Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές αναμένεται ότι στα πλαίσια του μαθήματος θα
• καλλιεργήσουν τις θεωρητικές τους γνώσεις για την ιστορική εξέλιξη της δημοσιογραφίας διεθνώς.
• κατανοήσουν τα μοντέλα δημοσιογραφίας στην Ευρώπη
• συνδέσουν τις μορφές δημόσιας γραφής και παραγωγής κειμένου στο παρελθόν και σήμερα
• εξοικειωθούν με την ελληνική δημοσιογραφία και την άσκηση του επαγγέλματος
• κατανοήσουν μορφές και πρακτικές της δημοσιογραφικής εκπαίδευσης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εξετάζει την ιστορική εξέλιξη και διαμόρφωση της δημοσιογραφίας με έμφαση στην δημοσιογραφία στις χώρες της Ευρώπης συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. Θα εξεταστούν τα μοντέλα δημοσιογραφίας στον ευρωπαϊκό χώρο με ιδιαίτερη αναφορά στο μοντέλο της Ν. Ευρώπης (Γαλλία, Ιταλία, Ελλάδα και Ισπανία). Στα πλαίσια αυτά θα εξεταστεί το σύστημα της δημοσιογραφικής εκπαίδευσης και οι διαφορετικές παραδόσεις.
Η Ελλάδα θα αποτελέσει ένα ιδιαίτερο πεδίο αναφοράς για την εξέλιξη και διαμόρφωση του δημοσιογραφικού επαγγέλματος. Σε αυτό το πλαίσιο θα διερευνηθεί η ιστορία των δημοσιογραφικών ενώσεων και οι μορφές δημόσιας γραφής (χρονογράφημα, επιφυλλίδα, σχόλιο κλπ.) όπως επίσης και οι πρώτες προσπάθειες για την εκπαίδευση των δημοσιογράφων.
Η εμπλοκή των λογοτεχνών στην άσκηση του δημοσιογραφικού επαγγέλματος και το μοντέλο της Λογοτεχνικής Δημοσιογραφίας θα αποτελέσει, επίσης, αντικείμενο του μαθήματος.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Μάγερ, Κ. (1957) Ιστορία του Ελληνικού Τύπου, τόμος Α, Αθήνα: Δημόπουλος
Μάγερ, Κ. (1959) Ιστορία του Ελληνικού Τύπου, τόμος Β, Αθήνα: Δημόπουλος
Μάγερ, Κ. (1960) Ιστορία του Ελληνικού Τύπου, τόμος Γ Αθήνα: Δημόπουλος
Λεανδρος, Ν. (1992) Μαζικά έντυπα επικοινωνίας στην Ελλάδα, Αθήνα: Δελφίνι