Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές μετά την ολοκλήρωση των μαθημάτων θα μπορούν να:
• κατανοήσουν προφορικά και γραπτά κείμενα σχετικά μεγάλης έκτασης και υψηλού βαθμού δυσκολίας
• παραγάγουν γραπτό/προφορικό λόγο σχετικά με διάφορα θέματα ακολουθώντας τεχνικές παραγωγής
• εκφραστούν με ευχέρεια σε ποικιλία περιστάσεων επικοινωνίας, επιλέγοντας το κατάλληλο ύφος και τα κατάλληλα λεκτικά σχήματα
• χρησιμοποιήσουν τη γλώσσα με ευχέρεια, συνοχή και συνεκτικότητα, λαμβάνοντας υπόψη τις πραγματολογικές απαιτήσεις που τίθενται κάθε φορά
• αιτιολογήσουν τις γλωσσικές επιλογές τους με βάση τις γνώσεις που αποκτήθηκαν γύρω από θεωρητικά ζητήματα γραμματικοσυντακτικής ανάλυσης της Ιταλικής γλώσσας
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα απευθύνεται σε σπουδαστές Ιταλικής ως ξένη γλώσσα (επιπέδου γλωσσομάθειας B2, Β2+) και στοχεύει στην εξοικείωση των φοιτητών με θεωρητικά γλωσσικά θέματα, ώστε να κατανοήσουν τη ‘βαθύτερη’ δομική συγκρότηση της ιταλικής γλώσσας και τη λειτουργία της σε διαφορετικές κοινωνικές συνθήκες και περιστάσεις επικοινωνίας καθώς και σε διαφορετικά κείμενα γραπτού/προφορικού λόγου. Η διάρθρωση του μαθήματος με συγκεκριμένο γραμματικοσυντακτικό προσανατολισμό στοχεύει στο να βοηθήσει το φοιτητή: α) να καλλιεργήσει και να αναπτύξει τεχνικές γραπτού/προφορικού λόγου, β) να μάθει να διαχειρίζεται πλήρως τις ποικιλομορφίες της ιταλικής γλώσσας, γ) να είναι σε θέση να αναλύσει εις βάθος θεωρητικά γραμματικοσυντακτικά και πραγματολογικά φαινόμενα της Ιταλικής.
Στο τέλος του κύκλου των μαθημάτων ο φοιτητής καλείται να είναι σε θέση να επιδεικνύει επικοινωνιακή γλωσσική ικανότητα ανάλογη με τις περιστάσεις καθώς και να εκφράζεται επιλέγοντας την κατάλληλη για την περίπτωση δομή κειμένου/λόγου, το κατάλληλο ύφος και τα κατάλληλα λεκτικά σχήματα, χρησιμοποιώντας την ιταλική γλώσσα με ευχέρεια, συνοχή και συνεκτικότητα, λαμβάνοντας υπόψη τις κοινωνικές, εκπαιδευτικές ή επαγγελματικές απαιτήσεις που τίθενται κάθε φορά. Ταυτόχρονα να μπορεί να αιτιολογήσει τη χρήση ή μη συγκεκριμένων γλωσσικών επιλογών με βάση τις γραμματικοσυντακτικές/πραγματολογικές γνώσεις που έχει αποκτήσει σε θεωρητικό επίπεδο γύρω από το δομικό σύστημα της Ιταλικής.