Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
α) Γνωσιακά: Εμπέδωση των βασικών εννοιών και αλγορίθμων γραφικών όπως μετασχηματισμοί και προβολές στον τρισδιάστατο χώρο, φωτισμός, σκίαση, απόκρυψη κρυμμένων επιφανειών κλπ. Εκτεταμένη έκθεση σε προγραμματισμό γραφικών με χρήση της OpenGL. Εξοικείωση με τα συστήματα γραφικών και τις εφαρμογές τους σε τομείς όπως οι ταινίες κινουμένων σχεδίων, τα βιντεοπαιχνίδια, η οπτικοποίηση επιστημονικών δεδομένων, τα γεωγραφικά συστήματα πληροφοριών κ.α.
β) Δεξιότητες: Θεμελίωση υποβάθρου για την περαιτέρω μελέτη προβλημάτων και εφαρμογών γραφικών. Απόκτηση ικανότητας χρήσης και ανάπτυξης αλγορίθμων γραφικών. Όξυνση αναλυτικών και προγραμματιστικών δεξιοτήτων. Ικανότητα ανάπτυξης βασικών εφαρμογών γραφικών με χρήση OpenGL.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Συστήματα γραφικών και μοντέλα. Εισαγωγή στην OpenGL και στον προγραμματισμό γραφικών. Είσοδος και αλληλεπίδραση σε εφαρμογές γραφικών. Γεωμετρικά αντικείμενα και μετασχηματισμοί. Προβολές και παρατήρηση στον τρισδιάστατο χώρο. Φωτισμός και σκίαση. Αλγόριθμοι παράστασης βασικών σχημάτων σε raster οθόνες. Αλγόριθμοι ψαλιδίσματος. Απόκρυψη κρυμμένων επιφανειών. Εργασίες προγραμματισμού γραφικών σε C/C++ με χρήση της OpenGL.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Γραφικά Υπολογιστών με Open GL, Hearn D, Baker P.
Γραφικά και Οπτικοποίηση, Θεοχάρης Θ., Πλατής Ν., Παπαϊωάννου Γ., Πατρικαλάκης Ν.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Interactive Computer Graphics - A Top Down Approach with Shader-Based OpenGL, E. Angel, D. Shreiner, 6th Edition
OpenGL Programming Guide, 8th Edition, Shreiner D., The Khronos OpenGL ARB Working Group