ΨΥΧΟΒΙΟΛΟΓΙΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΨΥΧΟΒΙΟΛΟΓΙΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ / Psychobiology of Behavior
ΚωδικόςΙΑ0350
ΣχολήΕπιστημών Υγείας
ΤμήμαΙατρικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΕυαγγελία Τσαπάκη
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID200000348

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΨΥΧΟΒΙΟΛΟΓΙΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600171791
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. .
2. Γ΄ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Οι φοιτητές που θα επιλέξουν το μάθημα θα πρέπει απαραιτήτως να έχουν λογαριασμό ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (e-mail) τον οποίο να ελέγχουν συχνά. Η επαρκής επικοινωνία απαιτεί και ηλεκτρονική διασύνδεση ώστε η ενημέρωση να είναι άμεση. Οι φοιτητές αμέσως με την εγγραφή τους θα πρέπει να ενημερώσουν τον υπεύθυνο μαθήματος με e-mail στο kfount@med.auth.gr δηλώνοντας ονομα, εξάμηνο και ΑΜ.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα στοχεύει να δώσει συγκεκριμενες γνώσεις που αφορούν τον τρόπο λειτουργίας του ανθώπινου ΚΝΣ (που θεωρείται ότι είναι μια στοιχειώδης γνώση τους είναι απολύτως απαραίτητη) αλλά με τρόπο που να οδηγεί στη σύνθεση της γνώσης και στη βαθύτερη κατανόηση τόσο της φυσιολογικής λειτουργίας του όσο και της νόσησής του. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν επαρκή γνώση της σχέσης μεταξύ βιολογίας και λειτουργίας του κεντρικού νευρικού συστήματος και της ανθρώπινης συμπεριφοράς, τόσο της φυσιολογικής όσο και των διαταραχών τους, και θα μπορούν να συνθέσουν νέες γνώσεις απο διαφορετικά πεδία για την κατανόηση θεμάτων ψυχικής υγείας
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα «Ψυχοβιολογία της Συμπεριφοράς» στοχεύει στη μελέτη της σχέσης μεταξύ της υποκείμενης νευροβιολογίας του εγκεφάλου αλλα και ολόκληρου του ανθρώπινου οργανισμού με την εκδηλούμενη συμπεριφορά και τις επιμέρους παραμέτρους της. Περιλαμβάνει ανάμεσα στα άλλα τα πεδία της ψυχοφυσιολογίας, της ψυχομετρίας και νευροψυχολογίας, της ψυχοενδοκρινολογίας και ψυχοανοσολογίας, της αναπτυξιακής και της εξελικτικής νευροβιολογίας καθώς και της βιολογικής ψυχιατρικής και της ψυχοφαρμακολογίας. Τα πεδία αυτά περιλαμβάνουν στοιχεία τόσο τις βασικές επιστήμες (Εμβρυολογία, Ανατομία, Φυσιολογία, Γενετική) όσο και τις κλινικές (Ψυχιατρική και ψυχολογία) και αφορούν τόσο τη φυσιολογική ψυχική λειτουργία του ανθρώπου όσο και τις ψυχικές διαταραχές. Στα πλαίσια του προγράμματος προπτυχιακών σπουδών είναι αναγκαίο να διδάσκεται η φύση και ο τρόπος λειτουργίας του ανθρώπινου εγκεφάλου, καθώς είναι το σημαντικότερο βιολογικό σύστημα επεξεργασίας πληροφοριών που απαντάται στη φύση Το μάθημα «Ψυχοβιολογία της Συμπεριφοράς» θα περιλαμβάνει μια σύνθεση περιγραφής φυσιολογικών ανθρώπινων συμπεριφορών και κλινικών καταστάσεων και των συνδεόμενων με αυτές υποκείμενων νευροβιολογικών μηχανισμών. Στο πλαίσιο αυτό θέμα του μαθήματος αποτελεί ολόκληρο το ανθρώπινο σώμα και όλες οι πτυχές της φυσιολογικής και μη συμπεριφοράς συμπεριλαμβανομένης και της γήρανσης. Έτσι Περιλαμβάνει διδασκαλία στοιχείων Εμβρυολογίας, Ανατομίας, Φυσιολογίας, Γενετικής, Ψυχοφυσιολογίας, Ψυχομετρίας και Νευροψυχολογίας, Ψυχοενδοκρινολογίας και Ψυχοανοσολογίας, αναπτυξιακής και εξελικτικής Νευροβιολογίας καθώς και Βιολογικής Ψυχιατρικής και Ψυχοφαρμακολογίας. Το μάθημα περιλαμβάνει ακόμα τη διδασκαλία Νευροβιολογικών μοντέλων των βασικών ψυχικών διαταραχών (Σχιζοφρένεια, Διπολική διαταραχή, μονοπολική κατάθλιψη, άγχος, χρήση και κατάχρηση ουσιών, άνοια, αυτοκτονικότητα, διαταραχές λήψης τροφής, διαταραχές προσωπικότητας κτλ)
Λέξεις Κλειδιά
Εγκεφαλικές λειτουργίες, Βιολογικό υπόστρωμα, Συμπεριφορές
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
αναζήτηση βιβλιογραφίας στο διαδίκτυο Επικοινωνία με e-mail
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις281,1
Σύνολο281,1
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτές εξετάσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
ΦΟΥΝΤΟΥΛΑΚΗΣ Κ, ΝΗΜΑΤΟΥΔΗΣ Ι: ΨΥΧΟΒΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ εκδόσεις Ροτοντα
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Σύσταση για παραγωγή σημειώσεων κατά τη διάρκεια των μαθημάτων Σημειώσεις για το πρώτο μάθημα «Δομή και λειτουργική οργανωση του ΚΝΣ» διατίθενται σε μορφή pdf βιντεο-διαλεξη διαθέσιμη στο https://www.youtube.com/watch?v=UdCmqHwriFY
Τελευταία Επικαιροποίηση
12-10-2020