ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ (1789-1914)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ (1789-1914) / MODERN GREEK PROSE (1789-1914)
ΚωδικόςΝΕΦ204
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΜη Ενεργό
Course ID280000959

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015-σήμερα

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 464
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό325

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ (1789-1914)
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600171631
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. ΜΙΚΕ (Α-ΚΑ)Μαρία Μικέ
2. ΒΑΡΕΛΑΣ(ΚΕ-ΠΑ)Λάμπρος Βαρελάς
3. ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ(ΠΕ-Ω)Μιχαήλ Μπακογιάννης
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές αναμένεται να έχουν αποκτήσει βασικές γνώσεις γύρω από: ~ την Ιστορία της νεότερης ελληνικής πεζογραφίας (1789-1914) (συγγραφείς, έργα) ~ τα χαρακτηριστικά βασικών κινημάτων και ρευμάτων της νεοελληνικής πεζογραφίας (λ.χ., ρομαντισμός, ρεαλισμός, νατουραλισμός) ~ τις κύριες σχολές και γενιές της νεότερης λογοτεχνίας και ειδικά της πεζογραφίας της περιόδου 1789-1914 (λ.χ. Αθηναϊκή Σχολή του Ρομαντισμού, Γενιά του 1880) ~ την κριτική ανάγνωση ελληνικών πεζογραφημάτων (1789-1914).
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ιστορία της νεοελληνικής πεζογραφίας από το 1789 έως το 1914 και ερμηνεία (ή σχολιασμός) αντιπροσωπευτικών πεζών κειμένων.
Λέξεις Κλειδιά
διήγημα, μυθιστόρημα, Διαφωτισμός, Ρομαντισμός, ηθογραφία, Ρεαλισμός, Νατουραλισμός, Αισθητισμός
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Ηλεκτρονική αλληλογραφία Χρήση PPS.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις421,5
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων140,5
Εξετάσεις843
Σύνολο1405
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Τελική γραπτή εξέταση.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1) Νάσος Βαγενάς (επιμ.), Από τον «Λέανδρο» στον «Λουκή Λάρα». Μελέτες για την πεζογραφία της περιόδου 1830-1880, Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας – Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, Ηράκλειο 2009. 2) Κώστας Στεργιόπουλος (επιμ.), Η παλαιότερη πεζογραφία μας. Από τις αρχές της ώς τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, τόμος ΣΤ΄ 1880-1900, Σοκόλης, Αθήνα 2007. 3) Παν. Μουλλάς, Ρήξεις και συνέχειες. Μελέτες για τον 19ο αιώνα, Σοκόλης, Αθήνα 1993.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=7343
Τελευταία Επικαιροποίηση
18-09-2020