακρίνει τις αρχές που διέπουν την καθεμιά. 2. Να διακρίνει ανάμεσα σε διαφορετικές μορφές αναπαράστασης της ιστορίας στον κινηματογράφο (μυθοπλαστικό δράμα, ντοκιμαντέρ, καινοτόμες μορφές) 3. Να προσεγγίζει την ιστορική αναπαράσταση των ταινιών σε τρία επίπεδα (φόρμα, φιλοσοφία και ιδεολογία) 4. Να προσεγγίζει κριτικά τόσο την γραπτή και την οπτικοακουστική ιστορία ώστε να αντιλαμβάνεται τα στοιχεία της κατασκευής της 5. Ειδικά, φέτος, να συζητά για τις διαφορετικές πτυχές της Επανάστασης του 1821 με αφορμή την αναπαράσταση του γεγονότος στις Ελληνικές ταινίες.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα Η Ιστορία στον Κινηματογράφο θα ασχοληθεί με τη διερεύνηση της πολύπλοκης σχέσης του κινηματογραφικού μέσου αφενός με την αναπαράσταση της Ιστορίας και αφετέρου με τη διαμόρφωση της ιστορικής μνήμης γύρω από σημαντικά ιστορικά γεγονότα του 20ου αιώνα. Φέτος, ειδικά, λόγω της επερχόμενης επετείου των 200 χρόνων από την Ελληνική επανάσταση, θα υπάρχει μία ενότητα που θα αφιερωθεί στην αναπαράσταση των γεγονότων του 1821 στον Ελληνικό κινηματογράφο.
Λέξεις Κλειδιά
αναπαράσταση, Ιστορία, Μνήμη
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
powerpoint, e-mail
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις602
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων401,3
Εκπόνηση μελέτης (project)471,6
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Υπάρχουν ρητά προσδιορισμένα κριτήρια στο προγραμμα του μαθηματος. Οι φοιτητλες μπορούν να επιλέξουν γραπτή εξέταση ή γραπτή εργασία ή και τα δύο. Αν επιλέξουν την γραπτή εργασία είναι υποχρεωτικό να κάνουν δημόσια παρουσίαση του θέματός τους. Συνεπώς, οι επιλογές είναι τρεις: α. 100% γραπτή εξέταση, β. 100% γραπτή εργασία (συμπεριλαμβανομένης της δημόσιας παρουσίασης) και γ. 50% γραπτή εξέταση και 50% γραπτή εργασία (συμπεριλαμβανομένης της δημόσιας παρουσίασης)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Ferro, Marc (2001), Ιστορία και Κινηματογράφος, μτφρ. Μαρκέτου Π. (Αθήνα: Μεταίχμιο). Λαμπρινός, Φώτος (2005), Ισχύς μου η αγάπη του φακού. Τα κινηματογραφικά επίκαιρα ως τεκμήρια της ιστορίας (1895-1940), (Αθήνα: Καστανιώτης). Τομαή, Φωτεινή (επιμ.) (2006), Αναπαραστάσεις του πολέμου (Αθήνα: Παπαζήσης). ––––––––– (επιμ.) (2004), Η μετανάστευση στον κινηματογράφο: Η μαρτυρία της κινηματογραφικής εικόνας (Αθήνα: Παπαζήσης).
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Briley, Ron (1996), ‘Sergei Eisenstein: The Artist in Service of the Revolution’, The History Teacher, 29: 525-536. Burgoyne, Robert (2008), The Hollywood Historical Film (Malden, Oxford, Victoria: Wiley-Blackwell). Chopra-Gant, Mike (2008) Cinema and History. The Telling of Stories (London, Wallflower Press). Cocks Geoffrey (2004), The wolf at the door: Stanley Kubrick, history & the Holocaust (New York: Peter Lang). Davis, Natalie Zemon (2002), Slaves on Screen: Film and Historical Vision (Cambridge, MA: Harvard University Press). Haggith, Toby and Joanna Newman (2005), Holocaust And The Moving Image (London: Wallflower press). Jenkins, Keith (1997), The Postmodern History Reader (London and New York: Routledge). Landy, Marcia (2001), Historical Film (London: Athlone Press). *Maland, Charles (1979), ‘Dr. Strangelove (1964): Nightmare Comedy and the Ideology of Liberal Consensus’, American Quarterly, 31, 5: 697-717. O’Connor, John E. (ed.) (1990), Image as Artifact: The Historical Analysis of Film and Television (Florida: Krieger). Rosenstone, Robert (2006), History on Film/ Film on History (Edinburgh Gate: Pearson). Sobchack, Vivian (1996), The Persistence of History: Cinema, Television and the Modern Event (New York: Routledge). *Sorlin, Pierre (1994), ‘War and Cinema: Interpreting the Relationship’, Historical Journal of Film, Radio and Television, 14: 357-66. Thanouli, Eleftheria (2005), ‘World War II revisited: narration and representations of War in Terrence Malick’s The Thin Red Line’, Kinema, 23: 45-60. *Toplin, Robert Brent (1988), ‘The Filmmaker as Historian’, The American Historical Review, 93: 1210-1227. *White, Hayden (1988), ‘Historiography and Historiophoty’, The American Historical Review, 93: 1193-1199. White, Hayden (1990), The Content of the Form: Narrative Discourse and Historical Representation (Baltimore: John Hopkins UP). Martin M. Winkler (ed.) (2007), Spartacus: Film and History (Malden, Oxford, Victoria: Blackwell Publishing)
Τελευταία Επικαιροποίηση
05-02-2021