ΕΠΟΣ - ΔΡΑΜΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΠΟΣ - ΔΡΑΜΑ / EPIC – DRAMA
ΚωδικόςΛΦΙ127
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280000865

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015-σήμερα

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 413
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό325

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΠΟΣ - ΔΡΑΜΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600171622
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. ΦΡΑΓΚΟΥΛΙΔΗΣ(ΜΕ-Ω)Σταύρος Φραγκουλίδης
2. ΚΑΡΑΚΑΣΗΣ(Α-ΜΑ)Ευάγγελος Καρακάσης
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι επιθυμητοί μαθησιακοί στόχοι είναι: (α) να βελτιώσουν οι φοιτητές και φοιτήτριες το επίπεδο κατάρτισης τους στη λατινική γλώσσα (β) να αντιμετωπίζουν κριτικά τα κειμενικά προβλήματα (γ) να εξοικειωθούν σταδιακά με τις ιδιαιτερότητες του ποιητικού λόγου, ιδίως με το μέτρο (δ) να βελτιώσουν τις γνώσεις τους στην ερμηνευτική προσέγγιση των κειμένων, ιδίως των ποιητικών (ε) να αναγνωρίζουν και να αξιοποιούν ερμηνευτικά τις ιδιαιτερότητες του ειδολογικού κώδικα ενός έργου (στ) να αναγνωρίζουν την αξία που έχουν για την ουσιαστική κατανόηση ενός κειμένου τα ευρύτερα συμφραζόμενα, όπως η ιστορική συγκυρία και η γραμματειακή εξέλιξη (ζ) να αποκτήσουν εικόνα ενός σημαντικού τμήματος της ιστορίας της λατινικής λογοτεχνίας μέσω βασικών γνώσεων για μείζονος σημασίας γένη, εκπροσώπους και έργα της λατινικής ποίησης.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Tο μάθημα αφορά δύο μείζονα γένη της λατινικής ποίησης, το έπος και το δράμα. Οι φοιτητές και φοιτήτριες αποκτούν ουσιαστική επαφή με ένα εκ των δύο γενών, ανάλογα με το ακροατήριο στο οποίο κατατάσσονται. Ως προς το άλλο γένος αρκούνται σε γραμματολογική ενημέρωση (για τους εκπροσώπους του και τα έργα τους, την εξέλιξή του κλπ)• αντίστοιχη ενημέρωση γίνεται και για το γένος στο οποίο εστιάζει η διδασκαλία. Το μεγαλύτερο και σημαντικότερο μέρος του μαθήματος αφορά την επαφή των διδασκομένων με συγκεκριμένο κείμενο το οποίο προσεγγίζουν κυρίως ερμηνευτικά. Μολονότι η γλωσσική εξάσκηση και η τριβή με κειμενικά προβλήματα αποτελούν ζωτικό μέρος της διδασκαλίας όπως στα δύο πρώτα εξάμηνα, σε αυτό το στάδιο η έμφαση μετατοπίζεται στην εξοικείωση με τον ποιητικό λόγο (μέτρο, ύφος κλπ.) και τον ειδολογικό κώδικα καθώς και σε ερμηνευτικά ζητήματα. Για το ακαδ. έτος 2013-14 διδάσκονται τα εξής κείμενα σε δύο διαφορετικά ακροατήρια κατανεμημένα αλφαβητικά σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα: Βιργίλιος, Αινειάδα (διδ. Θ. Αντωνιάδης) Τερέντιος, Ευνούχος (διδ. Λ. Τρομάρας) Για το περιεχόμενο και τους ειδικότερους στόχους του μαθήματος σε καθένα από τα ακροατήρια βλ. http://www.lit.auth.gr/node/96
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις421,5
Εξετάσεις983,5
Σύνολο1405
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
25-02-2016