ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ / TEACHING METHODS OF MODERN LITERATURE
ΚωδικόςΔΙΔ ΛΟΓ 040
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600000256

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015-σήμερα

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 90
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Κλασικής ΦιλολογίαςΥποχρεωτικό Κατ' ΕπιλογήνΧειμερινό/Εαρινό-6
Μεσαιωνικής και Νεότερης Ελληνικής ΦιλολογίαςΥποχρεωτικό ΚατεύθυνσηςΧειμερινό/Εαρινό-6
Γλωσσολογίας Υποχρεωτικό Κατ' ΕπιλογήνΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600171633
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Για να επιλέξουν το ΔΙΔ ΛΟΓ 040 οι φοιτητές/ήτριες πρέπει να έχουν παρακολουθήσει επιτυχώς 3 μαθήματα του Τομέα ΜΝΕΣ.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να έχουν αναπτύξει την ικανότητά τους για: ~ την κριτική ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων (ποιημάτων και πεζογραφημάτων) που είναι ανθολογημένα στα σχολικά βιβλία Γυμνασίου και Λυκείου ~ την οργάνωση σχεδίων μαθημάτων, σύμφωνα με το ισχύον Αναλυτικό Πρόγραμμα ~ την υποστήριξη και την τεκμηρίωση των σχεδίων μαθημάτων.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Eπεξεργασία προτάσεων που, λαμβάνοντας υπόψη τις παραμέτρους που διαμορφώνουν τη σχολική πρακτική, στοχεύουν στη διδακτική κειμένων της νεοελληνικής λογοτεχνίας που ανθολογούνται και διδάσκονται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση διαφανειών (power point). Ηλεκτρονική αλληλογραφία με τους φοιτητές.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις421,5
Συγγραφή εργασίας / εργασιών702,5
Εξετάσεις562
Σύνολο1686
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση του μαθήματος γίνεται με γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου. Η γραπτή δοκιμασία αξιολόγησης απαρτίζεται τόσο από ερωτήματα σύντομης απάντησης όσο και από ερωτήματα ανάπτυξης όπου εξετάζεται η συντακτική και γραμματική ικανότητα των φοιτητών. Το επίπεδο της εξέτασης σχετίζεται με τις βασικές ικανότητες που καταγράφονται στα μαθησιακά αποτελέσματα και επικεντρώνεται στην αφομοίωση της γνώσης. Η αξιολόγηση του μαθήματος μπορεί να γίνει και συνδυαστικά με την υποβολή προαιρετικών γραπτών εργασιών.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1) Βενετία Αποστολίδου, Δ. Κόκορης, Μιχ. Μπακογιάννης, Ε. Χοντολίδου(επιμ.), Λογοτεχνική ανάγνωση στο σχολείο και στην κοινωνία, Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg, 2018. 3) Ευαγγελία Φρυδάκη, Η Θεωρία της Λογοτεχνίας στην Πράξη της ∆ιδασκαλίας. Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική, 2003.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Μελέτες και άρθρα που έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα e-learning του μαθήματος.
Τελευταία Επικαιροποίηση
21-09-2020