Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές αναμένεται ότι μετά την επιτυχή παρακολούθηση του μαθήματος θα έχουν αποκτήσει τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες για:
• Να κατανοούν τα σημεία διεπαφής των δύο επιστημονικών πεδίων (Απόκτηση Δεύτερης Γλώσσας και Γλωσσική Αξιολόγηση)
• Να συνδέσουν την θεωρία με την πράξη και πιο συγκεκριμένα μέσα από αναλυτικά προγράμματα και συστήματα πιστοποίησης γλωσσομάθειας (και της Ιταλομάθειας ειδικότερα)
• Να εξοικειωθούν με τη χρήση εργαλείων στον Ευρωπαϊκό χώρο (Συμβουλίου της Ευρώπης, ECML) σχετικά με τη γλωσσική απόκτηση, εκμάθηση και αξιολόγηση.
• Να συζητούν παραμέτρους και ατομικές διαφορές ως προς την επίδρασή τους στην γλωσσική απόκτηση και στη γλωσσική επίδοση χρησιμοποιώντας τη σωστή ορολογία.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σύνδεση των θεωριών απόκτησης δεύτερης γλώσσας και της σχετικής εμπειρικής και πειραματικής έρευνας με τη γλωσσική αξιολόγηση και ιδιαίτερα με την αξιολόγηση της γλωσσομάθειας. Βασικά σημεία διεπαφής της απόκτησης δεύτερης γλώσσας και της γλωσσικής αξιολόγησης: Παράγοντες που επηρεάζουν την επίδοση στο γλωσσικό τεστ/ Ατομικές Διαφορές και Γλωσσική Επίδοση. Πολυγλωσσία, Διαμεσολάβηση και Διαγλωσσικότητα στη Γλωσσική Αξιολόγηση. Επικοινωνιακή γλωσσική δεξιότητα και Αξιολόγηση γλωσσομάθειας. Επίπεδα Γλωσσομάθειας: αναλυτικά προγράμματα και γλωσσικά τεστ. Εγκυρότητα δομής και περιεχομένου. Απόκτηση και Αξιολόγηση δεξιοτήτων Παραγωγής και Κατανόησης Γραπτού και Προφορικού Λόγου (σχάρες, περιγραφητές και κριτήρια αξιολόγησης σε διάφορα συστήματα πιστοποίησης γλωσσομάθειας και ιδιαίτερα της Ιταλομάθειας). Αξιολόγηση και Μετανάστευση: Italiano L2 in contesti migratori. Sillabo e descrittori dall’alfabetizzazione all’A1. Αναφορές και εφαρμογές στη Γ2 γενικότερα και στην Ιταλική ειδικότερα.