ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ: 1945-2000

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΥΓΧΡΟΝΗ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ: 1945-2000 / CONTEMPORARY AMERICAN FICTION: 1945-2000
ΚωδικόςΛογ7-348
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600007091

Πρόγραμμα Σπουδών: 2024-2025

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΥΓΧΡΟΝΗ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ: 1945-2000
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600179691
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Δεν υπάρχει ανάγκη προαπαιτούμενου μαθήματος για το Λογ 7-348.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Συγκεκριμένα οι φοιτητές/τριες: •Εστιάζονται στην ανάλυση αφηγημάτων, μυθιστορημάτων και ηλεκτρονικών κειμένων καθώς και στην ανάγνωση συγκεκριμένων θεωρητικών δοκιμίων για το μενταμοντέρνο •Εξοικειώνονται με τη μεταμοντέρνα γραφή, την πειραματική και μη-γραμμική προσέγγιση της κειμενικότητας •Ενημερώνονται για τις κοινωνικο-πολιτισμικές τάσεις αλλά και το πολιτικό πλαίσιο που διαμόρφωσαν τη γραφή του καθενός/καθεμιάς πεζογράφου που εξετάζεται στο μάθημα αυτό.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αυτό εστιάζεται σε σημαντικούς Αμερικανούς/-νίδες πεζογράφους, όπως ο Richard Ellison, Vladimir Nabokov, Jack Kerouac, Kurt Vonnegut, Raymond Carver, Leslie Marmon Silko, Art Spiegelman, Annie Proulx, Jamaica Kincaid, Chuck Palahnuik, καλύπτοντας την χρονική περίοδο 1945-2000.
Λέξεις Κλειδιά
μεταμοντέρνα θεωρία, πεζογραφία, graphic novels, φυλή, φύλο, εθνοτική ταυτότητα, πειραματική αφήγηση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
-Διαδικτυακό υλικό από την πλατφόρμα American Studies Resource Portal (www.asrp.gr) καθώς και ντοκυμαντέρ/συντεύξεις από το διαδικτυακό κανάλι youtube. -'Οσον αφορά την επικοινωνία με τους φοιτητές αυτή πραγματοποιείται πάντα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή ανακοινώσεων στην ιστοσελίδα του Τμήματος. -Σχετικά με το υλικό του μαθήματος αλλά και την κατάθεση των εργασιών των φοιτητριών/ών χρησιμοποιείται η πλατφόρμα elearning. - To μάθημα μπορεί να εξεταστεί διαδικτυκά μέσω της πλατφόρμας elearning (προτεινόμενη μέθοδος: Quiz με ερωτήσεις ανάπτυξης)
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις117
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων10
Εκπόνηση μελέτης (project)10
Συγγραφή εργασίας / εργασιών10
Εξετάσεις3
Σύνολο150
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
α. Γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου 'Η β. Γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου και παρουσιάσεις στην τάξη συνοδευόμενες από σύντομη γραπτή αναφορά (παρουσιάσεις 10% και αναφορά 10%)Ή γ. Συγγραφή 2 δοκιμίων (2,000 λέξεις το καθένα) και τελική εξέταση (δοκίμια 20%x2=40% και 60% εξέταση)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Βασικό σύγγραμμα: Levine, Robert S., editor. The Norton Anthology of American Literature since 1945. Vol. E. 9th Ed (2017). Επιπλέον δευτερογενείς πηγές: Bilton, Alan. An Introduction to Contemporary American Fiction. Edinburg UP, 2002. Geis, Deborah R. Considering Maus : approaches to Art Spiegelman's "Survivors Tale" of the Holocaust. U of Alabama P, 2007 Jaskoski, Helen. Leslie Marmon Silko: A Study of the Short Fiction. Twayne Publishers, 1998. Kirk, Nesset. The Stories of Raymond Carver: A Critical Study. Ohio UP, 1995. Klinkowitz, Jerome. The Vonnegut Effect. U of South Carolina P, 2004. Lardas, John. The bop apocalypse : the religious visions of Kerouac, Ginsberg, and Burroughs. U of Illinois P, c2001. Lasch, Christopher. The Culture of Narcissism: American Life in an Age of Diminishing Expectations. Norton, 1979. McHale, Brian. Postmodernist Fiction. Methuen, 1987. O’ Meally, Robert G. New Essays on Invisible Man. CUP, 1988. Paravisini-Gebert, Lizabeth. Jamaica Kincaid: A Critical Companion. Greenwood Press, 1999. Pifer, Ellen. Vladimir Nabokov's Lolita : a casebook. OUP, 2003. Porter, Joy, and Kenneth M. Roemer. The Cambridge Companion to Native American Literature. Cambridge University Press, 2005. Prosser, Jay. American Fiction of the 1990s: Reflections of History and Culture. Routledge, 2008. Showalter, Elaine. A jury of her peers : American women writers from Anne Bradstreet to Annie Proulx. Alfred A. Knopf, 2009.
Τελευταία Επικαιροποίηση
17-11-2020