ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ / EDUCATIONAL PSYCHOLOGY
Κωδικός281
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΧαράλαμπος Τσορμπατζούδης
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600001273

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600169595
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Να γνωρίσουν οι φοιτητές το πλαίσιο και τους άξονες της Παιδαγωγικής-Ψυχολογίας. Στο μάθημα προσδιορίζεται το εννοιολογικό πλαίσιο και τα περιεχόμενα του αντικειμένου, γίνεται αναφορά σε ζητήματα κληρονομικότητας και περιβάλλοντος, σε ζητήματα κινητικής, γνωστικής, συναισθηματικής και κοινωνικής ανάπτυξης. Αναλύονται ζητήματα μάθησης και διδασκαλίας καθώς και της συμβολής του πλαισίου ανάπτυξης. Επίσης αναλύονται ερευνητικά δεδομένα από το χώρο των κινήτρων, της διαπροσωπικής επικοινωνίας και των προσδοκιών των εκπαιδευτικών. Γίνεται αναφορά και παράθεση ευρημάτων από κοινωνικές διακρίσεις και ρατσισμό, από περιβαλλοντική εκπαίδευση καθώς και από θέματα που αφορούν την παιδαγωγική προσωπικότητα του εκπαιδευτικού.
Γενικές Ικανότητες
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Έννοια, σκοπός και αντικείμενο της παιδαγωγικής ψυχολογίας. 2. Θεωρία και έρευνα πάνω στην ανάπτυξη του παιδιού. 3. Κληρονομικότητα και περιβάλλον. 4. Κινητική και Γνωστική ανάπτυξη. 5. Προσωπικότητα, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη. 6. Ψυχολογικές θεωρίες για τη μάθηση και τη διδασκαλία. 7. Ο ρόλος του πλαισίου ανάπτυξης (οικογένεια, συνομήλικοι, ΜΜΕ, σχολική εκπαίδευση) 8. Φύλο, άσκηση και αθλητισμός στο σχολείο. 9. Ανάγκες, κίνητρα, ενδιαφέροντα στη σχολική ζωή. 10. Διαπροσωπική επικοινωνία στη σχολική τάξη και προσδοκίες εκπαιδευτικών. 11. Κοινωνικές διακρίσεις και ρατσισμός στη φυσική αγωγή και τον αθλητισμό. 12. Περιβάλλον και παιδαγωγική. 13. Η παιδαγωγική προσωπικότητα του εκπαιδευτικού.
Λέξεις Κλειδιά
παιδαγωγική, ψυχολογία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Βιβλίο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις261,0
Εξετάσεις763,0
Σύνολο1024,1
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτές εξετάσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Berg, L. (2015). Ανάπτυξη του παιδιού. Αθήνα: ΙΩΝ.
Τελευταία Επικαιροποίηση
10-10-2019