Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα:
--μπορούν να εξηγήσουν τις βασικές εμπειρικά τεκμηριωμένες καλές πρακτικές για τις διαφορετικές κατηγορίες ειδικής αγωγής
--μπορούν να επιλέξουν κατάλληλη μέθοδο/πρακτική διδασκαλίας για συγκεκριμένες μελέτες περίπτωσης
--μπορούν να εξηγήσουν τις διαφορές μεταξύ των μοντέλων υποστήριξης στην ειδική αγωγή
--μπορούν να εξηγήσουν τις βασικές αρχές της ανάλυσης συμπεριφοράς
--μπορούν να διατυπώσουν τις διαστάσεις μια συστημικά οργανωμένης παρέμβασης στην ειδική αγωγή.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εστιάζει στην ανάδειξη και παρουσίαση των καλών πρακτικών στην ειδική αγωγή. Με τον όρο καλές πρακτικές ορίζονται οι μέθοδοι, προσεγγίσεις και τεχνικές που έχουν σαφή εμπειρική τεκμηρίωση. Οι καλές πρακτικές αφορούν τη συνολική οργάνωση της τάξης, την οργάνωση της συμπεριφοράς και τη σχολική μάθηση. Αναπτύσσονται ανά διαγνωστική κατηγορία και ανά πλαίσιο εκπαίδευσης. Εδικό βάρος δίνεται στην προώθηση της ενταξιακής εκπαίδευσης καθώς και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Κάθε καλή πρακτική αναλύεται σε όλες τις διαστάσεις της και αξιοποιούνται μελέτες περίπτωσης για την καλύτερη κατανόησή της.
Λέξεις Κλειδιά
καλές πρακτικές, ειδική αγωγή, μέθοδοι, τεχνικές
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Η μέθοδος Teacch για την εκπαίδευση ανθρώπων με αυτισμό, Anne Hanssler, εκδόσεις Ρόδων
Προβλήματα συμπεριφοράς σε άτομα με νοητική αναπηρία, Αλευριάδου, Α., Γκιαούρη,Σ., Παυλίδου, εκδόσεις Πεδίο