Ψηφιακά Συστήματα HW σε Χαμηλά Επίπεδα Λογικής II

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΨηφιακά Συστήματα HW σε Χαμηλά Επίπεδα Λογικής II / Low-level HW Digital Systems II
Κωδικός089
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΗλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΒασίλειος Παυλίδης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600001042

Πρόγραμμα Σπουδών: Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 33
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣΕπιλογής845
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝΕπιλογής845
ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝΕπιλογής845

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΨηφιακά Συστήματα HW σε Χαμηλά Επίπεδα Λογικής II
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600169954

Πρόγραμμα Τάξης

Κτίριο
ΌροφοςUnknown
ΑίθουσαΕξ αποστάσεως (900)
ΗμερολόγιοMonday 09:00 to 12:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
1. Τα μάθημα: της "Λογικής Σχεδίασης". 2. Το μάθημα: "Ψηφιακά Συστήματα HW σε Χαμηλά Επίπεδα Λογικής Ι " .
Μαθησιακά Αποτελέσματα
1. Εκμάθηση αρχών σχεδίασης ψηφιακών ακολουθιακών κυκλωμάτων 2. Εκμάθηση και εφαρμογή μεθοδολογίας σχεδίασης Μηχανών Πεπερασμένων Καταστάσεων (FSM) 3. Κατανόηση τεχνικών συγχρονισμού για ασύγχρονα σήματα και πολλαπλά περιοχές χρονισμού 4. Εκμάθηση της γλώσσας περιγραφής υλικού - Verilog και εφαρμογή αυτής στη σχεδίαση ψηφιακών κυκλωμάτων 5. Εκμάθηση και εφαρμογή χρήσης εργαλείων λειτουργικής προσομοίωσης για την επαλήθευση ψηφιακών κυκλωμάτων
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Aνάλυση ακουλουθιακών στοιχείων FF και μανδαλωτών, αρχές σχεδίασης ψηφιακών ακολουθιακών κυκλωμάτων, ανάλυση και αντιμετώπιση hazards σε συνδυαστικά κυκλώματα, μεθοδολογία σχεδίασης μηχανών FSM (Finite State Machine)(μοντέλα Mealy και Moore), ανάλυση και μοντελοποίηση φαινομένου μετασταθερότητας, συγχρονισμός ασύγχρονων σημάτων, κυκλώματα συγχρονισμού μεταξύ διαφορετικών περιοχών ρολογιού, ανάλυση και σχεδίαση κυκλωμάτων μνήμης FIFO. Εισαγωγή στη γλώσσα Verilog, περιγραφή συνδυαστικής και ακολουθιακής λογικής, δημιουργία διανυσμάτων επαλήθευσης, περιγραφή FSM
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις401,3
Εργαστηριακή Άσκηση351,2
Φροντιστήριο190,6
Εξετάσεις561,9
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή εξέταση διάρκειας 180 λεπτών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Digital Integrated Circuit Design Using Verilog and System Verilog, Ronald Mehrer, ISBN: 978-0-12-408059-1, Newnes, Elsevier, 2015. Quick Start Guide to Verilog, Brock J. LaMeres, ISBN 978-3-030-10551-8, Springer, 2019, (DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-10552-5).
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Digital Design and Computer Architecture, David Money Harris and Sarah L. Harris, ISBN: 978-0-12-394424-5, Morgan Kaufmann, Elsevier, 2013 (DOI: https://doi.org/10.1016/C2011-0-04377-6). The Art of Hardware Architecture, Mohit Arora, ISBN: 978-1-4614-0396-8, Springer, 2012 (DOI 10.1007/978-1-4614-0397-5).
Τελευταία Επικαιροποίηση
29-11-2020