ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ:Προσαρμοσμένη Φυσική Αγωγή Ι

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΕΥΣΗ:Προσαρμοσμένη Φυσική Αγωγή Ι / Specialization Adapted Physical Education I
ΚωδικόςΓΚ4201
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τις Σέρρες
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΓΕΝΙΚΑ (ΣΥΝΕΧΕΙΑ )
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID260000585

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Σερρών (2014)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 13
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕιδίκευση7416

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΕΥΣΗ:Προσαρμοσμένη Φυσική Αγωγή Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία8
Class ID
600177545
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΓΚ3200 Θέματα ειδικής αγωγής
  • ΙΑ2900 Άσκηση σε άτομα με χρόνιες παθήσεις
  • ΓΚ3900 Παιδαγωγική Ψυχολογία
  • ΓΚ4100 Ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων
  • ΓΚ4700 Προγράμματα συν-εκπαίδευσης στη Φ.Α.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση: 1. Να επαναπροσδιορίσουν το σεβασμό και την αποδοχή που τρέφουν απέναντι στα άτομα με αναπηρία καθώς και τα ανθρώπινα δικαιώματα τους. 2. Να επιδείξουν θετική στάση απέναντι στην αναπηρία, στη φυσική αγωγή και στον αθλητισμό. 3. Να κρίνουν τα αθλητικά επιτεύγματα αθλητών με αναπηρία που συμμετέχουν στους Παραολυμπιακούς Αγώνες. 4. Να συνοψίζουν τους σκοπούς και τους στόχους του μαθήματος μέσα από τη συγγραφή Εξατομικευμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος ανάλογα με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του παιδιού. 5. Να ενισχύσουν την ικανότητα τους να ενθαρρύνουν την απόλαυση κινητικών δραστηριοτήτων και να παρακινούν τη συμμέτοχη των αθλητών με αναπηρία στον υψηλό αθλητισμό. 6. Να αποκτήσουν γνώσεις για το πώς μπορούν να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των ατόμων με αναπηρία, μέσα από ψυχαγωγικές δραστηριότητες.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Εισαγωγή στην Αναπηρία: Ιστορική εξέλιξη - Βασικές έννοιες - ενεργητικοί τρόποι ζωής - φιλοσοφικές αντιλήψεις - νομοθεσία - μοντέλα αναπηρίας 2. Προσαρμοσμένη Φυσική Αγωγή /Δραστηριότητα: Ιστορική εξέλιξη ΠΦΑ - Ορισμοί - Βασικές έννοιες -θεωρία της Προσαρμογής 3. Αθλητισμός και Αναπηρία: ιστορική εξέλιξη - Διεθνείς αθλητικοί Οργανισμοί - Ομοσπονδίες – Παραολυμπιακές Επιτροπές - Παραολυμπιακοί Αγώνες - Παραολυμπιακά αθλήματα 4. Ένταξη/κοινωνικοποίηση και αλλαγή στάσεων: Στάσεις και συμπεριφορά απέναντι στην αναπηρία και στον αθλητισμό 5. Κινητική Ανάπτυξη: Απόκτηση Κινητικών δεξιοτήτων -Σημασία της ανάπτυξης των κινητικών δεξιοτήτων -Κινητικές δεξιότητες και κινητικά μοντέλα -Κατηγορίες κίνησης - Περιβαλλοντικοί παράγοντες που επηρεάζουν την απόκτηση των κινητικών δεξιοτήτων - Φύση των βασικών δεξιοτήτων - Επίπεδα μάθησης των δεξιοτήτων 6. Ατομικές διαφορές: Κινητική αναπηρία- τραυματισμοί του Νωτιαίου Μυελού: βασικές έννοιες, κινητικά χαρακτηριστικά, προσαρμογές του μαθήματος Φυσικής Αγωγής παιχνιδιών και δραστηριοτήτων -αναπηρικά αθλητικά αμαξίδια 7. Ατομικές Διαφορές- Νοητική Αναπηρία: φύση και έννοια, Ορισμός-αιτιολογία, Ετικετοποίηση, Σύνδρομο Down – ατλαντοαξονική αστάθεια - εκπαιδευτική ταξινόμηση - Κινητική ανάπτυξη- ανάλυση άσκησης-επανάληψη –γενίκευση - αναπτυξιακές δοκιμασίες -Special Olympics - Πρόγραμμα αθλητικών δεξιοτήτων – ενοποιημένα αθλήματα- 8. Ατομικές διαφορές- Αισθητηριακές διαταραχές: βασικές έννοιες- κινητικά χαρακτηριστικά- προσαρμογές του μαθήματος- προσαρμογές παιχνιδιών και δραστηριοτήτων 9. Ατομικές διαφορές- Εγκεφαλική Παράλυση: βασικές έννοιες- κινητικά χαρακτηριστικά- προσαρμογές του μαθήματος- προσαρμογές παιχνιδιών και δραστηριοτήτων. 10. Ατομικές διαφορές- Ακρωτηριασμός: βασικές έννοιες - κινητικά χαρακτηριστικά- προσθετικά μέλη-προσαρμογές του μαθήματος- προσαρμογές αθλημάτων- παιχνιδιών και δραστηριοτήτων. 11. Προσαρμοσμένος Χορός Χοροθεραπεία: διαφοροποίηση μεταξύ προσαρμοσμένου χορού και χοροθεραπείας- Προσαρμοσμένη Κολύμβηση: διαφοροποίηση μεταξύ θεραπευτικής κολύμβησης / υδροθεραπείας και Προσαρμοσμένης κολύμβησης - διδακτικά μοντέλα- αρχές προσαρμοσμένης κολύμβησης -κολύμβηση ως παραολυμπιακό άθλημα 12. Προσαρμογές για βρέφη, νήπια και παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές 13. Φυσιολογική και την παθολογική στάση του σώματος: λόρδωση, κύφωση, σκολίωση κ.α.
Λέξεις Κλειδιά
Προσαρμοσμένη Φυσική Δραστηριότητα, στάσεις, αναπηρία, Παραολυμπιακός αθλητισμός, ατομικές διαφορές, ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις1044
Εργαστηριακή Άσκηση1044
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων522
Εκπόνηση μελέτης (project)522
Εξετάσεις1044
Σύνολο41616
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Tελικές γραπτές εξετάσεις, παρουσίαση ατομικής εργασίας
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Προσαρμοσμένη Φυσική Δραστηριότητα Αναψυχή και Σπορ ΚΩΔΙΚΟΣ 13256693 Sherrill. C. (2012). BROKEN HILL PUBLISHERS LTD,AΘΗΝΑ 2. ΠΑΡΑΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ:ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΝΟΥ. (2019).COPY CITY. ΘΕΣ/ΝΙΚΗ
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΧΡΟΝΙΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ & ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ. 13256631 S.DUSTINE G. MOORE (2005). BROKEN HILL PUBLISHERS LTD. ΑΘΗΝΑ 2. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ 16655 HILLENBRAND CLEMENS.Γ. ΠΑΡΙΚΟΣ & ΣΙΑ ΕΕ (2010).ΘΕΣ/ΝΙΚΗ 3. Winnick, J.P., Porretta, D,L. (2017). Adapted Physical Education and Sport. Human Kinetics. Sixth Edition. 4. Fitzgerald, H. (2009). Disability and youth sports. Routledge Pub. 5. Tolfrey, V.G. (2010). Wheelchair Sport: A complete guide for athletes, coaches and teachers. Human Kinetics Pub. 6. Davis, A. (2012). Physical Activities In the Wheelchair and Out: An Illustrated Guide to Personalizing Participation. Human Kinetics Pub. 7. Block, M. (2007). T teacher’s guide to including students with disabilities in general Physical Education. Paul. H. Brooks Pub. 8. De Pauw, C & Gavron, S. (2005). Disability sport. Human Kinetics Pub. Συναφή επιστημονικά περιοδικά: 1. Adapted Physical Activity Quarterly 2. Palestra 3. European Journal of Adapted Physical Activity 4. Research Quarterly for Exercise and Sport 5. European Journal of Special needs Education 6. International Journal of Special Education 7. Developmental Medicine and Child Neurology 8. Journal of Human Movement Studies 9. Perceptual and Motor Skills 10. Motor Control
Τελευταία Επικαιροποίηση
18-11-2020