ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ / PROCEDURES OF LEARNING IN SCHOOLS
ΚωδικόςΥΜ4
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΠαιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΑθανάσιος Μαρβάκης
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017529

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600178806

Πρόγραμμα Τάξης

Κτίριο
Όροφος-
ΑίθουσαΕξ αποστάσεως (900)
ΗμερολόγιοΔευτέρα 18:01 έως 21:01
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
  • Γερμανικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/-τριες θα είναι καλύτερα σε θέση να διακρίνουν τις διαφορετικές "υποκειμενικότητες" που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία, και ειδικά να αναγνωρίζουν το μαθητευόμενο υποκείμενο ως διακριτή οντότητα με διακριτά χαρακτηριστικά.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αν και η διαδικασία της εκπαίδευσης είναι αδιαίρετη και ενιαία, μπορούν ωστόσο αναλυτικά – με στόχο την κατανόηση αυτής της ενιαίας διαδικασίας - να διαφοροποιηθούν και μελετηθούν διακριτές οπτικές, π.χ. οπτική της πολιτικής, οπτική της διοίκησης, οπτική του διδάσκοντα, οπτική του μαθητευόμενου. Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου μαθήματος θα ασχοληθούμε με την οπτική του μαθητευόμενου – και όχι με τις υπόλοιπες οπτικές γωνίες! Το περιεχόμενο του μαθήματος αποτελείται από τα εξής μέρη: 1. Τι είναι μάθηση για μας και για διαφορετικές κοινωνικές ομάδες 2. Οι συμβατικές και κυρίαρχες προσεγγίσεις για τη μάθηση • Ουσιοκρατικές • Συμπεριφοριστικές • Γνωστικές – και Κονστρουκτιβιστικές 3. Οι συμμετοχικές προσεγγίσεις Η παρουσιάσεις θα καθοδηγούνται από τις 4 ακόλουθες ερωτήσεις: • Ποια εικόνα προβάλλει για το μαθητευόμενο υποκείμενο; • Ποιες παραδοχές ενυπάρχουν για τις μαθησιακές πρακτικές; • Ποια εικόνα για την κοινωνία και τις κοινωνικές πρακτικές προβάλλει; • Ποιες συνέπειες για τη διδασκαλία μπορούν να αποσταχθούν;
Λέξεις Κλειδιά
Ουσιοκρατικές – Συμπεριφοριστικές – Γνωστικές – Κονστρουκτιβιστικές - Συμμετοχικές προσεγγίσεις, εικόνα για το μαθητευόμενο υποκείμενο, εικόνα για την κοινωνία, μάθηση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Σταθερή ηλεκτρονική επικοινωνία με τους/τις φοιτητές/-τριες!
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις78
Άλλο / Άλλα42
Σύνολο120
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Στρατηγικές και πρακτικές μάθησης Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 42125236 Έκδοση: 1/2014 Συγγραφέας: Αθανάσιος Μαρβάκης ISBN: 9789604583072 Επιπλέον: Σημειώσεις που διανέμονται από τον διδάσκοντα
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Θεωρίες μάθησης για εκπαιδευτικούς Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 21676 Έκδοση: 2η έκδ./2009 Συγγραφείς: Bigge Morris L.,Shermis Samuel S. ISBN: 978-960-16-2566-9 ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΟΨΕΙΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Έκδοση: 1/2005 Συγγραφείς: JEAN LAVE, ETIENNE WENGER ISBN: 960-423-786-1
Τελευταία Επικαιροποίηση
16-05-2020