Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Γνωστικοί: Κατανόηση αρχών οργάνωσης της διδασκαλίας και διδακτικής της Πληροφορικής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Εκμάθηση γενικών μεθόδων διδακτικής θεμάτων αλγοριθμικής και προγραμματισμού. Εκμάθηση καινοτόμων μεθόδων για την εκμάθηση προγραμματισμού (εκπαιδευτική ρομποτική, απτικές διεπαφές).
Δεξιότητες: Εκμάθηση λογισμικού για τη διδακτική θεμάτων Πληροφορικής σε Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο. Εκμάθηση γλώσσας προγραμματισμού Logo. Οργάνωση διδασκαλίας με χρήση φύλλων εργασίας. Χειρισμός εκπαιδευτικών ρομπότ. Οργάνωση (σχεδίαση και υλοποίηση) διδασκαλίας σε θέματα Πληροφορικής σε περιβάλλον σχολείου Α/θμιας ή Β/θμιας Εκπαίδευσης.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η Πληροφορική στην εκπαίδευση (ως γνωστικό αντικείμενο και εκπαιδευτικό μέσο). Το
πρόγραμμα σπουδών Πληροφορικής στην Ελληνική εκπαίδευση: Διαθεματικό Ενιαίο Πλαί-
σιο Προγράμματος Σπουδών (ΔΕΠΠΣ). Η Πληροφορική στο Γυμνάσιο, στο Λύκειο και στην
Επαγγελματική Εκπαίδευση (Βασικοί άξονες διδασκαλίας, Αναλυτικό πρόγραμμα, Κύκλοι
σπουδών). Θεωρητικό πλαίσιο της διδακτικής (Διδακτικός μετασχηματισμός εννοιών της
Πληροφορικής, Νοητικά μοντέλα και αναπαραστάσεις της Πληροφορικής, Τύποι γνώσεων
στον προγραμματισμό. Οι έννοιες της μεταβλητής, της επιλογής & της επανάληψης). Διδακ-
τικές μέθοδοι για τη διδασκαλία προγραμματιστικών εννοιών: Εννοιολογικοί χάρτες, Αξιο-
ποίηση Logo-like περιβαλλόντων, Παιχνίδι ρόλων & αξιοποίηση αναλογιών στη διδακτική εννοιών Πληροφορικής, Μάθηση βασισμένη στο Παιχνίδι (computer games), Εκπαιδευτική Ρομποτική (χρήση NXT Lego Robots), Απτικές διεπαφές (tangible interfaces). Συνεργασία στην εκμάθηση προγραμματισμού (pair programming). Υπολογιστική Σκέψη. Σύγχρονα τεχνολογικά περιβάλλοντα για εισαγωγικό προγραμματισμό και υπολογιστική σκέψη.
Λέξεις Κλειδιά
Διδακτική πληροφορικής, Αναπαραστάσεις, Εκπαιδευτική ρομποτική, Υπολογιστική Σκέψη
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1) «Εισαγωγή στη Διδακτική της Πληροφορικής», Κόμης, Β.Ι. Εκδόσεις Κλειδάριθμος,
Αθήνα, 2005. (ISBN 960-209-838-4)
2)«Διδακτικές Προσεγγίσεις και Εργαλεία για τη Διδασκαλία της Πληροφορικής».
Γρηγοριάδου Μ. κ.ά.. Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών, Αθήνα. 2009. (ISBN 978-960-
6759-23-9)
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Επιστημονικά/ερευνητικά άρθρα όπως:
>> Φεσάκης, Γ. (2008). Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών στην προσχολική
εκπαίδευση, διαστάσεις και προοπτικές, 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Διδακτική της
Πληροφορικής», Πάτρα, 2008.
>> Ατματζίδου, Σ., Μαρκέλης, Η. & Δημητριάδης, Σ (2008). Χρήση των LEGO
Mindstorms στο Δημοτικό και Λύκειο: Το παιχνίδι ως έναυσμα μάθησης. 4ο Πανελ-
λήνιο Συνέδριο «Διδακτική της Πληροφορικής», Πάτρα, 2008.