ΔΙΚΑΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΚΑΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ / CONSUMER PROTECTION LAW
ΚωδικόςΔΣ9
ΣχολήΝομική
ΤμήμαΝομικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΤιμολέων Κοσμίδης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID100001574

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Νομικής (2015-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 220
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Ενιαία ΚατεύθυνσηΕλεύθερη Επιλογή634

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΚΑΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600174089

Πρόγραμμα Τάξης

Κτίριο
Όροφος-
ΑίθουσαΕξ αποστάσεως (900)
ΗμερολόγιοΤρίτη 20:00 έως 22:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν να: - δαγιγνώσκουν την ομάδα διατάξεων που είναι κάθε φορά κατάλληλη για την παροχή προστασίας τόσο από το ημεδαπό όσο και από το ενωσιακό δίκαιο - απαντούν σε συγκεκριμένα ερωτήματα σχετικά με τα όρια της παροχής προστασίας, κάνοντας σταθμίσεις ανάμεσα στο έννομο συμφέρον του καταναλωτή και σ' αυτό του εκάστοτε προμηθευτή - είναι σε θέση να αναπτύξουν επιχειρήματα και να επιλύσουν πρακτικά προβλήματα σε ζητήματα που αναφέρονται στην ύλη του μαθήματος.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
Περιεχόμενο Μαθήματος
1.Κοινωνιολογική και δικαιοπολιτική θεμελίωση της ανάγκης για προστασία των καταναλωτών 2.Οι συνταγματικού δικαίου σταθμίσεις για την παροχή ή μη προστασίας στους καταναλωτές 3.Η προστασία των καταναλωτών στο δίκαιο της ΕΕ - Ελάχιστη ή πλήρης εναρμόνιση - Νεότερες τάσεις. 4.Οι νομοθετημένες έννοιες καταναλωτή και προμηθευτή 5. Ενώσεις καταναλωτών και συλλογική αγωγή 6-7. Η προστασία των καταναλωτών από τους καταχρηστικούς ΓΟΣ 8-9. Η προστασία των καταναλωτών στις συμβάσεις εκτός εμπορικού καταστήματος και στις συμβάσεις από απόσταση 10. Η προστασία των καταναλωτών στις συμβάσεις εμπορίας χρηματοοικονομικών υπηρεσιών από απόσταση 11. Εγγυήσεις διάρκειας- καλής λειτουργίας καταναλωτικών αγαθών και εξυπηρέτηση μετά από πώληση 12. Η ευθύνη του παρέχοντος υπηρεσίες 13. Η ευθύνη του παραγωγού ελαττωματικών προϊόντων 14. Η προστασία των καταναλωτών από διαφήμιση 15-16. Η προστασία των καταναλωτών από τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές 17. Η προστασία των καταναλωτών στις συμβάσεις καταναλωτικής πίστης-Η αρχή του "υπεύθυνου δανεισμού" 18.Η προστασία των επενδυτών ως καταναλωτών 19. Η προστασία των επιβατών ως καταναλωτών 20. Ζητήματα δικονομικού διεθνούς δικαίου,ΚανΒρυξΙ 21. Ζητήματα ιδιωτικού διεθνούς δικαίου, ΚανΡώμη Ι, άρθρο 6 ΙΙ Οδηγ. 93/13, άρθρο 14 §10 ν. 2251/94 22. Φιλικός διακανονισμός καταναλωτικών διαφορών 23. Διοικητικές κυρώσεις για προστασία των καταναλωτών 24. Ποινικές κυρώσεις για προστασία των καταναλωτών  
Λέξεις Κλειδιά
καταναλωτής, προμηθευτής, συλλογική αγωγή, ελαττωματικά προϊόντα, γενικοί όροι συναλλαγών.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Ανάρτηση υλικού του μαθήματος στο e-learning. Η επικοινωνία με τους φοιτητές(εκτός των ωρών διδασκαλίας και γραφείου) πραγματοποιείται και με email.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις261,0
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων572,3
Συγγραφή εργασίας / εργασιών150,6
Εξετάσεις20,1
Σύνολο1004
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Αξιολόγηση με γραπτές ή προφορικές εξετάσεις.Προφορικές παρουσιάσεις των φοιτητών στο πλαίσιο του μαθήματος καθώς και (γραπτοί)σχολιασμοί δικαστικών αποφάσεων λαμβάνονται υπόψη στην τελική βαθμολογία.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Ελ. Αλεξανδρίδου, Δίκαιο Προστασίας Καταναλωτή, Ελληνικό-Κοινοτικό, 3η έκδ. 2018, εκδ. Νομική Βιβλιοθήκη. Κωδικός Βιβλίου στον ΕΥΔΟΞΟ: 77119219
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Αν. Βαλτούδης, Η ευθύνη από ελαττωματικά προιόντα, εκδ. Σάκκουλα 1999 Γ. Δέλλιος,Γενικοί όροι συναλλαγών : ατομική και συλλογική προστασία των καταναλωτών από την έλλειψη ουσιαστικής διαπραγμάτευσης των όρων της σύμβασης, εκδ. Σάλλουλα 2013 Γ. Δέλλιος,Προστασία των καταναλωτών και σύστημα του ιδιωτικού δικαίου: Δικαιοθεωρητική μελέτη προσανατολισμένη στα ζητήματα οριοθέτησης της ρυθμιστικής εμβέλειας της ειδικής νομοθεσίας για την προστασία των καταναλωτών, εκδ. Σάκκουλα 2001 Αντ. Καραμπατζός, Ιδιωτική αυτονομία και προστασία του καταναλωτή, εκδ. Π.Ν. Σάκκουλας 2016
Τελευταία Επικαιροποίηση
06-05-2021