Επιστημονικά τεκμηριωμένες μέθοδοι και παρεμβάσεις στην Ειδική Αγωγή

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕπιστημονικά τεκμηριωμένες μέθοδοι και παρεμβάσεις στην Ειδική Αγωγή / Evidence-based methods and interventions in special education
ΚωδικόςΠ3032
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΣουζάνα Παντελιάδου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600019779

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής (2011-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 72
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΠαιδαγωγικήΥποχρεωτικό Κατ' Επιλ. ΚατεύθυνσηςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕπιστημονικά τεκμηριωμένες μέθοδοι και παρεμβάσεις στην Ειδική Αγωγή
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600170316
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Προτείνεται η προηγούμενη παρακολούθηση του μαθήματος 2107 και 2108.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα: --μπορούν να εξηγήσουν τις βασικές εμπειρικά τεκμηριωμένες καλές πρακτικές για τις διαφορετικές κατηγορίες ειδικής αγωγής --μπορούν να επιλέξουν κατάλληλη μέθοδο/πρακτική διδασκαλίας για συγκεκριμένες μελέτες περίπτωσης --μπορούν να εξηγήσουν τις διαφορές μεταξύ των μοντέλων υποστήριξης στην ειδική αγωγή --μπορούν να εξηγήσουν τις βασικές αρχές της ανάλυσης συμπεριφοράς --μπορούν να διατυπώσουν τις διαστάσεις μια συστημικά οργανωμένης παρέμβασης στην ειδική αγωγή.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εστιάζει στην ανάδειξη και παρουσίαση των καλών πρακτικών στην ειδική αγωγή. Με τον όρο καλές πρακτικές ορίζονται οι μέθοδοι, προσεγγίσεις και τεχνικές που έχουν σαφή εμπειρική τεκμηρίωση. Οι καλές πρακτικές αφορούν τη συνολική οργάνωση της τάξης, την οργάνωση της συμπεριφοράς και τη σχολική μάθηση. Αναπτύσσονται ανά διαγνωστική κατηγορία και ανά πλαίσιο εκπαίδευσης. Εδικό βάρος δίνεται στην προώθηση της ενταξιακής εκπαίδευσης καθώς και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Κάθε καλή πρακτική αναλύεται σε όλες τις διαστάσεις της και αξιοποιούνται μελέτες περίπτωσης για την καλύτερη κατανόησή της.
Λέξεις Κλειδιά
καλές πρακτικές, ειδική αγωγή, μέθοδοι, τεχνικές
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια391,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων512,0
Συγγραφή εργασίας / εργασιών602,4
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Η μέθοδος Teacch για την εκπαίδευση ανθρώπων με αυτισμό, Anne Hanssler, εκδόσεις Ρόδων Προβλήματα συμπεριφοράς σε άτομα με νοητική αναπηρία, Αλευριάδου, Α., Γκιαούρη,Σ., Παυλίδου, εκδόσεις Πεδίο
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-07-2021