Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στο πλαίσιο του μαθήματος αναμένεται ότι οι φοιτητές θα
-εξετάσουν βασικά ζητήματα από το δίκαιο προστασίας καταναλωτή και ηλεκτρονικού εμπορίου
-κατανοήσουν την έννοια του καταναλωτή
-μελετήσουν τις καταναλωτικές συμβάσεις
-δώσουν έμφαση στην προστασία προσωπικών δεδομένων στο διαδίκτυο
-κατανοήσουν τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές
-αναλύσουν τα δικαιώματα του καταναλωτή
Περιεχόμενο Μαθήματος
Οι θεματικές που εξετάζονται στο πρώτο εξάμηνο διαρθρώνονται σε δύο κλάδους: το δίκαιο προστασίας καταναλωτή και το δίκαιο ηλεκτρονικού εμπορίου. Αναφορικά με το Δίκαιο προστασίας καταναλωτή, εξετάζεται η έννοια του καταναλωτή και η προστασία του υπό τις ειδικότερες εκδοχές του (μεταξύ άλλων ως αποδέκτης διαφημίσεων, ως αντισυμβαλλόμενος προμηθευτή), οι καταναλωτικές συμβάσεις (ιδίως συμβάσεις από απόσταση, συμβάσεις από απόσταση χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών), αναλύονται ζητήματα αναφορικά με τη διαφήμιση, τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και την έννομη προστασία των καταναλωτών σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο. Αναφορικά με το Δίκαιο ηλεκτρονικού εμπορίου, αναλύονται ζητήματα μεταξύ επιχειρήσεων (Β2Β) και επιχειρήσεων και καταναλωτών (B2C), ζητήματα προστασίας προσωπικών δεδομένων στο διαδίκτυο, κοινωνίας της πληροφορίας, κατάρτισης συμβάσεων και πληρωμών στο διαδίκτυο και ευθύνης όσων παρέχουν υπηρεσίες κοινωνίας της πληροφορίας.
Λέξεις Κλειδιά
καταναλωτής, προστασία καταναλωτή, καταναλωτική σύμβαση, ευθύνη, ηλεκτρονικό εμπόριο, προσωπικά δεδομένα, διαδίκτυο
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ελ. Αλεξανδρίδου, ΔΙΚΑΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ (Ελληνικό – Ενωσιακό) Κατ’ άρθρο ερμηνεία του Ν 2251/1994 & άλλων σχετικών νομοθετημάτων, 3η έκδοση, ΝΟΜΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ, 2018