ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ / INTERCULTURAL EDUCATION FOR SOCIAL JUSTICE
ΚωδικόςΕΜ94
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΠαιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΔημήτριος Ζάχος
Γνωστικό ΑντικείμενοΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017662

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 3
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής534

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600178846

Πρόγραμμα Τάξης

Κτίριο
Όροφος-
ΑίθουσαΕξ αποστάσεως (900)
ΗμερολόγιοΠαρασκευή 18:02 έως 21:02
Τύπος Μαθήματος
Γενικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος αυτού του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι φοιτήτριες/ές ζητήματα που σχετίζονται με τις κοινωνικές διαφοροποιήσεις μέσα από τη σκοπιά της παιδαγωγικής για την κοινωνική δικαιοσύνη. Πιο συγκεκριμένα, μετά το πέρας των συναντήσεων οι φοιτητές/τριές θα πρέπει: • Nα καταχτήσουν βασικές γνώσεις και δεξιότητες που σχετίζονται με τη σχετική θεματική και να είναι σε θέση να τις συνδέουν με τη πρακτική τους. • Να αναγνωρίζουν και να μπορούν να εξηγήσουν πώς οι άνισες κοινωνικές σχέσεις επηρεάζουν τις ανθρώπινες δράσεις και σχέσεις τόσο στο μικρο (ατομικό) όσο και στο μακρο (δομικό) επίπεδο. • Να αναπτύξουν το λεξιλόγιό τους με έννοιες, οι οποίες περιγράφουν τα ζητήματα της κοινωνικής διαφοροποίησης στα καναδικά σχολεία μέσα στη θεωρία της κρίσιμης κοινωνικής δικαιοσύνης. • Ν βελτιώσουν την κριτική τους ικανότητα και σκέψη, όπως και τον τρόπο που γράφουν και εκφράζονται προφορικά. • Να αναπτύξει ένα σχέδιο δράσης για όλα τα παραπάνω, το οποίο θα εξυπηρετεί τους στόχους μιας πιο δίκαιης κοινωνίας. • Πιο συγκεκριμένα, να μπορούν να σχεδιάζουν και να μπορούν να κάνουν μαθήματα λαμβάνοντας υπόψη τις κοινωνικές διαφορές μεταξύ των μαθητών. • Να χρησιμοποιούν δεδομένα πολλαπλών πηγών στη διδασκαλία τους. • Να προσδιορίζουν τις περαιτέρω ανάγκες της επαγγελματικής τους ανάπτυξης σε σχέση με τη διδασκαλία ή / και την υποστήριξη των μαθητών/τριών.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Τι είναι η διαπολιτισμικότητα; Τι είναι η διαπολιτισμική εκπαίδευση; Διαφορετικές Προσεγγίσεις για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση Τι είναι η κοινωνική δικαιοσύνη; Κοινωνική δικαιοσύνη, ανθρώπινα δικαιώματα και διαπολιτισμική εκπαίδευση Παιδαγωγικά και διδακτικά ζητήματα στη διαπολιτισμική εκπαίδευση για την Κοινωνική Δικαιοσύνη Οι κοινωνικές διαφοροποιήσεις στην Ελλάδα και ο ρόλος της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης για την Κοινωνική Δικαιοσύνη Διεθνή ζητήματα στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση για την Κοινωνική Δικαιοσύνη
Λέξεις Κλειδιά
Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, Κοινωνική Δικαιοσύνη, Παιδαγωγική
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις602
Σεμινάρια180,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων391,3
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1204
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση των φοιτητριών/ών γίνεται με εργασίες.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Γκόβαρης, Χ. (2004). Εισαγωγή στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση. Αθήνα: Ατραπός. Νικολάου, Γ. (2009). Διαπολιτισμική Διδακτική. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Παλαιολόγου, Ν. & Ευάγγελου, Ο. (2011). Διαπολιτισμική Παιδαγωγική. Εκπαιδευτική Πολιτική Για Παιδιά Μεταναστών. Αθήνα: Πεδίο. Balibar, E. & Wallerstein, I. (1991). Φυλή, Έθνος, Τάξη. Οι διφορούμενες ταυτότητες. Αθήνα: Ο Πολίτης. Cummins, J. (1999). Ταυτότητες υπό διαπραγμάτευση. Αθήνα: Gutenberg. Καλλίνικος, Α., Ρατσισμός: Τι είναι και πως παλεύεται, Εργατική Δημοκρατία, Αθήνα 1999. Modood, T. (2007). Multiculturalism. Cambridge: Polity Press. Παρθένης, Χ. (2016). Η διαπολιτισμική εκπαίδευση απέναντι σε νέες προκλήσεις Αθήνα: Μεταίχμιο. Τσιάκαλος, Γ., Απέναντι στα εργαστήρια του ρατσισμού, Τυπωθήτω, Αθήνα 2006. Πλιόγκου, Β.& Καρακατσάνη, Δ. (Επιμ.) (2020). Σύγχρονες τάσεις στην παιδαγωγική θεωρία και πρακτική. Δημοκρατία – πολιτειότητα – ετερογένεια. Αθήνα: Gutenberg.
Τελευταία Επικαιροποίηση
07-01-2022