Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/-τριες θα είναι καλύτερα σε θέση να διακρίνουν τις διαφορετικές "υποκειμενικότητες" που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία, και ειδικά να αναγνωρίζουν το μαθητευόμενο υποκείμενο ως διακριτή οντότητα με διακριτά χαρακτηριστικά.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αν και η διαδικασία της εκπαίδευσης είναι αδιαίρετη και ενιαία, μπορούν ωστόσο αναλυτικά – με στόχο την κατανόηση αυτής της ενιαίας διαδικασίας - να διαφοροποιηθούν και μελετηθούν διακριτές οπτικές, π.χ. οπτική της πολιτικής, οπτική της διοίκησης, οπτική του διδάσκοντα, οπτική του μαθητευόμενου. Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου μαθήματος θα ασχοληθούμε με την οπτική του μαθητευόμενου – και όχι με τις υπόλοιπες οπτικές γωνίες!
Το περιεχόμενο του μαθήματος αποτελείται από τα εξής μέρη:
1. Τι είναι μάθηση για μας και για διαφορετικές κοινωνικές ομάδες
2. Οι συμβατικές και κυρίαρχες προσεγγίσεις για τη μάθηση
• Ουσιοκρατικές
• Συμπεριφοριστικές
• Γνωστικές – και Κονστρουκτιβιστικές
3. Οι συμμετοχικές προσεγγίσεις
Η παρουσιάσεις θα καθοδηγούνται από τις 4 ακόλουθες ερωτήσεις:
• Ποια εικόνα προβάλλει για το μαθητευόμενο υποκείμενο;
• Ποιες παραδοχές ενυπάρχουν για τις μαθησιακές πρακτικές;
• Ποια εικόνα για την κοινωνία και τις κοινωνικές πρακτικές προβάλλει;
• Ποιες συνέπειες για τη διδασκαλία μπορούν να αποσταχθούν;
Λέξεις Κλειδιά
Ουσιοκρατικές – Συμπεριφοριστικές – Γνωστικές – Κονστρουκτιβιστικές - Συμμετοχικές προσεγγίσεις, εικόνα για το μαθητευόμενο υποκείμενο, εικόνα για την κοινωνία, μάθηση