ΕΞΑΡΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΠΛΗΘΥΣΜΟΙ (ΑΝΗΛΙΚΟΙ, ΦΥΛΑΚΙΣΜΕΝΟΙ, ΨΥΧΙΚΑ ΑΣΘΕΝΕΙΣ)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΞΑΡΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΠΛΗΘΥΣΜΟΙ (ΑΝΗΛΙΚΟΙ, ΦΥΛΑΚΙΣΜΕΝΟΙ, ΨΥΧΙΚΑ ΑΣΘΕΝΕΙΣ) / ADDICTIONS AND SPECIAL POPULATIONS (CHILDREN, PRISONERS, MENTAL PATIENTS)
ΚωδικόςΠΙΙΕ02
Διατμηματικό ΠρόγραμμαΔΠΜΣ Ποινικό Δίκαιο και Εξαρτήσεις (2018-σήμερα)
Συνεργαζόμενα ΤμήματαΝομικής
Πανεπιστήμιο Λευκωσίας (Κύπρος)
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600003033

Πρόγραμμα Σπουδών: ΔΠΜΣ Ποινικό Δίκαιο και Εξαρτήσεις (2018-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 14
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΠΟΙΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝΕπιλογής Κατεύθυνσης217,5
ΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝΕπιλογής Κατεύθυνσης217,5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΞΑΡΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΠΛΗΘΥΣΜΟΙ (ΑΝΗΛΙΚΟΙ, ΦΥΛΑΚΙΣΜΕΝΟΙ, ΨΥΧΙΚΑ ΑΣΘΕΝΕΙΣ)
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
  • Igor Koutsenok
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600179586
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Το μάθημα δεν έχει τυπικά προαπαιτούμενα.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Θα καλυφθούν τα παρακάτω θέματα: 1.Η σχέση εγκληματικότητας-εξάρτησης-εύρος συσχέτισης τους με τη μετάβαση στο έγκλημα και στα ναρκωτικά. 2. Επιστημολογία του εγκλήματος (σε σχέση με τα ναρκωτικά και γενικά) 3. Χαρακτηριστικά προσωπικότητας που σχετίζονται με την παραβατική συμπεριφορά (συμπεριλαμβανόμενων αλλά όχι μόνο των διαταραχών προσωπικότητας όπως ορίζονται από το DSM ή το ICD). 4. Γενετικοί, επιγενετικοί και βιολογικοί δείκτες αναφορικά με την επιθετική και εγκληματική συμπεριφορά (συμπεριλαμβανόμενων και των δυσμενών εμπειριών της παιδικής ηλικίας) 5. Ιστορικές τάσεις και κοινωνικές αντιδράσεις στην χρήση ουσιών και στην εγκληματικότητα. 6. Σύχρονες διεθνείς πολιτικές και νομοθετικές ρυθμίσεις. 7. Τυπολογία των ουσιών που αφορούν τους παραβάτες- ο αλγόριθμος της διάγνωσης, αξιολόγησης και θεραπευτικής παρέμβασης 8. Το εύρος της παρέμβασης-από τις λιγότερο παρεμβατικές (αντιπερισπασμός) στις παρεμβατικές (δικαστήρια για τα ναρκωτικά) και στις πλέον παρεμβατικές (φυλάκιση) 9. Θεραπευτικές παρεμβάσεις με τη μεγαλύτερη επιστημονική υποστήριξη της αποτελεσματικότητας (ΘΚ, ΓΣΘ, Συμπεριφορική χρήση κινήτρων και κυρώσεων, επείγουσα επέμβαση διαχείριση κλπ.) 10.Φαρμακολογικές οπτικές (συνήθως παραβλέπονται στις ΗΠΑ αλλά αρκετά κοινές σε άλλες χώρες) 11.Επανένταξη, διαχείριση περιπτώσεων και στρατηγικές και πρακτικές διατήρησης της θεραπείας 12. Αντιμετώπιση Ομάδων με ειδικές κλινικές ανάγκες (νέοι, ψυχικά ασθενείς, γυναίκες, άτομα με τραυματικές εμπειρίες, LGBT) 13.Κόστος-όφελος και κόστος-αποτελεσματικότητα σε έγκλειστους χρήστες 14.Συλλογή στοιχείων και ανάλυση.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο μάθημα αυτό οι φοιτητές θα ασχοληθούν με ειδικά ζητήματα εξαρτήσεων, όπως το εύρος της εξάρτησης και η διαφορετικότητα των αναγκών των εξαρτημένων ατόμων με ειδικές αναφορές σε θέματα πολύ-πολιτισμικότητας, διπλής διάγνωσης, ανηλικότητας και εξάρτησης, εγκυμοσύνης και εξάρτηση, στάσεις παραδοχές κλπ.).
Λέξεις Κλειδιά
διαταραχές χρήσης ουσιών, πελάτες με ειδικές ανάγκες, έγκλειστοι χρήστες
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Video με προσομοιώσεις θεραπευτικών συναντήσεων
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Επαφή μέσω e-mail
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Άσκηση Πεδίου187.57,5
Σύνολο187.57,5
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση των φοιτητών θα πραγματοποιηθεί με γραπτές εξετάσεις πολλαπλής επιλογής με τη λήξη του μαθήματος.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Reducing Criminal Recidivism for Justice-Involved Persons with Mental Illness: Risk/Needs/Responsivity and Cognitive-Behavioral Interventions- SOURCE: GAINS Center for Behavioral Health and Justice Transformation (Delmar, NY). Authored by Rotter, Merrill; Carr, W. Amory 2. Racial Disproportionality in Prison- SOURCE: Chapter 12 Racial Disproportionality in Prison, Alfred Blumstein, Carnegie Mellon University 3. Abuse in Childhood and Psychopathic Traits in a Sample of Violent Offenders SOURCE: Adriano Schimmenti, Giovanbattista Di Carlo, Alessia Passanisi, Vincenzo Caretti Psychol Trauma. 2015 July; 7(4): 340¬347. Published online 2014 December 22. doi: 10.1037/tra0000023 4. The Effects of Cognitive Behavioral Therapy as an Anti-Depressive Treatment is Falling: A Meta-analysis SOURCE:Psychol Bull. 2015 Jul;141(4):747-68. doi: 10.1037/bul0000015. Epub 2015 May 11. 5. The Efficacy of Cognitive Behavioral Therapy: A Review of Meta-analyses SOURCE: Cognit Ther Res. 2012 Oct 1; 36(5): 427¬440. Published online 2012 Jul 31. doi: 10.1007/s10608-012-9476-1 6. Starting Over: Many Katrina Victims Left New Orleans for Good. What can we Learn from Them? SOURCE: http://www.newyorker.com/magazine/2015/08/24/starting-over-dept-of-social-s tudies-malcolm-gladwell 7. Reentry Fact Sheet SOURCE: http://www.justice.gov/sites/default/files/usao-ndga/legacy/2014/12/12/Reen try%20Fact%20Sheet%20_FINAL.pdf 8. In-Custody Therapeutic Community Substance Abuse Treatment: Does it Have an Impact on Custody Personnel? SOURCE: Criminal Justice Policy Review 03/2004; 15(1):61-83. DOI: 10.1177/0887403403255065 9. Did Prop. 47 cause state crime boost? SOURCE: http://www.sandiegouniontribune.com/news/2015/nov/30/did-prop-47-cause-stat es-crime-boost/
Τελευταία Επικαιροποίηση
18-04-2021