Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα μπορούν:
1.να κινηματογραφούν με τη μέθοδο της παρατήρησης ένα πορτρέτο
2.να κινηματογραφούν με τη μέθοδο της παρατήρησης έναν διάλογο 3 -4 προσώπων
3.να κινηματογραφούν μία συνέντευξη
4.να μοντάρουν διαφορετικές (και ενδεικτικές) σκηνές ντοκιμαντέρ
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το δεύτερο μάθημα ντοκιμαντέρ επιχειρεί να αποτελέσει ένα “βάπτισμα” στην πρακτική της δημιουργίας μιας ταινίας ντοκιμαντέρ και ειδικά στις φάσεις της παραγωγής και μετα-παραγωγής. Τα ζητήματα που ανακύπτουν κατά την πράξη του ντοκιμαντέρ μπορεί να είναι από πρακτικά μέχρι ηθικά, να σχετίζονται με τεχνικές λήψεις και μοντάζ αλλά και με την προσέγγιση των ανθρώπων και τη διαμόρφωση των σχέσεων.
Για το σκοπό αυτό εκπονούνται 3 ξεχωριστές ασκήσεις που αντιστοιχούν σε συνήθεις καταστάσεις που αντιμετωπίζει ο κινηματογραφιστής που κάνει ένα ντοκιμαντέρ. Οι ασκήσεις αυτές εκτελούνται σε μετρημένο χρόνο, σε ζευγάρια των 2 ατόμων και συνοπτικά είναι:
• μία άσκηση δημιουργίας ενός 2λεπτου κινηματογραφικού πορτρέτου αποκλειστικά μέσα από παρατήρηση της δράσης του προσώπου
• μία κινηματογράφηση ενός ζωντανού διαλόγου 3-4 ανθρώπων, παρατήρηση και συμπύκνωση του διαλόγου 20 λεπτών σε 2-3 λεπτά διατηρώντας την εντύπωση της συνέχειας
• η κινηματογράφηση μίας συνέντευξης και εμπλουτισμός του πρώτου πορτρέτου και του διαλόγου με τεχνικές έκθεσης (συνέντευξη, αρχειακό υλικό, φωτογραφίες, μουσική κλπ)
Η τριβή με τον κινηματογράφο της πραγματικότητας παρέχει πολύτιμη εμπειρία και γνώση για όλους τους φοιτητές, ανεξάρτητα από την κατεύθυνση που ακολουθούν και την προτίμησή τους στο ντοκιμαντέρ ή τη μυθοπλασία. Καθώς το μάθημα δίνει μεγάλη έμφαση στο μοντάζ θεωρείται προαπαιτούμενο για την εκπόνηση πτυχιακής εργασίας στην κατεύθυνση μοντάζ.
Λέξεις Κλειδιά
ντοκιμαντέρ, παρατήρηση, πορτρέτο, διάλογος, συνέντευξη