Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές στο τέλος των μαθημάτων:
1. Θα έχουν αποκτήσει γενικές γνώσεις σχετικές με την ταξιδιωτική επικοινωνία και την εξελικτική πορεία της ταξιδιωτικής γραφής και δημοσιογραφίας.
2. Θα αναγνωρίζουν τα διαφορετικά είδη ταξιδιωτικών άρθρων
3. Θα είναι σε θέση να παρουσιάζουν ταξιδιωτικούς προορισμούς, να γράφουν ταξιδιωτικά άρθρα, ταξιδιωτικά ημερολόγια, να καταγράφουν ταξιδιωτικές εμπειρίες και να χρησιμοποιούν τα Κοινωνικά Μέσα για τη μετάδοση του υλικού αυτού.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο μάθημα αυτό, ακολουθώντας στρατηγικές διδασκαλίας και μάθησης της βιωματικής εκπαίδευσης, επιχειρείται η εξοικείωση των φοιτητών με την ξενόγλωσση ταξιδιωτική δημοσιογραφία και επικοινωνία.
Εξετάζονται τα είδη και γένη έντυπης και ηλεκτρονικής ξενόγλωσσης ταξιδιωτικής δημοσιογραφίας και παρουσιάζονται στρατηγικές επικοινωνίας μέσω των νέων επικοινωνιακών εργαλείων (Κοινωνικά Μέσα).
Στο μάθημα συνδυάζεται η θεωρητική κατάρτιση με βιωματικές δραστηριότητες και έρευνα πεδίου. Έτσι, οι φοιτητές εξερευνούν τόπους (π.χ. Θεσσαλονίκη) ως ταξιδευτές, αναζητούν στοιχεία ιστορικά και πολιτισμικά, βιώνουν τον καθημερινό τρόπο ζωής και αποτυπώνουν ψηφιακά ή περιγράφουν και μοιράζονται την εμπειρία τους, χρησιμοποιώντας πρακτικές της ταξιδιωτικής δημοσιογραφίας και εργαλεία των Κοινωνικών Μέσων.
Λέξεις Κλειδιά
Ταξίδι, Πολιτισμός, Δημοσιογραφία, Επικοινωνία, Κοινωνικά Μέσα Επικοινωνίας
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Hanusch, F., Fürsich, E. (2014) Travel Journalism. Palgrave Macmillan.
Urry, J. and Larsen, J. (2011) The Tourist Gaze 3.0. London: Sage.
O’Neil, L. Peat (2006). ‘Travel Writing, 2nd Edition’ F+W Publications
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
A corpus of selected travel articles, travel stories and travel audiovisual articulations about Greece and its travel destinations is being distributed to students, facilitating their familiarization with the country, travel writing and travel communication (e.g. print and online publications, inflight and on board magazines, audiovisual productions from the national or the international travel landscape).
In addition, this local view acquaintance which is accompanied by bilingual texts and content (Greek-English) furthers the students’ Greek language knowledge and understanding.