Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές και φοιτήτριες θα εφοδιαστούν με τις βασικές θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις, ώστε να είναι σε θέση:
1). να περιγράψουν τους βασικούς κανόνες ασφάλειας στο υδάτινο περιβάλλον καθώς και στον χώρο μιας πισίνας και ενός κολυμβητηρίου
2). να υιοθετήσουν μια θετική στάση σε θέματα που αφορούν τη σπουδαιότητα της άσκησης στο νερό για την υγεία ενός ασκούμενου
3). να σχεδιάσουν μαθήματα κολύμβησης για παιδιά δημοτικού με βασικό περιεχόμενο τις αναπνοές, τη βύθιση την επίπλευση και την προώθηση στα 4 διαφορετικά στιλ κολύμβησης
4). να περιγράψουν λεκτικά την τεχνική όλων των στιλ κολύμβησης
5). να αναπαραστήσουν την τεχνική όλων των στιλ κολύμβησης
6). να διατυπώνουν με σωστό και κατανοητό τρόπο την περιγραφή ασκήσεων σε παιδιά που ενδιαφέρονται να μάθουν να κολυμπούν
7). να κρίνουν αν η τεχνική κολύμβησης ενός ασκούμενου σε κάθε στιλ είναι έγκυρη σύμφωνα με τους κανονισμούς
Περιεχόμενο Μαθήματος
Βασικοί κανόνες συμπεριφοράς υγιεινής.
Εξοικείωση με το υγρό στοιχείο.
Ασφάλεια γύρω και μέσα στο υγρό στοιχείο.
Βασικές αρχές αναπνοών, βύθισης, επίπλευσης και προώθησης στο νερό.
Προώθηση από τον τοίχο και σε υποβρύχια θέση.
Μεθοδολογία βασικών ασκήσεων επίπλευσης και προώθησης σε πρηνή, ύπτια και πλάγια θέση στο νερό.
Κολύμβηση με την «ελεύθερη τεχνική» με αναπνοή στο πλάι.
Βασική τεχνική των κολυμβητικών στιλ του υπτίου, του προσθίου και της πεταλούδας.
Είσοδος στο νερό με αγωνιστική εκκίνηση και στροφή» σε όλα τα 4 στιλ.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Lynn, A. (2007). Κολύμβηση: Τεχνική, προπόνηση, στρατηγική αγώνα. Παρισιανού Α.Ε., Θεσσαλονίκη.
Γιάτσης Σ.& Σαμπάνης Μ.(2016). Κολύμβηση: Tεχνική Διδασκαλία Προπονητική Ναυαγοσωστική. Σάλτο, Θεσσαλονίκη.