ΛΟΙΠΑ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΔΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΛΟΙΠΑ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΔΗ / OTHER GENRES OF PROSE
ΚωδικόςΑΕΦ160
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280000608

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015-σήμερα

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 13
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Κλασικής ΦιλολογίαςΚατ' Επιλογήν ΥποχρεωτικάΧειμερινό/Εαρινό-6
Γλωσσολογίας Επιλεγόμενα ΦιλοσοφικήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΛΟΙΠΑ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΔΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600171587
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
(α) να γνωρίσουν οι φοιτητές συγγραφείς και έργα διαφόρων περιόδων της αρχαίας ελληνικής πεζογραφίας, κυρίως της ελληνιστικής και αυτοκρατορικής περιόδου. (β) να βοηθήσει τους φοιτητές να μεταφράζουν και να ερμηνεύουν πεζά κείμενα της αρχαιότητας. (γ) να εξοικειωθούν οι φοιτητές με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της λογοτεχνικής παραγωγής στον τομέα της πεζογραφίας κατά την ύστερη αρχαιότητα, κυρίως σε σχέση με προγενέστερες περιόδους. (δ) να βοηθήσει τους φοιτητές να αναγνωρίζουν ομοιότητες και διαφορές στο ύφος ποικίλων συγγραφέων της αρχαιότητας και να διαχωρίζουν ειδολογικά το εκάστοτε κείμενο.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα απευθύνεται αποκλειστικά στους φοιτητές της κλασικής κατεύθυνσης. Αντικείμενο του μαθήματος είναι η γλωσσική και ερμηνευτική ανάλυση πεζών κειμένων της αρχαιότητας. Εστιάζει σε συγγραφείς και έργα που συνήθως δεν έχουν μελετηθεί σε βάθος στα προσφερόμενα μαθήματα για την πεζογραφία (Ξενοφών, Λουκιανός, Πλούταρχος). Επιλέγονται ένας ή περισσότεροι συγγραφείς από διάφορα λογοτεχνικά είδη, κυρίως από την μετακλασική περίοδο, και έμφαση δίνεται στη μελέτη κειμένων από το πρωτότυπο, στην εξοικείωση με την εποχή δράσης του συγγραφέα και σε θέματα ερμηνείας και σχολιασμού των έργων. Στο πλαίσιο του μαθήματος αξιοποιούνται τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών (ΤΠΕ), όπως για παράδειγμα ηλεκτρονικά εποπτικά μέσα. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο TLG, στην Πύλη της Ελληνικής Γλώσσας και σε πρόγραμμα παρουσίασης της ερασμικής προφοράς. Εξωτερικοί σύνδεσμοι αναρτώνται στην ιστοσελίδα του μαθήματος.
Λέξεις Κλειδιά
μυθιστορηματική βιογραφία, Ξενοφών, πολιτική βιογραφία, Πλούταρχος, σατιρικός διάλογος, Λουκιανός, δεύτερη σοφιστική.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
1. Xρήση ηλεκτρονικών εποπτικών μέσων (power point) κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας. Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στο TLG, στην Πύλη της Ελληνικής Γλώσσας και σε πρόγραμμα παρουσίασης της ερασμικής προφοράς. 2. Δραστηριότητες, εργασίες, μικροεργασίες, εξωτερικοί σύνδεσμοι αναρτώνται στην ιστοσελίδα του μαθήματος (blackboard). 3. Ηλεκτρονική αλληλογραφία.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις421,5
Συγγραφή εργασίας / εργασιών562
Εξετάσεις702,5
Σύνολο1686
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
16-02-2018