ΧΩΡΟΙ ΑΥΞΗΜΕΝΟΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΧΩΡΟΙ ΑΥΞΗΜΕΝΟΙ / AMPLIFIED SPACES
Κωδικός06TH12
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΑρχιτεκτόνων Μηχανικών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600019801

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ 2020-21 ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 1
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν633

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΧΩΡΟΙ ΑΥΞΗΜΕΝΟΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600174959
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές αναμένεται ότι στo πλαίσιo του μαθήματος θα -αναπτύξουν μία εκτενή γνώση για τα ζητήματα του χώρου και των αναπαράστασεων όπως τα έθεσαν από κοινού οι πρωτοπορίες στην Τέχνη και στην Αρχιτεκτονική στον 20ο και στον 21ο αιώνα. -κατανοήσουν τις πολλαπλές συνδέσεις που υπάρχουν ανάμεσα στην Ιστορία, στη Θεωρία και στην Κριτική της Τέχνης και της Αρχιτεκτονικής. -συνδέσουν την ιστορία και θεωρία της Τέχνης και της Αρχιτεκτονικής με τον Αρχιτεκτονικό Σχεδιασμό και την Καλλιτεχνική Παραγωγή -μελετήσουν σημαντικά κριτικά και θεωρητικά κείμενα από την ιστορία, τη θεωρία και την κριτική της Τέχνης και της Αρχιτεκτονικής -αναπτύξουν την ικανότητα κριτικής ανάλυσης εμβληματικών αρχιτεκτονικων και καλλιτεχνικών παραδειγμάτων (case studies) Οι φοιτητές αναμένεται ότι στα πλαίσια του μαθήματος θα • καλλιεργήσουν • κατανοήσουν τους θεωρητικούς άξονες • συνδέσουν την ιστορία και θεωρία της Τέχνης και της Αρχιτεκτονικής με τον Αρχιτεκτονικό Σχεδιασμό και την Καλλιτεχνική Παραγωγή • εξοικειωθούν με την οργάνωση και παρουσίαση ηχοϊστοριών ώστε να αφομοιώσουν βασικές μουσικές γνώσεις στα πλαίσια της ομαδοσυνεργατικής διαδικασίας • εξοικειωθούν με το σχεδιασμό και την οργάνωση μουσικών δραστηριοτήτων για το νηπιαγωγείο • Να γνωρίσουν τα βασικά χαρακτηριστικά της ποιοτικής έρευνας και να κατανοήσουν το ρόλο της στην ειδική αγωγή • Να μάθουν διάφορους τρόπους συλλογής ποιοτικών δεδομένων • Να εξασκηθούν στη συμμετοχική παρατήρηση και τις συνεντεύξεις με ενήλικες και παιδιά • Να ευαισθητοποιηθούν σε μεθοδολογικά και πρακτικά ζητήματα που μπορεί να προκύψουν από την εμπλοκή του ερευνητή στο πεδίο που μελετά • Να εξασκηθούν στην ανάλυση και την ερμηνεία ποιοτικών δεδομένων
Γενικές Ικανότητες
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η μητροπολιτική συνθήκη, καθ’ όλη τη διάρκεια του 20ου αιώνα, αποτέλεσε το πεδίο των πιο ριζικών πειραματισμών της πρωτοπορίας στην Αρχιτεκτονική και στην Τέχνη. Οι συνεχείς μετασχηματισμοί του αστικού περιβάλλοντος και οι πολλαπλές τους αντηχήσεις καθιστούν την Μητρόπολη (1900s-1960s) και την Μετάπολη (1960s-…) το προνομιακό πεδίο των αρχιτεκτονικών, καλλιτεχνικών, κοινωνικοπολιτικών πειραματισμών της Πρωτοπορίας για την κατανόηση, ερμηνεία, και ανακατάληψη του νεωτερικού βίου. Το μάθημα θα εξετάσει αυτά τα δυναμικά επεισόδια του 20ου αιώνα όπου αρχιτέκτονες, καλλιτέχνες, κινηματογραφιστές, δημιουργοί των εφαρμοσμένων τεχνών και συγγραφείς επιχείρησαν ριζικές αναθεωρήσεις του χώρου, επινοώντας απίθανες, ριζοσπαστικές και συχνά «υπέροχες» προτάσεις. Η εξέταση των ιδεών και των προτάσεων για τον χώρο θα περιλαμβάνει απόψεις και προτάσεις όπως εμφανίζονται στην αρχιτεκτονική, στις εικαστικές και στις παραστατικές τέχνες, στο σχεδιασμό εκθέσεων και σκηνογραφίας, στον κινηματογράφο, στη λογοτεχνία, στις εφαρμοσμένες τέχνες και στα έντυπα.
Λέξεις Κλειδιά
Αρχιτεκτονική Θεωρία, Αρχιτεκτονική Κριτική, Θεωρία της Τέχνης, Κριτική της Τέχνης, 20ος Αιώνας
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις26
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων25
Εκπόνηση μελέτης (project)12
Συγγραφή εργασίας / εργασιών12
Σύνολο75
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλίο [86199398]: ΧΩΡΙΚΕΣ ΣΤΡΕΒΛΩΣΕΙΣ, Anthony Vidler Λεπτομέρειες Βιβλίο [94700731]: ΜΠΑΟΥΧΑΟΥΖ, Frances Ambler/Παναγιώτης Τουρνικιώτης Λεπτομέρειες Βιβλίο [22804086]: Προς την τεχνολογία της τέχνης, Κωνσταντίνος Βασιλείου Λεπτομέρειες Βιβλίο [6804]: Κινηματογράφος 1. Η εικόνα-κίνηση, Gilles Deleuze Λεπτομέρειες Βιβλίο [24110]: Η κατάσταση της μετανεωτερικότητας, Harvey David Λεπτομέρειες Βιβλίο [77119606]: Ομάδες, κινήματα, τάσεις της σύγχρονης τέχνης μετά το 1945, Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Παρισιού Λεπτομέρειες Βιβλίο [31578]: ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ. ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗ, KENNETH FRAMPTON Λεπτομέρειες Βιβλίο [86196631]: Η Αρχιτεκτονική μετά το 1889. Με το βλέμμα στο μέλλον, Cohen Jean-Louis, Επιμ. Κολώνας Βασίλης, Τουρνικιώτης Παναγιώτης, Μτφρ, Μαρτινίδης Πέτρος Λεπτομέρειες Βιβλίο [15443]: Ιστοριογραφία της μοντέρνας αρχιτεκτονικής, Τουρνικιώτης Παναγιώτης Λεπτομέρειες Βιβλίο [77114908]: Μανιφέστα του σουρρεαλισμού, Αντρέ Μπρετόν Λεπτομέρειες Βιβλίο [32997920]: Για το έργο τέχνης, Walter Benjamin Λεπτομέρειες Βιβλίο [1945]: Βιομηχανική Οργανική Χημεία, Σ.Πεγιάδου-Κοεμτζοπούλου, Ε.Τσατσαρώνη, Ι.Ελευθεριάδης Λεπτομέρειες
Τελευταία Επικαιροποίηση
09-11-2020