ΣΕΝΑΡΙΟ IV

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΕΝΑΡΙΟ IV / SCREENWRITING IV
Κωδικός4ΣΕ1
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΚινηματογράφου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΙωάννης Μαρούδας
Γνωστικό ΑντικείμενοΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280005948

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Κινηματογράφου (2009-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 134
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό423

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΕΝΑΡΙΟ IV
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600177286
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα μπορούν να: 1. γνωρίσουν και να κατανοήσουν τα βασικά θεματικά μοτίβα και τις αφηγηματικές τεχνικές που διέπουν το έργο γνωστών συγγραφέων - κινηματογραφιστών. 2. κατανοήσουν την έννοια της συνέχειας στο έργο των συγγραφέων/σεναριογράφων. 3. εξοικειωθούν με επιμέρους ζητήματα σεναριακής αφήγησης και διαφορετικών στιλ γραφής. 4. αναλύουν τη σεναριακή γραφή και τη συνεισφορά της στη μορφή κάθε ταινίας
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Αναφορά στο έργο καταξιωμένων σεναριογράφων/κινηματογραφιστών. 2. Επιμέρους εμβαθύνσεις σε θέματα αφήγησης. 3. Επιμέρους αναφορές (από την πλευρά του σεναρίου πάντα) στις καλλιτεχνικές τάσεις/στα ρεύματα που αντιπροσωπεύουν οι συγκεκριμένοι σεναριογράφοι με το έργο τους. Eνδεικτικά εξετάζονται: Guillermo Arriaga, Charlie Kaufman, Suso D’ Amico, Mike Leigh,Krysztof Piesewitz, Paul Schrader, Tonino Guerra, Jan-Pierre Melville,Jean Claude Carriere, Quentin Tarantino. (Οι σπουδαστές έρχονται σε επαφή με το έργο τους μέσω των ταινιών τους, χαρακτηριστικών αποσπασμάτων τους, συνεντεύξεων, αναλύσεων και κριτικών).
Λέξεις Κλειδιά
συνέχεια καλλιτεχνικού έργου, καλλιτεχνικά ρεύματα, ειδικές τεχνικές συγγραφής
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις32.51,1
Εργαστηριακή Άσκηση32.51,1
Συγγραφή εργασίας / εργασιών250,8
Σύνολο903
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η τελική αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται στο τέλος του εξαμήνου. Ο βαθμός αποτελεί συνισταμένη τριών παραμέτρων: 1. της γραπτής εργασίας εξαμήνου 40% 2. της ενεργής συμμετοχής των φοιτητών στο μάθημα 15% 3. των (3) ασκήσεων / προόδων κατά τη διάρκεια του εξαμήνου 45%
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Αριστοτέλους Περί Ποιητικής. Αθήνα, εκδ. Εστία, 2004 Bordwell, D. & K. Thompson. Eισαγωγή στην τέχνη του κινηματογράφου. Εκδ. ΜΙΕΤ Βαλούκος,Στ. Σενάριο. Αθήνα, εκδ. Αιγόκερως, 2002. Kallas-Καλογεροπούλου, Χριστίνα. Σενάριο. Η Τέχνη της Επινόησης και της Αφήγησης στον Κινηματογράφο. Αθήνα, εκδ. Νεφέλη, 2006. Campbell, J. Η δύναμη του μύθου. Αθήνα, εκδόσεις Ιάμβλιχος, 1998 Tirard, L. Masterclass. Eκδ. Πατάκη.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Stephen King, "Περί συγγραφής", Εκδ. Βell, 2006 Robert Mc Kee, "Story", metheum. Linda Seger, Making a good script great, Samuel French. Christropher Vogler, The Writer’s Journey, Michel Wiese Productions. John Truby, Great movies : why do they work, Silman – james Press. Cahiers du cinema, "H πολιτική των δημιουργών", εκδ. Αλεξάνδρεια, 1989
Τελευταία Επικαιροποίηση
23-02-2021