Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι επιθυμητοί μαθησιακοί στόχοι είναι:
(α) να βελτιώσουν οι φοιτητές και φοιτήτριες το επίπεδο κατάρτισης τους στη λατινική γλώσσα
(β) να αντιμετωπίζουν κριτικά τα κειμενικά προβλήματα
(γ) να εξοικειωθούν σταδιακά με τις ιδιαιτερότητες του ποιητικού λόγου, ιδίως με το μέτρο
(δ) να βελτιώσουν τις γνώσεις τους στην ερμηνευτική προσέγγιση των κειμένων, ιδίως των ποιητικών
(ε) να αναγνωρίζουν και να αξιοποιούν ερμηνευτικά τις ιδιαιτερότητες του ειδολογικού κώδικα ενός έργου
(στ) να αναγνωρίζουν την αξία που έχουν για την ουσιαστική κατανόηση ενός κειμένου τα ευρύτερα συμφραζόμενα, όπως η ιστορική συγκυρία και η γραμματειακή εξέλιξη
(ζ) να αποκτήσουν εικόνα ενός σημαντικού τμήματος της ιστορίας της λατινικής λογοτεχνίας μέσω βασικών γνώσεων για μείζονος σημασίας γένη, εκπροσώπους και έργα της λατινικής ποίησης.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Tο μάθημα αφορά δύο μείζονα γένη της λατινικής ποίησης, το έπος και το δράμα. Οι φοιτητές και φοιτήτριες αποκτούν ουσιαστική επαφή με ένα εκ των δύο γενών, ανάλογα με το ακροατήριο στο οποίο κατατάσσονται. Ως προς το άλλο γένος αρκούνται σε γραμματολογική ενημέρωση (για τους εκπροσώπους του και τα έργα τους, την εξέλιξή του κλπ)• αντίστοιχη ενημέρωση γίνεται και για το γένος στο οποίο εστιάζει η διδασκαλία.
Το μεγαλύτερο και σημαντικότερο μέρος του μαθήματος αφορά την επαφή των διδασκομένων με συγκεκριμένο κείμενο το οποίο προσεγγίζουν κυρίως ερμηνευτικά. Μολονότι η γλωσσική εξάσκηση και η τριβή με κειμενικά προβλήματα αποτελούν ζωτικό μέρος της διδασκαλίας όπως στα δύο πρώτα εξάμηνα, σε αυτό το στάδιο η έμφαση μετατοπίζεται στην εξοικείωση με τον ποιητικό λόγο (μέτρο, ύφος κλπ.) και τον ειδολογικό κώδικα καθώς και σε ερμηνευτικά ζητήματα.
Για το ακαδ. έτος 2013-14 διδάσκονται τα εξής κείμενα σε δύο διαφορετικά ακροατήρια κατανεμημένα αλφαβητικά σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα:
Βιργίλιος, Αινειάδα (διδ. Θ. Αντωνιάδης)
Τερέντιος, Ευνούχος (διδ. Λ. Τρομάρας)
Για το περιεχόμενο και τους ειδικότερους στόχους του μαθήματος σε καθένα από τα ακροατήρια βλ. http://www.lit.auth.gr/node/96