Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα έχει στόχο να αναπτύξει στους φοιτητές:
την ικανότητα να κατανοούν και να παράγουν γραπτά και προφορικά κείμενα δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή σε συγκεκριμένες επικοινωνιακές λειτουργίες, όπως να μπορούν να συζητούν με επιχειρήματα;
την ικανότητα να επικεντρώνουν στους γλωσσικούς κανόνες ως μηχανισμοί επικοινωνιακών λειτουργιών και όχι ως απλοί γραμματικοί/συντακτικοί κανόνες, ένα μεγάλο βαθμό γλωσσικής καταλληλότητας και ευφράδειας.
Ειδικότερα, έχει στόχο να πετύχει τους εξής γλωσσικούς και επικοινωνιακούς στόχους:
Κατανόηση προφορικού λόγου: κατανόηση των πιο σημαντικών σημείων σύνθετων κειμένων σχετικά με θέματα επικαιρότητας.
Κατανόηση γραπτού λόγου: ανάγνωση άρθρων, δημοσιογραφικών κειμένων, μελετών θεμάτων επικαιρότητας και κατανόηση της άποψης των συγγραφέων των παραπάνω κειμένων.
Παραγωγή προφορικού λόγου-διάδραση: παραγωγή απλών προφορικών μηνυμάτων σχετικά με διάφορα θέματα επικαιρότητας, εκφράζοντας τα επιχειρήματά τους. Συνομιλία με έναν ή περισσότερους ομιλητές μέσα από την οποία γίνεται ανταλλαγή τεκμηριωμένων απόψεων.
Παραγωγή γραπτού λόγου: παραγωγή απλών κειμένων σχετικά με διάφορα θέματα εκφράζοντας τη συμφωνία τους ή τη διαφωνία τους. Παραγωγή επιστολών επικεντρώνοντας στην προσωπική τους άποψη σχετικά με γεγονότα ή εμπειρίες.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα είναι συνέχεια του μαθήματος Ιταλική Γλώσσα B2 . Εξετάζει πιο σύνθετες δραστηριότητες για την ανάπτυξη και ενίσχυση των γλωσσικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων, σε συνάρτηση με τα θέματα των ενοτήτων της ακαδημαϊκής ύλης της τρέχουσας χρονιάς (τα θέματα αφορούν: περιβάλλον και οικολογία, σχέδια ζωής, επίσημη ορολογία για δημόσια έγγραφα και οργανισμούς, περιπέτειες και δύσκολες συγκυρίες)
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
C. Ghezzi, M.Piantoni, R. Bozzone Costa, Nuovo Contatto C1, Corso di lingua e civiltà italiana per stranieri, Loescher Editore, 2016, Torino. Unità 01 ( percorsi: 1-2-3-6), unità 02 ( percorsi: 1-4-5)
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Lettura di uno dei seguenti libri di narrativa
1.Giorgia Chaidemenopoulou, 7 Favole… 7 Colori dell’arcobaleno, Aletti Editore,2013 Roma
2.Maria Angela Cernigliaro, Italo Calvino, Edizioni Edilingua, 2011, Roma