ΕΠΙΛΟΓΕΣ: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΤΥΧΙΑ: ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΚΑΙ ΑΣΥΜΦΩΝΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΠΙΛΟΓΕΣ: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΤΥΧΙΑ: ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΚΑΙ ΑΣΥΜΦΩΝΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ / ELECTIVE MODULE: ARCHITECTURE AND FAILURE. MYTHICAL AREAS
Κωδικός08TH14
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΑρχιτεκτόνων Μηχανικών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600000511

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ 2020-21 ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 2
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής843

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΠΙΛΟΓΕΣ: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΤΥΧΙΑ: ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΚΑΙ ΑΣΥΜΦΩΝΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600174949
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα εμβαθύνει στην κριτική θεώρηση του αρχιτεκτονικού έργου και αναπτύσσει τις ικανότητες των φοιτητών/τριων στην συλλογή, ανάλυση και σύνθεση διεπιστημονικών δεδομένων που σχετίζονται με το πλαίσιο Αποτυχίας στην Πρόσληψη του Έργου της Αρχιτεκτονικής. Οι φοιτητές αναμένεται ότι στα πλαίσια του μαθήματος θα • καλλιεργήσουν την προσωπική τους κριτική στάση απέναντι στον τρόπο με τον ποιο προβάλλεται το σύγχρονο αρχιτεκτονικό έργο • κατανοήσουν θεωρητικούς άξονες της αρχιτεκτονικής κριτικής και τις ιδιαιτερότητες προσέγγισής της έννοιας της Αποτυχίας στην πρόσληψή του έργου • συνδέσουν την φαντασμαγορία της εικόνας με την κριτική του έργου μέσω διεπιστημονικής έρευνας • εξοικειωθούν με έννοιες της ψυχολογίας του χώρου ώστε να αφομοιώσουν σημαντικές διαφοροποιήσεις στη διαδικασία πρόσληψης του έργου από διαφορετικούς χρήστες • εξοικειωθούν με τη σύνταξη ερευνητικού θέματος για τις πολλαπλές αναγνώσεις της Αποτυχίας στην αρχιτεκτονική
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα προσεγγίζει κριτικά εκείνες τις πραγματικότητες της αρχιτεκτονικής των οποίων η αναφορά, και ακόμη περισσότερο, η διδασκαλία συχνά αποφεύγεται. Ανεξάρτητα από τη διαδικασία παραγωγής και προβολής, η επιτυχημένη αποτίμηση της Αρχιτεκτονικής δεν είναι καθόλου βέβαιη καθώς εναπόκειται στο ρίσκο μιας ουσιώδους κατανόησης και αφομοίωσης από το ευρύτερο πλαίσιο που την περιβάλει, την καθορίζει και την κατευθύνει. Υπό τον έλεγχο της πολιτικής και χωρικής οικονομίας, η Αρχιτεκτονική μπορεί και να αστοχήσει. Η Αποτυχία ως έννοια είναι απογοητευτική, αρνητικά φορτισμένη ως σφάλμα. Δεν επιλέγεται, αλλά συνυπάρχει διαλεκτικά με την επιτυχία ως πιθανότητα. Η μελέτη και η εξήγηση της όμως διανοίγει για τον αρχιτέκτονα μονοπάτια ανάμεσα σε καλλιεργούμενες -και μη- αυταπάτες τις οποίες πρέπει να αντιμετωπίσει, προστατεύοντας τον/την από την παραίτηση. Κυρίως όμως τροφοδοτεί σε σημαντικό βαθμό τη συνθετική σκέψη και την επινοητικότητα στην ελαχιστοποίηση και τον έλεγχο αστοχιών του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού. Η διερεύνηση της αντίφασης μεταξύ της πρόθεσης του σχεδιασμού και των παρατηρούμενων γεγονότων αποτελεί το βασικό άξονα του μαθήματος πάνω στον οποίον οι φοιτητές καλούνται να αναπτύξουν την δική του κριτική ματιά στη θεώρηση της Αποτυχίας, μια προβληματική που επιτηδευμένα αποφεύγεται ως η Αχίλλειος Πτέρνα της αρχιτεκτονικής.
Λέξεις Κλειδιά
Θεωρήσεις της Αποτυχίας, αρχιτεκτονική πρόθεση, κριτική της αρχιτεκτονικής, πολιτική οικονομία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις28
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων17
Συγγραφή εργασίας / εργασιών30
Σύνολο75
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Ανάπτυξη και συγγραφή θεωρητικής εργασίας καθώς και κοινή προφορική υποστηριξη της στην αιθουσα κατα την διάρκεια του εξαμήνου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Νίκος Σιδέρης, ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ, 2006, FUTURA Έφη Συγγολίτου, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ, 2009, Ελληνικά Γράμματα
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Η σημασία του χρόνου στη σύγχρονη αρχιτεκτονική, Πάγκαλος Παναγιώτης, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 12563632
Τελευταία Επικαιροποίηση
09-11-2020