ΘΕΩΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ: ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΘΕΩΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ: ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ / FILM THEORY: FROM ANALOGUE TO DIGITAL CINEMA
ΚωδικόςY-A1
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΚινηματογράφου
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΕλευθερία Θανούλη
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017058

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Κινηματογραφικές και τηλεοπτικές σπουδές

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 12
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό1110

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςFILM THEORY: FROM ANALOGUE TO DIGITAL CINEMA
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600179304
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος, θα πρέπει να είστε σε θέση: 1. Να κατανοείτε τα βασικά ερωτήματα της θεωρίας του κινηματογράφου, 2. Να εξηγείτε τις ιδέες των πιο σημαντικών θεωρητικών για το θέμα της οντολογίας του κινηματογράφου, 3. Συζητάτε πώς η τεχνολογική αλλαγή επηρεάζει τη φιλοσοφική βάση του κινηματογράφου, 4. Να επανεξετάζετε και να ερμηνεύετε τα κλασικά θεωρητικά κείμενα από νέες προοπτικές, 5. Συσχετίζετε τις γενικές θεωρίες του κινηματογράφου με συγκεκριμένα κινηματογραφικά κείμενα και πρακτικές.
Γενικές Ικανότητες
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αυτό το μάθημα διερευνά το θεμελιώδες ζήτημα της θεωρίας του κινηματογράφου, δηλαδή «Τι είναι ο κινηματογράφος;», αντιπαραθέτοντας τα βασικά επιχειρήματα της κλασικής θεωρίας του κινηματοργράφου με τις τελευταίες εξελίξεις στη θεωρητική σκέψη για τον ψηφιακό κινηματογράφο. Θα καλύψουμε ένα ευρύ φάσμα στοχαστών από τον Arnheim και τον Kracauer έως τον Elsaesser και τον Manovich, προκειμένου να προσεγγίσουμε την περίπλοκη σχέση της ταινίας και της πραγματικότητας, ιδίως μέσω της μετάβασης από την αναλογική στην ψηφιακή παραγωγή ταινιών. Η εστίασή μας θα εστιαστεί σε θέματα οντολογίας ταινιών, καθώς και στην περίεργη σχέση μορφής και περιεχομένου που φέρει το βάρος της μετατροπής του κινηματογράφου σε μια πρακτική τέχνης και ζωής. Στόχος μας είναι να παρακολουθήσουμε την εξέλιξη της θεωρίας του κινηματογράφου μέσα στις δεκαετίες και να προσκαλέσουμε μια επανεξέταση των κύριων εννοιών και ερωτημάτων της.
Λέξεις Κλειδιά
ψηφιακός κινηματογράφος, θεωρία κινηματογράφου, οντολογία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις210,7
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων1705,7
Συγγραφή εργασίας / εργασιών1103,7
Σύνολο30110,0
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτήτριες/ές αξιολογούνται με βάση υποχρεωτική γραπτή εργασία (100% του βαθμού)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Thanouli, Eleftheria. Wag the dog: a study on film and reality in the digital age. New York: Bloomsbury, 2015. Andrew, Dudley. What Cinema Is! Malden, MA: Wiley-Blackwell, 2010. Bazin, André. What is Cinema? Vol. I. Berkeley: University of California Press, [1967] 2005. Thomas Elsaesser and Kay Hoffmann (eds), Cinema Futures: Cain, Abel or Cable? The Screen Arts in the Digital Age, Amsterdam: Amsterdam University Press, 1998.
Τελευταία Επικαιροποίηση
07-10-2020