Διαδικτυακή δημοσιογραφία - πρακτική Ι (Θ/A)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔιαδικτυακή δημοσιογραφία - πρακτική Ι (Θ/A) / Web Journalism I-practice I (Theory/Practice)
ΚωδικόςΔΗ0200
ΣχολήΟικονομικών και Πολιτικών Επιστημών
ΤμήμαΔημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΙωάννα Κωσταρέλλα
Γνωστικό ΑντικείμενοΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΠληροφορικής ή Χειρισμού Η/Υ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID140000135

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Δημοσιογραφίας & Μ.Μ.Ε. (2011-2020)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 127
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μέσα Μαζικής ΕπικοινωνίαςΕπιλογής ΚατεύθυνσηςΕαρινό-6
ΔημοσιογραφίαςΥποχρεωτικό Κατεύθυνσης426

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔιαδικτυακή δημοσιογραφία - πρακτική Ι (Θ/A)
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600177459
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση: 1. Να κατανοήσουν την έννοια και την πρακτική της διαδικτυακής δημοσιογραφίας 2. Να αντιμετωπίσουν κριτικά τις αλλαγές που έχει επιφέρει το διαδίκτυο στη δημοσιογραφία ως επάγγελμα 3. Να κατανοήσουν τις αλλαγές στην παραγωγή, τα περιεχόμενα και χρήση/κατανάλωση των ειδησεογραφικών μέσων 4. Να αντιληφθούν τις σημαντικές αλλαγές στα οικονομικά των διαδικτυακών μέσων. 5. Να γνωρίζουν έννοιες και πρακτικές της διαδικτυακής δημοσιογραφίας. Να ορίσουν και να κρίνουν όρους όπως hypertext, σύγκλιση, social media, crowdsourced journalism, ‘produsers’ κλπ. 6. Να αντιληφθούν κριτικά το ρόλο τους ως δημοσιογράφοι στο νέο μηντιακό τοπίο. 7. Nα χρησιμοποιούν τις βασικά εργαλεία και υπηρεσίες του διαδικτύου
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα περιλαμβάνει δύο μέρη: το θεωρητικό και το εργαστηριακό. Το θεωρητικό μάθημα διδάσκεται 2 ώρες την εβδομάδα, ενώ το εργαστηριακό μάθημα περιλαμβάνει 12 δίωρα εργαστηριακά μαθήματα. Θεωρητικό μέρος: Το αντικείμενο του μαθήματος είναι οι νέες μορφές της δημοσιογραφίας και γενικότερα η σχέση των νέων τεχνολογιών με τη δημοσιογραφία. Ξεκινώντας από θεωρητικές προσεγγίσεις, εξετάζει τους τρόπους με τους οποίους οι σύγχρονες, τεχνολογικά ανεπτυγμένες, κοινωνίες έχουν αλλάξει και τις επιπτώσεις αυτών των αλλαγών στον τομέα των ΜΜΕ και της επικοινωνίας. Πιο συγκεκριμένα αναφέρεται στο διαδίκτυο, και στις εξελίξεις με τις οποίες συνδέεται (πολιτικές, κοινωνικές, πολιτισμικές και οικονομικές). Στο νέο τύπο δημοσιογράφου και δημοσιογραφικής πρακτικής. Στις νέες μορφές που παίρνει το ψηφιακό μήνυμα. Στο κοινό/χρήστες του νέου μέσου. Στους τρόπους με τους οποίους μεταβάλλεται ο δημοσιογραφικός δεοντολογικός κώδικας. Στις ερευνητικές κατευθύνσεις στον τομέα της ψηφιακής δημοσιογραφίας. Και τέλος, στις νέες εξελίξεις στο χώρο και τις επιπτώσεις στις πρακτικές της δημοσιογραφίας. Εργαστηριακό μέρος: Το εργαστηριακό μέρος περιλαμβάνει τις παρακάτω θεματικές ενότητες: Αναζήτηση πληροφοριών - Αναζήτηση Πληροφοριών: Μηχανισμός αναζήτησης, Μεθοδολογία αναζήτησης, Χρήση τελεστών, Τεχνικές αναζήτησης (Google), Θεματικοί κατάλογοι, Μηχανές αναζήτησης ειδικού σκοπού - Δημιουργία Ιστοσελίδων: HTML & CSS, Τεχνολογίες δημιουργίας ιστοσελίδων, Βασικές εντολές HTML, Βασικοί κανόνες CSS, Δημιουργία απλής ιστοσελίδας, Δημιουργία online βιογραφικού - Συστήματα Διαχείρισης Περιεχομένου: Τι είναι τα Συστήματα Διαχείρισης Περιεχομένου, Εκμάθηση της πλατφόρμας WordPress - Blogs: Γενικές έννοιες, Η πλατφόρμα Blogger, Η πλατφόρμα Tumblr, Η πλατφόρμα Medium - Wikis: Γενικές έννοιες, Δημιουργία περιεχομένου στη Wikipedia - Συλλογή Δεδομένων από τους Χρήστες: Γενικές έννοιες, Χρήση των Google Forms για τη δημιουργία ερωτηματολογίων, Ενσωμάτωση ερωτηματολογίων σε ιστοσελίδες - Οπτικοποίηση Δεδομένων – Γραφήματα: Δημιουργία γραφημάτων στο web με τη χρήση των Google Sheets, Ενσωμάτωση γραφημάτων σε ιστοσελίδες - Οπτικοποίηση Δεδομένων - Χάρτες: Δημιουργία χαρτών με δεδομένα από τους χρήστες με τη χρήση των Google Maps, Ενσωμάτωση χαρτών σε ιστοσελίδες
Λέξεις Κλειδιά
διαδικτυακά εργαλεία και υπηρεσίες, Web 2.0
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Διαδραστική διδασκαλία στο Υπολογιστικό Κέντρο
Εκπόνηση μελέτης (project)
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Εξετάσεις
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
- γραπτές εξετάσεις ή εκπόνηση εργασίας (50%) - εργαστηριακές ασκήσεις και αξιολογήσεις ενοτήτων (50%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
30-08-2021