ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ / Methology of philological recearch
Τίτλος στα ΙταλικάMetodologia della ricerca filologica
Κωδικός11358
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΛογοτεχνία
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006624

Πρόγραμμα Σπουδών: Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 126
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Ιταλική Γλώσσα και ΦιλολογίαΚατ' Επιλογήν Υποχρεωτικά536

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600170129
Τύπος Μαθήματος
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ιταλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές: -θα εξοικειωθούν με τη μεθοδολογία της φιλολογικής έρευνας ως κριτικό πεδίο της φιλολογικής επιστήμης. -θα έρθουν σε επαφή με το σύνολο της ιταλικής γραμματολογίας μέσα από την παρουσίαση κλασσικών έργων. -θα εξασκηθούν στη συγγραφή επιστημονικής εργασίας μέσα από συγκεκριμένη καθοδήγηση που αφορά τόσο τον τύπο-φόρμα όσο και το περιεχόμενό της.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι να υποδείξει: α. τις σύνθετες επιδιώξεις της φιλολογικής σκέψης προκειμένου να εφαρμοστούν στη μελέτη των κειμένων, κυρίως των λογοτεχνικών, β. τους τρόπους διαμέσου των οποίων μπορεί να επιχειρηθεί η φιλολογικώς εδραιωμένη γνώση ενός κειμένου, γ. τη μελέτη των πολιτισμικών συγκείμενων και των αντίστοιχων κωδίκων, δ. μερικές οδηγίες για τη μελέτη κριτικών εκδόσεων και ε. τον τρόπο συγγραφής επιστημονικής εργασίας εντός των προαναφερθεισών παραμέτρων.
Λέξεις Κλειδιά
"φιλολογία", μεθοδολογία έρευνας, συγγραφή επιστημονικής εργασίας, ιταλικά λογοτεχνικά κείμενα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις753
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων753
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1. Οι φοιτητές που παρακολουθούν παρουσιάζουν στην τάξη Γραπτή Εργασία σε PowerPoint και στη συνέχεια, για την τελική αξιολόγησή τους, σε μορφή ρέοντος κειμένου (5000-6000 λέξεις)(Word/PDF). 2. Για όσους φοιτητές αδυνατούν να παρακολουθήσουν τις εβδομαδιαίες συναντήσεις στην τάξη προβλέπεται, πέραν των αναφερόμενων στο σημείο 1, και προφορική εξέταση.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
N. Gardini, Per una biblioteca indispensabile, Einaudi, Torino 2011 σε μετάφραση Κων. Γερ. Ευαγγέλου, Μια απαραίτητη βιβλιοθήκη, University Studio Press, Θεσσαλονίκη 2016
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
H. Bloom, Πώς και γιατί διαβάζουμε, Παραφερνάλια-Τυπωθήτω, Αθήνα 2004, μτφρ. Κ. Ταβαρτζόγλου R. E. Scholes, Η Δύναμη του Κειμένου, Παραφερνάλια-Τυπωθήτω, Αθήνα 2005, μτφρ. Ζωή Κ. Μπέλλα K. M. Newton, Η λογοτεχνική θεωρία του Εικοστού αιώνα - Ανθολόγιο κειμένων, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, Ηράκλειο 2014 G. M. Anselmi, Itinerari nella letteratura italiana Da Dante al Web, Carocci, Roma 2013 A. Berardinelli, Non incoraggiate il romanzo, i nodi Marsilio, Venezia 2011 A. Bernardelli - R. Ceserani, Il testo narrativo, il Mulino, Bologna 2005 F. Brioschi - C. Di Girolamo - M. Fusillo, Introduzione alla letteratura, Carocci, Roma 2013 L. Chines - C. Varotti, Che cos’è un testo letterario, Carocci, Roma 2017 U. Eco, Come si fa una tesi di laurea, Tascabili Bompiani, Milano 1989 G. Mazzoni, Teoria del romanzo, il Mulino, Bologna 2011 F. Muzzioli, L’analisi del testo letterario, Empirìa, Roma 2012 V. Spinazzola, Tirature Le emozioni romancesche, il Saggiatore Mondadori, Milano 2013
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-10-2020