ΔΙΚΑΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΚΑΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ / CONSUMER PROTECTION LAW - E-COMMERCE
ΚωδικόςΕΔΑ03
ΣχολήΝομική
ΤμήμαΝομικής
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600016803

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Εμπορικό Δίκαιο (2018-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 28
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής117,5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΚΑΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600178611
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στο πλαίσιο του μαθήματος αναμένεται ότι οι φοιτητές θα -εξετάσουν βασικά ζητήματα από το δίκαιο προστασίας καταναλωτή και ηλεκτρονικού εμπορίου -κατανοήσουν την έννοια του καταναλωτή -μελετήσουν τις καταναλωτικές συμβάσεις -δώσουν έμφαση στην προστασία προσωπικών δεδομένων στο διαδίκτυο -κατανοήσουν τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές -αναλύσουν τα δικαιώματα του καταναλωτή
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Οι θεματικές που εξετάζονται στο πρώτο εξάμηνο διαρθρώνονται σε δύο κλάδους: το δίκαιο προστασίας καταναλωτή και το δίκαιο ηλεκτρονικού εμπορίου. Αναφορικά με το Δίκαιο προστασίας καταναλωτή, εξετάζεται η έννοια του καταναλωτή και η προστασία του υπό τις ειδικότερες εκδοχές του (μεταξύ άλλων ως αποδέκτης διαφημίσεων, ως αντισυμβαλλόμενος προμηθευτή), οι καταναλωτικές συμβάσεις (ιδίως συμβάσεις από απόσταση, συμβάσεις από απόσταση χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών), αναλύονται ζητήματα αναφορικά με τη διαφήμιση, τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και την έννομη προστασία των καταναλωτών σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο. Αναφορικά με το Δίκαιο ηλεκτρονικού εμπορίου, αναλύονται ζητήματα μεταξύ επιχειρήσεων (Β2Β) και επιχειρήσεων και καταναλωτών (B2C), ζητήματα προστασίας προσωπικών δεδομένων στο διαδίκτυο, κοινωνίας της πληροφορίας, κατάρτισης συμβάσεων και πληρωμών στο διαδίκτυο και ευθύνης όσων παρέχουν υπηρεσίες κοινωνίας της πληροφορίας.
Λέξεις Κλειδιά
καταναλωτής, προστασία καταναλωτή, καταναλωτική σύμβαση, ευθύνη, ηλεκτρονικό εμπόριο, προσωπικά δεδομένα, διαδίκτυο
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Οι φοιτητές μπορούν να δημιουργήσουν παρουσιάσεις στο powerpoint. Επικοινωνία μέσω email.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις37.51,5
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων602,4
Συγγραφή εργασίας / εργασιών883,5
Εξετάσεις20,1
Σύνολο187.57,5
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ελ. Αλεξανδρίδου, ΔΙΚΑΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ (Ελληνικό – Ενωσιακό) Κατ’ άρθρο ερμηνεία του Ν 2251/1994 & άλλων σχετικών νομοθετημάτων, 3η έκδοση, ΝΟΜΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ, 2018
Τελευταία Επικαιροποίηση
04-10-2020