Αθλητική επιχειρηματικότητα και καινοτομία

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑθλητική επιχειρηματικότητα και καινοτομία / Sport entrepreneurship and innovation
ΚωδικόςΓΚ5400
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τις Σέρρες
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600016296

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Σερρών (2014)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 23
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΘεωρητική ΕπιλογήΧειμερινό/Εαρινό-3

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑθλητική επιχειρηματικότητα και καινοτομία
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600177093
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν: να κατανοούν τη σημασία της καινοτομίας στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας. να αποτυπώνουν την ιδέα τους στον καμβά επιχειρηματικού μοντέλου. να αναπτύσσουν βιώσιμα επιχειρηματικά μοντέλα. να αναγνωρίζουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι νεοφυείς επιχειρήσεις σε όλα τα στάδια ανάπτυξης τους. να αναγνωρίζουν τις πηγές χρηματοδότησης νεοφυών επιχειρήσεων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αν και η "Επιχειρηματικότητα" έχει σημαντικό θεωρητικό υπόβαθρο, το περιεχόμενο του μαθήματος έχει σχεδιαστεί ώστε μέσα από ένα βιωματικό τρόπο οι φοιτητές/τριες να αποκτήσουν εφαρμοσμένες γνώσεις και δεξιότητες που αφορούν στην δημιουργία, στην ανάπτυξη και στην χρηματοδότηση μίας νέας επιχείρησης. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο ρόλο της καινοτομίας σε όλο τον κύκλο της επιχειρηματικής διαδικασίας. Αναλυτικότερα, το περιεχόμενο του μαθήματος αποτελείται από τέσσερις ενότητες: Στην εισαγωγική ενότητα, παρουσιάζονται οι έννοιες της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας, γίνεται αναφορά στο εγχώριο και διεθνές επιχειρηματικό περιβάλλον, στο προφίλ του επιχειρηματία και στις απαραίτητες δεξιότητες που πρέπει να έχουν οι επιχειρηματίες σήμερα. Η δεύτερη και η τρίτη ενότητα εστιάζουν στην σύλληψη και στην ανάπτυξη της επιχειρηματικής ιδέας, όπως και στη δημιουργία επιτυχημένων επιχειρηματικών μοντέλων με τη χρήση σύγχρονων μεθοδολογιών, όπως η λιτή επιχειρηματική εκκίνηση, ο καμβάς επιχειρηματικού μοντέλου και η επιχειρηματικότητα με αρχές. Τέλος, η τελευταία ενότητα αναφέρεται στην παρουσίαση της επιχειρηματικής ιδέας και στους τρόπους ίδρυσης και χρηματοδότησης των επιχειρήσεων.
Λέξεις Κλειδιά
επιχειρηματικότητα, καινοτομία, επιχειρηματικά μοντέλα, νεοφυείς επιχειρήσεις
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
  • περιπτωσιολογικές μελέτες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Όλο το εκπαιδευτικό υλικό είναι αναρτημένο στο ηλεκτρονικό μάθημα στην πλατφόρμα elearning. Για τη διευκόλυνση παρακολούθησης του μαθήματος από φοιτητές/τριες άλλων Τμημάτων υπάρχει δυνατότητα εξ αποστάσεως παρακολούθησης των διαλέξεων μέσω ης πλατφόρμας ZOOM.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις261
Σεμινάρια140,5
Εργαστηριακή Άσκηση120,5
Εκπόνηση μελέτης (project)261
Σύνολο783
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές σε ομάδες θα πρέπει να δημιουργήσουν τη δική τους εικονική νεοφυή επιχείρηση. Για την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος θα πρέπει: α). να αναγνωρίσουν και να αναπτύξουν μία επιχειρηματική ιδέα (35%), β)/να αναπτύξουν και να αποτυπώσουν το επιχειρηματικό του μοντέλο στον καμβά επιχειρηματικού μοντέλου (BCM) (30%) και β). να παρουσιάσουν τη δική τους καινοτόμο επιχειρηματική ιδέα (pitching) (35%).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Aulet, B. (2021). Επιχειρηματικότητα με αρχές. Αθήνα: Εκδόσεις Ουτοπία.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Kuranko, D.F. (2017). Επιχειρηματικότητα: Από τη θεωρία στην πράξη. Κύπρος: Broken Hill Publihsers. For Erasmus students, notes in English wil be provided by the instructors.
Τελευταία Επικαιροποίηση
02-06-2021