ΥΔΡΟΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ - ΥΔΡΟΑΕΡΟΒΙΚΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΥΔΡΟΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ - ΥΔΡΟΑΕΡΟΒΙΚΗ / AQUA GYMNASTICS – AQUA AEROBICS
Κωδικός003
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΑναστασία Σαμαρά
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID400000192

Πρόγραμμα Σπουδών: Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών ΤΕΦΑΑ 2024-25

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΜαθήματα Εφαρμογής Ελεύθερης ΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-2

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΥΔΡΟΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ - ΥΔΡΟΑΕΡΟΒΙΚΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600168435
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Γενικών Γνώσεων
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός του μαθήματος αυτού είναι η γνωριμία και η εξοικείωση των φοιτητών/-τριών με στατικού και δυναμικού τύπου κινητικές δραστηριότητες στο νερό. Ανάπτυξη ασκήσεων και εκπαιδευτικών προγραμμάτων στο νερό, με στόχο την αποκατάσταση, την ψυχαγωγία και τη φυσική κατάσταση.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Εισαγωγικά στοιχεία. Λειτουργικά χαρακτηριστικά σώματος. Ιδιότητες του νερού. Η υδρογυμναστική και η υδροαεροβική ως μέσο άσκησης (Θεωρία). 2. Ιστορία, βασικές αρχές εργοφυσιολογίας, μέθοδοι διδασκαλίας και εξοπλισμός των μαθημάτων της υδρογυμναστικής και της υδροαεροβικής. Η δομή ενός προγράμματος υδροαεροβικής (Θεωρία). 3. Βασικές αρχές και μέθοδοι διδασκαλίας της υδρογυμναστικής σε άτομα με προβλήματα υγείας (Θεωρία). 4. Επίπλευση σε πρηνή, ύπτια και κατακόρυφη θέση. Βασικές έννοιες της υδροδυναμικής (Πράξη). 5. Σημαντικές οδηγίες για τον εκπαιδευτή. Βασικοί βηματισμοί και ασκήσεις, χρήση χεριών κατά την άσκηση στο νερό (Πράξη). 6. Εκμάθηση βηματισμών και παραλλαγές ασκήσεων. Χρήση βοηθητικών οργάνων. Παιχνίδια στο νερό (Πράξη). 7. Βηματισμοί και ασκήσεις σε ρηχά και βαθιά νερά (Πράξη). 8. Η υδρογυμναστική ως μέσο αποκατάστασης και ψυχαγωγίας σε πληθυσμούς με ιδιαιτερότητες (Πράξη). 9. Πρόγραμμα υδροαεροβικής στη μικρή πισίνα (Πράξη). 10. Πρόγραμμα υδροαεροβικής στη μικρή πισίνα με μουσική (Πράξη). 11. Παρουσίαση προγράμματος υδροαεροβικής με μουσική και με διαφορετικές εντάσεις και προσαρμογές (Πράξη). 12. Πρόοδος φοιτητών/τριών στο πρακτικό μέρος του μαθήματος. Παρουσίαση προγραμμάτων από τους φοιτητές/-τριες. 13. Ανακεφαλαίωση θεωρίας και επαναλήψεις στο πρακτικό μέρος του μαθήματος.
Λέξεις Κλειδιά
Υδρογυμναστική, υδροαεροβική
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις25
Πρακτική (Τοποθέτηση)25
Σύνολο50
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτές εξετάσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλίο [41384]: Θεραπευτική άσκηση στο νερό, A. NORM - B. HANSON Διαθέτης (Εκδότης): ΠΑΡΙΣΙΑΝΟΥ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ 2001 Βιβλίο [17329]: Ιατρική της άθλησης, Δεληγιάννης Αστέριος Π. Διαθέτης (Εκδότης): University Studio Press Α.Ε. 1992
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1) Rodriguez-Adami Mimi. Aqua fitness. D.K. Publishing Inc. 2002 2)Marybeth Pappas Gaines. Fantastic water workouts. Human Kinetics Publishers. 2007
Τελευταία Επικαιροποίηση
10-12-2017