ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΙΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΙΙΙ / EARLY CHILDHOOD PEDAGOGY AND PRACTICE III
ΚωδικόςΕ.3.272
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΑνδρέας Καρακίτσιος
Γνωστικό ΑντικείμενοΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80000333

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΙΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία8
Class ID
600175313
Τύπος Μαθήματος
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτήτριες/ές θα έχουν εξοικειωθεί: (1) Με τη διαχείριση του παιδικού βιβλίου στην προσχολική Εκπαίδευση και σε εξωεκπαιδευτικά περιβάλλοντα (Βιβλιοθήκες και Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης) (2) Με την εφαρμογή δραστηριοτήτων μουσικής αγωγής στο Νηπιαγωγείο (3) Με την εφαρμογή μαθηματικών δραστηριοτήτων στο Νηπαιγωγείο
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Οι φοιτητές εκπαιδεύονται στη διαχείριση των παιδικών βιβλίων στην τάξη σε σχέση τόσο με τη μορφή τους ( μέγεθος, εικόνα) και το περιεχόμενο τους, ( νόημα, ήρωες και αντιληπτικές διαδικασίες που αφορούν παιδιά προσχολικής ηλικίας. Επιπλέον, οργανώνουν απλές και σύνθετες δράσεις (οπτικές, θεατρικές και μουσικές παιδαγωγικές δράσεις) στο πλαίσιο του προγράμματος σπουδών είτε ανεξάρτητα είτε σε συνδυασμό με άλλα γνωστικά αντικείμενα. 2. Η εκπαίδευση περιλαμβάνει συναντήσεις σεμινάρια των φοιτητών/τριών και των εκπαιδευτικών, συνεργασία με τους δασκάλους / τους μέντορές τους, επισκέψεις σε σχολεία και την υλοποίηση συγκεκριμένων δράσεων.
Λέξεις Κλειδιά
Πρακτική Άσκηση, Μαθηματικά, Λογοτεχνία, Μουσική
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Διαφάνειες - φωτογραφίες και βίντεο - μουσικά κομμάτια Επικοινωνία με μειλ
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια
Εργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση Πεδίου
Πρακτική (Τοποθέτηση)
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Παράδοση εργασίας που παρουσιάζει το σχέδιο διδασκαλίας, την εφαρμογή του και την κριτική τους αξιολόγηση.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
"5 βήματα για δράση. Από τη λογοτεχνία στη δραματοποίηση" Έλενα Αρτζανίδου&Ανδρέας Καρακίτσιος, Διάπλαση, Αθήνα, 2008 «Το μουσικό γιασεμάκι (βιβλίο συνοδευόμενο από CD) Μωραΐτη Τζένη, Μαρία Κουρκουρίκα, Μεταίχμιο, Αθήνα, 2006
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
(Literature from courses)
Τελευταία Επικαιροποίηση
13-11-2020