ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΚΡΙΤΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ: ΠΟΙΗΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΚΡΙΤΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ: ΠΟΙΗΣΗ / WORKSHOP IN CRITICAL WRITING: POETRY
ΚωδικόςΛογ5-125
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600007074

Πρόγραμμα Σπουδών: 2024-2025

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικόΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΚΡΙΤΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ: ΠΟΙΗΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600179677
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. aΑικατερίνη Κίτση
2. bΣοφία Εμμανουηλίδου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Κανένα προαπαιτούμενο.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
•Εξοικείωση σε βασικές μεθόδους ανάλυσης της ποίησης •Εξοικείωση στη βασική ορολογία που χρησιμοποιείται στην ανάλυση ποιητικών κειμένων •΄Ασκηση της κριτικής σκέψης και συγγραφή επιχειρηματολογικού δοκιμίου. Οι φοιτητές/τριες χρησιμοποιούν corpus με μια επιλογή ποιημάτων. Συνιστώμενη βιβλιογραφία αναγράφεται στο γενικό πλάνο του μαθήματος.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το εργαστήριο αυτό αποτελεί αφενός εισαγωγή στο λογοτεχνικό είδος της ποίησης, καθώς και στη βασική ορολογία που χρησιμοποιείται για την ανάλυσή της, και αφετέρου στοχεύει στο να αναπτύξει την ικανότητα των φοιτητών/τριών για κριτική γραφή και να ασκήσει τις επιχειρηματολογικές τους δεξιότητες. Οι φοιτητές/τριες που θα το παρακολουθήσουν θα εξασκηθούν στο πως να προσεγγίζουν ένα ποίημα, καθώς επίσης και πως να διατυπώνουν μια προφορική και γραπτή ανάλυση ενός ποιήματος, λαμβάνοντας υπόψη έννοιες όπως o ομιλιτής, ο τόνος της φωνής του, τα πρόσωπα, η ποιητική μεταφορά, ο ρυθμός και το μέτρο, η τυπογραφία του ποιήματος, κλπ. Η παρακολούθηση στο μάθημα αυτό είναι υποχρεωτική και είναι σημαντικό οι φοιτητές/τριες να συμμετέχουν ενεργά στη συζήτηση που γίνεται στο μάθημα. Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα: •Εξοικείωση σε βασικές μεθόδους ανάλυσης της ποίησης •Εξοικείωση στη βασική ορολογία που χρησιμοποιείται στην ανάλυση ποιητικών κειμένων •΄Ασκηση της κριτικής σκέψης και συγγραφή επιχειρηματολογικού δοκιμίου. Οι φοιτητές/τριες χρησιμοποιούν corpus με μια επιλογή ποιημάτων. Συνιστώμενη βιβλιογραφία αναγράφεται στο γενικό πλάνο του μαθήματος. Αξιολόγηση: 1) γραπτή εξέταση κατά τη διάρκεια του εξαμήνου 2) εργασία στο σπίτι και 3) τελική γραπτή εξέταση
Λέξεις Κλειδιά
φόρμα, αφηγηματική φωνή, γλώσσα, σχήματα λόγου, συναίσθηση και εικόνες, ρυθμός, μέτρο
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Podcast
  • Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Οι φοιτητές/ήτριες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις ΤΠΕ με διάφορους τρόπους: πρόσβαση σε ψηφιακούς πόρους (ebooks και eJournals), προβολές στην τάξη, ανατροφοδότηση σε πραγματικό χρόνο σχετικά με την απόδοση του φοιτητή/ήτριας, επικοινωνία με διδάσκοντα μέσω του BigBlueButton, χρήση του Moodle, PPT και μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια45
Εργαστηριακή Άσκηση15
Φροντιστήριο25
Εκπόνηση μελέτης (project)15
Συγγραφή εργασίας / εργασιών25
Καλλιτεχνική δημιουργία10
Εξετάσεις15
Σύνολο150
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή εξέταση κατά τη διάρκεια του εξαμήνου (20%), εργασίες στην τάξη και στο σπίτι (10%), συγγραφή δοκιμίου στο σπίτι (20%) και τελική γραπτή εξέταση (50%).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Barber, Charles. Poetry in English: An Introduction. London: Macmillan, 1988. Brooks, Cleanth and Robert Penn Warren. Understanding Poetry. 4th ed. New York: Holt, Reinhart and Winston, 1976. Furniss, Tom and Michael Bath. Reading Poetry: An Introduction. London: Prentice Hall, 1996. Jones, R. T. Studying Poetry: An Introduction. London: Edward Arnold, 1986. Kintgen, Eugene R. The Perception of Poetry. Bloomington: Indiana UP, 1983. Miller, Ruth & Robert A. Greenberg. Poetry: An Introduction. London: Macmillan, 1981. Scholes, Robert. Elements of Poetry. Oxford UP, 1969. Scott, A. F. Close Readings: A Critical Appreciation of Poetry. London: Heinemann, 1974. The Norton Introduction to Poetry. Ed. J. Paul Hunter, Alison Booth & Kelly J. Mays. 9th Edition. New York and London: Norton, 2007. Turco, Lewis. Poetry: An Introduction Through Writing. Reston VA: Reston/Prentice-Hall, 1973. Williams, John. Reading Poetry: A Contextual Introduction. London: Edward Arnold, 1985.
Τελευταία Επικαιροποίηση
18-09-2021