Διαδικτυακή δημοσιογραφία - πρακτική Ι (Θ/A)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔιαδικτυακή δημοσιογραφία - πρακτική Ι (Θ/A) / Web Journalism I-practice I (Theory/Practice)
ΚωδικόςΔΗ0200
ΣχολήΟικονομικών και Πολιτικών Επιστημών
ΤμήμαΔημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΙωάννα Κωσταρέλλα
Γνωστικό ΑντικείμενοΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΠληροφορικής ή Χειρισμού Η/Υ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID140000135

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Δημοσιογραφίας & Μ.Μ.Ε. (2011-2020)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 127
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μέσα Μαζικής ΕπικοινωνίαςΕπιλογής ΚατεύθυνσηςΕαρινό-6
ΔημοσιογραφίαςΥποχρεωτικό Κατεύθυνσης426

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔιαδικτυακή δημοσιογραφία - πρακτική Ι (Θ/A)
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600177459
Τύπος Μαθήματος
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση: 1. Να κατανοήσουν την έννοια και την πρακτική της διαδικτυακής δημοσιογραφίας 2. Να αντιμετωπίσουν κριτικά τις αλλαγές που έχει επιφέρει το διαδίκτυο στη δημοσιογραφία ως επάγγελμα 3. Να κατανοήσουν τις αλλαγές στην παραγωγή, τα περιεχόμενα και χρήση/κατανάλωση των ειδησεογραφικών μέσων 4. Να αντιληφθούν τις σημαντικές αλλαγές στα οικονομικά των διαδικτυακών μέσων. 5. Να γνωρίζουν έννοιες και πρακτικές της διαδικτυακής δημοσιογραφίας. Να ορίσουν και να κρίνουν όρους όπως hypertext, σύγκλιση, social media, crowdsourced journalism, ‘produsers’ κλπ. 6. Να αντιληφθούν κριτικά το ρόλο τους ως δημοσιογράφοι στο νέο μηντιακό τοπίο. 7. Nα χρησιμοποιούν τις βασικά εργαλεία και υπηρεσίες του διαδικτύου
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα περιλαμβάνει δύο μέρη: το θεωρητικό και το εργαστηριακό. Το θεωρητικό μάθημα διδάσκεται 2 ώρες την εβδομάδα, ενώ το εργαστηριακό μάθημα περιλαμβάνει 12 δίωρα εργαστηριακά μαθήματα. Θεωρητικό μέρος: Το αντικείμενο του μαθήματος είναι οι νέες μορφές της δημοσιογραφίας και γενικότερα η σχέση των νέων τεχνολογιών με τη δημοσιογραφία. Ξεκινώντας από θεωρητικές προσεγγίσεις, εξετάζει τους τρόπους με τους οποίους οι σύγχρονες, τεχνολογικά ανεπτυγμένες, κοινωνίες έχουν αλλάξει και τις επιπτώσεις αυτών των αλλαγών στον τομέα των ΜΜΕ και της επικοινωνίας. Πιο συγκεκριμένα αναφέρεται στο διαδίκτυο, και στις εξελίξεις με τις οποίες συνδέεται (πολιτικές, κοινωνικές, πολιτισμικές και οικονομικές). Στο νέο τύπο δημοσιογράφου και δημοσιογραφικής πρακτικής. Στις νέες μορφές που παίρνει το ψηφιακό μήνυμα. Στο κοινό/χρήστες του νέου μέσου. Στους τρόπους με τους οποίους μεταβάλλεται ο δημοσιογραφικός δεοντολογικός κώδικας. Στις ερευνητικές κατευθύνσεις στον τομέα της ψηφιακής δημοσιογραφίας. Και τέλος, στις νέες εξελίξεις στο χώρο και τις επιπτώσεις στις πρακτικές της δημοσιογραφίας. Εργαστηριακό μέρος: Το εργαστηριακό μέρος περιλαμβάνει τις παρακάτω θεματικές ενότητες: Αναζήτηση πληροφοριών Δημιουργία ιστοσελίδων: HTML & CSS Δημιουργία ιστοσελίδων: WYSIWYG Editors Συστήματα Διαχείρισης Περιεχομένου: WordPress Blogs: Blogger, Tumblr, Medium Wikis: Wikipedia Συλλογή δεδομένων από τους χρήστες Οπτικοποίηση δεδομένων
Λέξεις Κλειδιά
διαδικτυακά εργαλεία και υπηρεσίες, Web 2.0
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Εργαστηριακή Άσκηση
Εξετάσεις
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
- γραπτές εξετάσεις (50%) - εργαστηριακές ασκήσεις και αξιολογήσεις ενοτήτων (50%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
16-07-2019