Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές αναμένεται ότι στα πλαίσια του μαθήματος θα:
• Κατανοήσουν τους θεωρητικούς άξονες της Γεωδαισίας
• καλλιεργήσουν τις προσωπικές τους δεξιότητες σε βασικές έννοιες/γνώσεις της χρήσης των γεωδαιτκών οργάνων
• γνωρίσουν τα βασικά χαρακτηριστικά της ποιοτικής έρευνας/μέτρησης γεωδαιτικών στοιχείων
• μάθουν διάφορους τρόπους συλλογής ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων
• μάθουν να εξασκούν την ανάλυση και την ερμηνεία ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων
• συνδέσουν θεωρία με πράξη μέσω συμμετοχής σε ατομική και ομαδική άσκηση
• εξοικειωθούν με την οργάνωση και παρουσίαση γεωδαιτικών μετρήσεων
• εξασκηθούν στην Επίλυση γεωδαιτικών προβλημάτων .
• ευαισθητοποιηθούν σε μεθοδολογικά και πρακτικά ζητήματα που προκύπτουν από την εμπλοκή του ερευνητή στο πεδίο που μελετά
• κατανοήσουν το ρόλο και την σημαντικότητα της Γεωδαισίας/Τοπογραφίας.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγή. Mονάδες μέτρησης γεωδαιτικών μεγεθών. Θεωρία σφαλμάτων. Bασικές αρχές λειτουργίας των κλασικών και σύγχρονων γεωδαιτικών οργάνων. Γεωδαιτικά όργανα, μέθοδοι μέτρησης και υπολογισμού μηκών, γωνιών και υψομετρικών διαφορών. Όργανα και μέθοδοι κατακορύφωσης υψηλών κατασκευών. Συστήματα γεωδαιτικών προβολών. Θεμελιώδη προβλήματα της γεωδαισίας. Tριγωνομετρικός προσδιορισμός σημείων. Πολυγωνομετρικός προσδιορισμός σημείων. Pυθμίσεις και συντήρηση γεωδαιτικών οργάνων
Λέξεις Κλειδιά
Γεωδαισία, Τοπογραφία, Μονάδς μέτρησης, θεωρια σφαλματων, γεωδαιτικά όργανα, γεωδαιτικές προβολές, θεμελιώδη προβλήματα, προσδιορισμός σημείων
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Π. Σαββαΐδης, Ι. Υφαντής, Ι. Δούκας, Γεωδαισία Ι: Γεωδαιτικές Μετρήσεις και Υπολογισμοί, Εκδόσεις Κυριακίδη, 2014.