ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΕΝΟΡΓΑΝΗΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ ΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΕΝΟΡΓΑΝΗΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ ΙΙ / DIDACTICS OF GYMNASTICS ΙΙ
Κωδικός270
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΘεοφάνης Σιάτρας
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID400000413

Πρόγραμμα Σπουδών: Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών ΤΕΦΑΑ 2024-25

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικά Εφαρμογής424

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΕΝΟΡΓΑΝΗΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ ΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600169559
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Κατανόηση και πρακτική εφαρμογή της τεχνικής, της μηχανικής, καθώς και της μεθοδολογίας εκμάθησης και διδασκαλίας των ασκήσεων στα διάφορα όργανα της γυμναστικής των ανδρών και των γυναικών.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
Περιεχόμενο Μαθήματος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟΥ (α) ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΟΥ ΜΕΡΟΥΣ (β) 1. α) Βασικές έννοιες της μηχανικής για την κατανόηση της τεχνικής των ασκήσεων της ΕΓ. β) Βελτίωση της τεχνικής των κυλισμάτων (κυβιστήσεων) προς τα εμπρός και προς τα πίσω, σε συσπείρωση, σε διάσταση και δίπλωση. Συνδέσεις με άλματα και αναπηδήσεις, με κατακόρυφη στήριξη και τροχό. 2. α) Η βοήθεια και η ασφάλεια στην ΕΓ. β) Εξάσκηση σε συνεργασία. Απόκτηση δεξιοτήτων βοήθειας και εκμάθηση της ανακυβίστησης στην κατακόρυφη στήριξη. 3. α) Μέθοδοι διδασκαλίας για την εκμάθηση των δεξιοτήτων της ΕΓ. β) Βελτίωση της τεχνικής και ενίσχυση των αιωρήσεων από τη στήριξη και από την εξάρτηση στα όργανα της ΕΓ. 4. α) Χειροκυβίστηση στο έδαφος. Ανάλυση τεχνικής και μεθοδική διαδικασία εκμάθησης. β) Εξάσκηση σε συνεργασία. Απόκτηση των δεξιοτήτων και τεχνικών βοήθειας για την εκμάθηση της χειροκυβίστησης στο έδαφος. 5. α) Ανατροπή από την εξάρτηση. Χαρακτηριστικά, τεχνική και μεθοδική διαδικασία εκμάθησης. β) Εξάσκηση της ανατροπής από την εξάρτηση κάτω από εύκολες συνθήκες στα διάφορα όργανα της ΕΓ. Ομαδική εργασία και άσκηση σε σταθμούς για εμπέδωση των διαφορετικών τεχνικών βοήθειας. 6. α) Άλμα «Χειροκυβίστηση» στον ίππο. Ανάλυση τεχνικής και μεθοδική διαδικασία εκμάθησης. β) Εκμάθηση του άλματος «Χειροκυβίστηση» κάτω από εύκολες συνθήκες (σε μεγάλα στρώματα, πλινθίο, ίππο). Εξάσκηση σε παράλληλους διαδρόμους. Συνεργασία για βοήθεια και ασφάλεια. 7. α) Έξοδος «Καταπέλτης». Χαρακτηριστικά, τεχνική και μεθοδική διαδικασία εκμάθησης. β) Εκμάθηση και εξάσκηση της κίνησης «Καταπέλτης» από εξάρτηση, στάση, στήριξη και πελματιαία στήριξη στα διάφορα όργανα της ΕΓ. 8. α) Μετωπιαία ανατροπή από αιώρηση. Τεχνική και μεθοδική διαδικασία εκμάθησης. β) Διδασκαλία και εξάσκηση της ανατροπής από την εξάρτηση, με ταλάντευση–αιώρηση και κάτω από εύκολες συνθήκες στις χαμηλές-ψηλές μπάρες των οργάνων. 9. α) Σύνθεση προγραμμάτων στο έδαφος και τη δοκό ισορροπίας. β) Εξάσκηση και σύνδεση αλμάτων (διασκελισμού, ελαφίνας και ψαλιδισμού), ισορροπιών (μετωπιαία, πλευρική), στηρίξεων (γωνιώδης, με διάσταση) και ακροβατικών στοιχείων (τροχός, ροντάτ, κλπ) στο έδαφος και τη δοκό ισορροπίας. 10. α) Σύνθεση προγραμμάτων στους ασύμμετρους ζυγούς, τον ίππο με λαβές, τους κρίκους, το δίζυγο και το μονόζυγο. β) Εξάσκηση σε σταθμούς. Βασικές συνδέσεις και συνδυασμοί των ασκήσεων που διδάχτηκαν (αιωρήσεις, περιστροφές, στηρίξεις, εξαρτήσεις, ανατροπές, κλπ) σε κάθε όργανο της ΕΓ. 11. α) Η οργάνωση αγώνων και επιδείξεων ΕΓ μαζικής μορφής. β) Καθοδήγηση για την σύνθεση και παρουσίαση ομαδικών προγραμμάτων επιδείξεων στα διάφορα όργανα της ΕΓ. 12. α) Η αξιολόγηση-κρίση στην ΕΓ. Βασικά στοιχεία του κώδικα βαθμολογίας. β) Εξάσκηση σε συνδέσεις και συνδυασμούς των ασκήσεων που έχουν διδαχθεί. 13. α) Ανακεφαλαίωση και συζήτηση των σημαντικότερων θεμάτων της ύλης. β) Ομαδική εξάσκηση για σύνθεση και εκτέλεση των προγραμμάτων στα όργανα της ΕΓ.
Λέξεις Κλειδιά
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΝΟΡΓΑΝΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ, ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ, ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΤΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις26
Φροντιστήριο25
Πρακτική (Τοποθέτηση)50
Σύνολο101
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι τελικές εξετάσεις του εξαμήνου περιλαμβάνουν την αξιολόγηση των φοιτητών και των φοιτητριών σε δύο μέρη: α) Πράξη και β) Θεωρία. Ο τελικός βαθμός είναι ενιαίος. α) Το πρακτικό μέρος της εξέτασης πραγματοποιείται με την εκτέλεση προγραμμάτων σε τρία όργανα της ενόργανης γυμναστικής (Ασκήσεις εδάφους, Άλμα ίππου και ένα όργανο ελεύθερης επιλογής των φοιτητών), που περιλαμβάνουν τις ασκήσεις που διδάχθηκαν κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Επίσης, αξιολογείται η ικανότητα των φοιτητών στη μεθοδική-διδακτική των ασκήσεων του εξαμήνου και συνεκτιμώνται οι τρόποι βοήθειας-ασφάλειας που εφαρμόζουν. β) Η αξιολόγηση του επιπέδου των θεωρητικών γνώσεων πραγματοποιείται γραπτά ή προφορικά, με ερωτήσεις που περιλαμβάνονται στην ύλη του εξαμήνου. Κάθε φοιτητής και φοιτήτρια βαθμολογείται για το πρακτικό και το θεωρητικό μέρος του μαθήματος χωριστά με άριστα το 10. Η τελική βαθμολογία προκύπτει από τον μέσο όρο της πράξης και της θεωρίας (ΤΒ=Π+Θ/2).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1)Τίτλος Συγγράμματος: ΕΝΟΡΓΑΝΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ. Μηχανική - Τεχνική - Προασκήσεις - Βοήθεια - Λάθη Συγγραφέας: Θεοφάνης Σιάτρας Εκδότης: University Studio Press Αναθεωρημένη έκδοση: 2016 Τόπος έκδοσης: Θεσσαλονίκη 2)Τίτλος Συγγράμματος: Ενόργανη γυμναστική. Μεθοδική-Διδακτική-Θεωρία-Προπονητική Συγγραφείς: Πασχάλης Κυριαλάνης, Ιωάννης Σατρατζέμης Εκδότης: Ιωάννης Σατρατζέμης Έτος έκδοσης: 2010 Τόπος έκδοσης: Αθήνα
Τελευταία Επικαιροποίηση
10-04-2021