Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Εισαγωγή στα πολύγλωσσα ψηφιακά περιβάλλοντα γλωσσικής διδασκαλίας. Βασικές έννοιες και ορισμοί. Γενικές εφαρμογές των πολύγλωσσων ψηφιακών περιβαλλόντων γλωσσικής διδασκαλίας. Συλλογή και αξιοποίηση υλικών γλωσσικής εκπαίδευσης/κατάρτισης. Ψηφιοποίηση, καταγραφή, αποθήκευση και ανάκτηση γλωσσικών υλικών. Μαθησιακά αντικείμενα, ορισμοί, είδη και τρόποι χρήσης τους. Σύνθετα ηλεκτρονικά περιβάλλοντα γλωσσικής διδασκαλίας. Μέθοδοι ανάπτυξης και εργαλεία διαχείρισης. Το μάθημα γίνεται σε εργαστήριο Η/Υ και έχει ορισμένο αριθμό θέσεων. Η αξιολόγηση είναι συνεχής και περιλαμβάνει πρακτικές ασκήσεις στον υπολογιστή.
Μαθησιακά Αποτελέσματα:
Οι φοιτητές στο τέλος του εξαμήνου πρέπει να κατέχουν τις βασικές γνώσεις για την δομή, τον τρόπο λειτουργίας και τις δυνατότητες που προσφέρουν τα σύγχρονα πολύγλωσσα ψηφιακά περιβάλλοντα γλωσσικής διδασκαλίας και, επίσης, να είναι σε θέση:
- να πραγματοποιούν έρευνα και να αξιοποιούν το διαδίκτυο χρησιμοποιώντας προχωρημένες τεχνικές ώστε να διαχειρίζονται κάθε είδους πληροφορία (κείμενο, οπτικοακουστικά αποσπάσματα κτλ) που μπορεί να είναι χρήσιμα στη διδασκαλία/εκμάθηση της γλώσσας,
- να ερευνούν και να αξιοποιούν δικτυακές υπηρεσίες κάθε είδους, με σκοπό την συλλογή ή/και την ανάπτυξη μαθησιακών αντικειμένων και την αξιοποίηση αυτών στην εκπαιδευτική διαδικασία,
- να χρησιμοποιούν σύγχρονα ψηφιακά περιβάλλοντα και να είναι σε θέση να αναπτύσσουν υπηρεσίες γλωσσικής εκπαίδευσης μέσω του διαδικτύου.
Κατά τη διάρκεια του μαθήματος, οι φοιτητές, συμμετέχοντας συστηματικά σε διδακτικο-παιδαγωγικές ασκήσεις, αναπτύσσουν στρατηγικές μάθησης αξιοποιώντας τις παραπάνω γνώσεις με απώτερο στόχο την εφαρμογή τους στη σχολική τάξη.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα απευθύνεται σε φοιτητές άνω του 3ου εξαμήνου. Εισαγωγή στα πολύγλωσσα ψηφιακά περιβάλλοντα γλωσσικής διδασκαλίας. Βασικές έννοιες και ορισμοί. Γενικές εφαρμογές των πολύγλωσσων ψηφιακών περιβαλλόντων γλωσσικής διδασκαλίας. Συλλογή και αξιοποίηση υλικών γλωσσικής εκπαίδευσης/κατάρτισης. Ψηφιοποίηση, καταγραφή, αποθήκευση και ανάκτηση γλωσσικών υλικών. Μαθησιακά αντικείμενα, ορισμοί, είδη και τρόποι χρήσης τους. Σύνθετα ηλεκτρονικά περιβάλλοντα γλωσσικής διδασκαλίας. Μέθοδοι ανάπτυξης και εργαλεία διαχείρισης.
Το μάθημα γίνεται σε εργαστήριο Η/Υ και έχει ορισμένο αριθμό θέσεων. Η αξιολόγηση είναι συνεχής και περιλαμβάνει πρακτικές ασκήσεις στον υπολογιστή.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Αναδυόμενες Τεχνολογίες Ιστού στη Γλωσσική Εκπαίδευση και Κατάρτιση. Εικονική και Επαυξημένη Πραγματικότητα.
Eκδόσεις University Studio Press, Θεσσαλονίκη 2012.
Η Πράξη Λόγου στα ψηφιακά περιβάλλοντα, Π. Αρβανίτης - Α. Κιγιτσιόγλου- Βλάχου, Eκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα 2013