Ηλεκτρονικά Ισχύος ΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΗλεκτρονικά Ισχύος ΙΙ / Power Electronics II
Κωδικός069
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΗλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΚυριακη νεφελη Μαλαμακη
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600001022

Πρόγραμμα Σπουδών: Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 34
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣΕπιλογής845
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝΕπιλογής845
ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝΕπιλογής845

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΗλεκτρονικά Ισχύος ΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Class ID
600170016

Πρόγραμμα Τάξης

Κτίριο
Όροφος-
ΑίθουσαΕξ αποστάσεως (900)
ΗμερολόγιοΤρίτη 13:00 έως 15:00
Κτίριο
Όροφος-
ΑίθουσαΕξ αποστάσεως (900)
ΗμερολόγιοΠαρασκευή 15:00 έως 17:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα: 1)αναλύουν την λειτουργία αλλά και θα μπορούν να σχεδιάσουν dc/dc διακοπτικούς μετατροπείς υποβιβασμού της τάσης με βάση σχεδιαστικά κριτήρια. 2)αναλύουν την λειτουργία αλλά και θα μπορούν να σχεδιάσουν dc/dc διακοπτικούς μετατροπείς ανύψωσης της τάσης με βάση σχεδιαστικά κριτήρια. 3)αναλύουν την λειτουργία αλλά και θα μπορούν να σχεδιάσουν dc/dc μικτούς διακοπτικούς μετατροπείς με βάση σχεδιαστικά κριτήρια. 4)αναλύουν την λειτουργία αλλά και θα μπορούν να σχεδιάσουν dc/ac διακοπτικούς αντιστροφείς χρησιμοποιώντας διάφορες μεθόδους PWM και οι οποίοι υπακούουν σε προκαθορισμένα σχεδιαστικά κριτήρια. 5)μπορούν να αναλύσουν την αλληλεπίδραση δύο ή περισσοτέρων απο τους ανωτέρω μετατροπείς στο ίδιο ηλεκτρικό δίκτυο.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εξέταση μετατροπέων dc-dc υποβιβασμού της τάσης. Μετατροπείς dc-dc ανύψωσης της τάσης. Μικτοί μετατροπείς dc-dc (ανύψωσης και υποβιβασμού της τάσης). Μετατροπέας dc-dc του Cuk (ανύψωσης και υποβιβασμού της τάσης). Μετατροπέας dc-dc πλήρους γέφυρας. Στοιχειώδης αντιστροφέας (dc-ac) με διαμόρφωση PWM. Τεχνικές διαμόρφωσης (PWM, τετραγωνικής κυματομορφής, απαλοιφής τάσης, εισαγωγής αιχμών τάσης, κλπ). Μονοφασικός αντιστροφέας πλήρους γέφυρας. Τριφασικός αντιστροφέας πλήρους γέφυρας. Μονοφασικός μετατροπέας flyback.
Λέξεις Κλειδιά
διαμόρφωση εύρους παλμών, διακοπτικοί dc/dc μετατροπείς, διακοπτικοί dc/αψ μετατροπείς, ποιότητα ισχύος
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Η επικοινωνία με τους φοιτητές όσον αφορά το μάθημα (ανακοινώσεις, διανομή διαφανειών σε ppt, αποτελέσματα εξετάσεων, πληροφοριακές ιστοσελίδες, κλπ) γίνεται μέσω της ιστοσελίδας του μαθήματος http://alexander.ee.auth.gr:8083/eTHMMY/cms.downloadFile.data.do?method=jsplist&PRMID=904
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις632,1
Εργαστηριακή Άσκηση150,5
Εκπόνηση μελέτης (project)481,6
Εξετάσεις240,8
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1)Οι φοιτητές παραδίδουν, σε ομάδες των 3 ατόμων, γραπτή εργασία (project) η οποία βαθμολογείται. Κάθε ομάδα έχει στην διάθεσή της τουλάχιστον ένα μήνα για την εκπόνηση της εργασίας. Οι εργασίες παραδίδονται για εξέταση και βαθμολόγηση τουλάχιστον 10 ημέρες πριν την προφορική εξέταση. 2) Οι φοιτητές εκπονούν (σε ομάδες των 5 ατόμων) εργαστηριακή άσκηση και παραδίδουν γραπτή εργασία επάνω σε αυτήν. Η εργαστηριακή άσκηση είναι προαιρετική. 3) Οι φοιτητές εξετάζονται προφορικά στο τέλος του εξαμήνου. 4) Ο τελικός βαθμός στο μάθημα προέρχεται απο τον συνδιασμό των 1), 2) και 3) με μεγαλύτερη βαρύτητα να δίνεται στο 2).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Ηλεκτρονικά ισχύος, Κιοσκερίδης Ιορδάνης
Τελευταία Επικαιροποίηση
12-12-2019