Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
α. Περιγραφή μαθησιακών στόχων/αποτελεσμάτων
Γνωστικοί: Κατανόηση θεμάτων σχεδιασμού και αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού. Εξοικείωση με τις φάσεις εργασίας το μοντέλου ADDIE.
Δεξιότητες: Αξιοποίηση εργαλείων λογισμικού για την σχεδίαση και ανάπτυξη εκπαιδευτικού λογισμικού. Εφαρμογή των φάσεων εργασίας του μοντέλου ADDIE. Συνεργασία σε ομάδες, υιοθέτηση ρόλων στην ομάδα ανάπτυξης. Διενέργεια ανάλυσης αναγκών και σχεδίασης με βάση ρεαλιστικά σενάρια. Εφαρμογή μεθόδων αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Διδακτική σχεδίαση (Instructional Design). Μοντέλο ADDIE (Analysis, Design, Development,
Implementation, Evaluation). Ανάλυση αναγκών & αρχική ανάλυση (Needs & Front-
End Analysis). Ρόλος & καθήκοντα του σχεδιαστή εκπαίδευσης (Instructional Designer). Με-
θοδολογία σχεδιασμού εκπαιδευτικών συστημάτων. Σχεδίαση εκπαιδευτικής διάδρασης & δι-
επιφάνειας χρήστη. Σχεδίαση εφαρμογών πολυμέσων με βάση διδακτικές θεωρίες. Συμμετο-
χική σχεδίαση. Φάσεις παραγωγής (pre-production, production, post-production). Νόημα και
στόχοι της αξιολόγησης. Διαμορφωτική & αθροιστική αξιολόγηση, ποσοτικές & ποιοτικές
μέθοδοι αξιολόγησης, μέθοδοι αξιολόγησης διεπαφής χρήστη, μοντέλο Kirkpatrick. Σχεδίαση
εποικοδομικών περιβαλλόντων μάθησης. Ελληνικό & εξελληνισμένο εκπαιδευτικό λογισμι-
κό. Ανάπτυξη εκπαιδευτικών εφαρμογών με προχωρημένο προγραμματισμό και χρήση Τεχ-
νολογιών Διαδικτύου και Πολυμέσων.
Λέξεις Κλειδιά
Διδακτική σχεδίαση, Μοντέλο ADDIE, Εφαρμογές πολυμέσων, Εφαρμογές διαδικτύου, Αξιολόγηση λογισμικού
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
-- «Πολυμέσα & Εκπαίδευση – Μέθοδοι & Ανάπτυξη», ALESSI, TROLLIP. Εκδ. Γκι-
ούρδας, Αθήνα, 2005
-- «Το εκπαιδευτικό λογισμικό και η αξιολόγησή του», ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ,
ΠΙΕΡΡΑΚΕΑΣ, ΠΙΝΤΕΛΑΣ. Εκδ. Μεταίχμιο