PSYCHOLOGY IN EDUCATION: THEORY, RESEARCH AND APPLICATIONS

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςPSYCHOLOGY IN EDUCATION: THEORY, RESEARCH AND APPLICATIONS / PSYCHOLOGY IN EDUCATION: THEORY, RESEARCH AND APPLICATIONS
ΚωδικόςERA-101
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600000005

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ψυχολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 7
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕλεύθερη ΕπιλογήΧειμερινό/Εαρινό-10

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςPSYCHOLOGY IN EDUCATION: THEORY, RESEARCH AND APPLICATIONS
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600180324
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Δεν υπάρχουν
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/ήτριες αναμένεται: (α)Να έχουν κατανοήσει σε βάθος τις εφαρμογές των σύγχρονων ψυχολογικών θεωριών για τη δράση των γνωστικών παραγόντων και των κινήτρων στην εκπαιδευτική πράξη (β)Να είναι ενήμεροι για τα πρόσφατα ερευνητικά δεδομένα που αφορούν την αυτο-ρυθμιζόμενη μάθηση, τα κίνητρα ακαδημαϊκής επίτευξης, καθώς και τις εφαρμογές αυτών των ευρημάτων στην εκπαίδευση των μαθητών/τριών και στη δράση των εκπαιδευτικών και των γονέων. (γ)Να έχουν αποκτήσει γνώσεις και δεξιότητες σε εξειδικευμένα ζητήματα στο πεδίο της Ψυχολογίας της Εκπαίδευσης όπως είναι η αναζήτηση ακαδημαϊκής βοήθειας, η αυτο-υπονόμευση, η γονεϊκή εμπλοκή στη σχολική μάθηση και η κριτική σκέψη ώστε να είναι σε θέση να παρέχουν συμβουλευτικές και ψυχολογικές υπηρεσίες σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αποτελείται από δυο μέρη: Α. Εισαγωγικά στοιχεία για την ψυχολογία της μάθησης και της διδασκαλίας. Σύγχρονες θεωρίες των κινήτρων επίτευξης και οι εφαρμογές τους σε περιβάλλοντα μάθησης: θεωρία αυτο-προσδιορισμού, λανθάνουσες θεωρίες για τη νοημοσύνη, θεωρία στόχων επίτευξης, ενδιαφέρον, θεωρία προσδοκίας-αξίας. Συμπεριφορές αποφυγής: στρατηγικές αποφυγής αναζήτησης βοήθειας και αυτο-υπονόμευσης. Η γονεϊκή εμπλοκή στη σχολική ζωή των μαθητών/τριών. Β. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζονται οι βασικές αρχές της αυτο-ρυθμιζόμενης μάθησης: Θεωρητικά μοντέλα, ερευνητικά δεδομένα και προγράμματα παρέμβασης σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Η ανάπτυξη των δεξιοτήτων κριτικής σκέψης στο πλαίσιο της εκπαίδευσης: Δεξιότητες επιχειρηματολογίας, δεξιότητες αναγνώριση ψευδο-επιχειρημάτων ή σοφισμάτων, δεξιότητες επιστημονικής σκέψης και κριτικής ανάγνωσης επιστημονικών κειμένων.
Λέξεις Κλειδιά
Αυτο-ρυθμιζόμενη μάθηση, Δεξιότητες κριτικής σκέψης, Κίνητρα επίτευξης, Συμπεριφορές αποφυγής στο σχολικό πλαίσιο, Γονεϊκή εμπλοκή
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Επιλεγμένη βιβλιογραφία
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Moodle μέσω του elearning (https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=7782&lang=en) Διδασκαλία εξ αποστάσεως Χρήση οπτικοακουστικού υλικού μέσω διαδικτύου Παρουσιάσεις PowerPoint Χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,5
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων391,5
Συγγραφή εργασίας / εργασιών1044
Εξετάσεις783
Σύνολο26010
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση βασίζεται: -στη μελέτη προτενόμενης σχετική με τις διαλέξεις βιβλιογραφία, την οποία συζητούν με τις διδάσκουσες στο πλαίσιο του μαθήματος -στην παρουσίαση επιλεγμένων άρθρων μέσα στην τάξη. -στη συμμετοχή σε δραστηριότητες που εκτελούνται μέσα στην τάξη -στη συγγραφή εργασιών στο καθένα από τα δυο μέρη του μαθήματος -σε προφορικές εξέτάσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Δεν διανέμεται σύγγραμμα μέσω του Εύδοξου
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Recommended readings Books Elliot, A. J., & Dweck, C. S. (2017) (Eds). Handbook of competence and motivation. New York: The Guilford Press. Gonida, E. N., & Lemos, M. (Guest Eds.) (2019). Motivation in Education at a Time of Global Change: Theory, Research and implication for Practice. In S. A. Karabenick & T. Urdan (Series Eds.), Advances in Motivation and Achievement Series, Vol. 20. Bingley, UK: Emerald Publishing. Harpern, D. F. (2014). Thought and knowledge: An Introduction to Critical Thinking (5th ed.). New York: Psychology Press, Taylor and Francis Group. Lipman, M. (2003). Thinking in education (2nded.). Cambridge: Cambridge University Press. Articles Bannert, M., & Reimann, P. (2012). Supporting self-regulated hypermedia learning through prompts. Instructional Science, 40, 193–211. DOI 10.1007/s11251-011-9167-4 Boekaerts, M., & Corno, L. (2005). Self-regulation in the classroom: A perspective on assessment and intervention. Applied Psychology: An International Review, 54, 199-231. Burns, Ε. C. (2020). Factors that support high school completion: A longitudinal examination of quality teacher-student relationships and intentions to graduate. Journal of Adolescence, 84, 180-189. Cleary, T. J., & Kitsantas, A. (2017). Motivation and Self-Regulated Learning Influences on Middle School mathematics Achievement, School Psychology Review, 46, 88-107, DOI: 10.1080/02796015.2017.12087607 Callender, A. A., Franco-Watkins, A. M., & Roberts, A. S. (2016). Improving metacognition in the classroom through instruction, training, and feedback. Metacognition and Learning, 11(2), 215-235. De Boer, H., Donker, A. S., Kostons, D. N. M., & van der Werf, G. P. C. (2018). Long-term effects of metacognitive strategy instruction on student academic performance: A meta-analysis. Educational Research Review, 24, 98-115. Cleary, T. J.& Zimmerman, B. J. (2004). Self-regulation Empowerment program: A school-based program to enhance self-regulated and self-motivated cycles of student learning. Psychology in the Schools, 41(5), 537-550. DOI: 10.1002/pits.10177 Dignath, C., & Buttner, G. (2008). Components of fostering self-regulated learning among students. A meta-analysis on intervention studies at primary and secondary school level. Metacognition and Learning, 3, 231-264. Dignath, C., & Buttner, G. (2018).Teachers’ direct and indirect promotion of self-regulated learning in primary and secondary school mathematics classes – insights from video-based classroom observations and teacher interviews.Metacognition and Learning, 13, 127-157. Dignath, C., Buettner, G., &Langfeldt, H-P. (2008). How Can Primary School Students Learn Self-Regulated Learning Strategies Most Effectively? A Meta-Analysis on Self-Regulation Training Programmes.Educational Research Review, 3, 101-129. Dweck, C. S., Walton, G. M., & Cohen, G. L. (2014).Academic tenacity: Mindsets and skills that promote long-term learning. Stanford University: Bill & Melinda Gates Foundation. Eccles, J. S. (2007). Families, schools, and developing of achievement-related motivations and engagement. In J. E. Grusec& P. D. Hastings (Eds.), Handbook of socialization: Theory and research (pp. 665–691). New York, NY: The Guilford Press. Efklides, A. (2011). Interactions of metacognition with motivation and affect in self-regulated learning: The MASRL model. EducationalPsychologist, 46, 6-25. Efklides, A. (2013). Cognition, motivation, and affect in the school context: Metacognitive experiences in the regulation of learning. In S. Kreitler (Ed.), Cognition and motivation: Forging an interdisciplinary perspective (pp.383-406). New York: Cambridge University Press. Efklides, A. & Metallidou, P. (2020). Applying Metacognition and Self-Regulated Learning in the Classroom. In Oxford Research Encyclopedia of Education. Li-fang Zhang (Ed.).NewYork: OxfordUniversityPress. doi:10.1093/acrefore/9780190264093.013.961 Gonida, E. N., & Cortina, K. (2014). Parent involvement in homework: Relations with parent and student achievement-related motivational beliefs and achievement. British Journal of Educational Psychology, 84, 376-396. Gonida, E. N., & Metallidou,P. (2015). Beliefs about school learning during adolescence: Their contribution to motivational beliefs and school achievement. Journal of Educational and Developmental Psychology, 5, 63-76. Gonida, Ε., Kiosseoglou, G, &Leondari, A. (2006). Implicit theories of intelligence, perceived academic competence and school achievement: Developmental differences and educational implications. The American Journal of Psychology, 119, 223-238. Gonida, E. N., Voulala, K., &Kiosseoglou, G. (2009). Students' achievement goal orientations and their behavioral and emotional engagement: Co-examining the role of perceived school goal structures and parent goals during adolescence. Learning and Individual Differences,19, 53–60. Gonida, E. N., Karabenick, S. A., Makara, K. A., & Hatzikyriakou, G. (2014). Perceived parent goals and student goal orientations as predictors of seeking or not seeking help: Does age matter? Learning and Instruction, 33, 120-130. Gonzalez-DeHass, A. R., Willems, P. P., & Doan Holbein, M. F. (2005). Examining the relationship between parental involvement and student motivation. Educational Psychology Review, 17, 99–123. doi:10.1007/s10648-005-3949-7 Hulleman, C. S., Barron, K. E., Kosovich, J. J., &Lazowski, R. A. (2015). Student motivation: current theories, constructs, and interventions within an expectancy-value framework. In A. Lipnevich, F., Preckel, & R. Roberts (Eds.), Psychosocial skills and school systems in the Twenty-first century: Theory, research, and applications.Springer. Karabenick, S., & Gonida, E. N. (2018). Academic help seeking as a self-regulated learning strategy: Current issues, future directions. In Schunk, D. H., & Greene, J. A. (Eds.), Handbook of self-regulation of learning and performance (pp. 421-433, 2nd ed.). New York: Routledge. Kitsantas, A. (2013). Fostering college students’ self-regulated learning with learning technologies. Hellenic Journal of Psychology, 10, 235-252. Lazowski, R. A., &Hulleman, C. S. (2015). Motivation Interventions in Education: A Meta-Analytic Review. Review of Educational Research, XX, 1 –39. Lee, M. & Bong, M. (2016). In their own words: Reasons underlying the achievement striving of students in schools. Journal of Educational Psychology, 108, 274-294. Martin, L., & Halpern, D. (2011). Pedagogy for developing critical thinking in adolescents: Explicit instruction produces greater gains. Thinking Skills and Creativity, 6, 1-13. Mega C., Ronconi L., & De Beni R. (2014). What Makes a Good Student? How Emotions, Self-Regulated Learning, and Motivation Contribute to Academic Achievement. Journal of Educational Psychology,106,121-131. Metallidou, P., &Vlachou, A. (2010). Children’s self-regulated learning profile in language and mathematics: The role of task value beliefs. Psychology in the Schools, 47, 776-788. Metallidou, P. (2012). Epistemological beliefs as predictors of self-regulated learning strategies in middle school students. School Psychology International, 34(3), 283-298. Muenks, K., Wigfield, A., & Eccles, J. S. (2018). I can do this! The development and calibration of children’s expectations for success and competence beliefs. Developmental Review, 48, 24-39. Murayama, K., & Elliot, A., (2012). The competition–performance relation: A meta-analytic review and test of the opposing processes model of competition and performance. Psychological Bulletin, 138, 1035-1070. Pino-Pasternak, D., Basilio, M., & Whitebread, D. (2014). Interventions and Classroom Contexts That Promote Self-Regulated Learning: Two Intervention Studies in United Kingdom Primary Classrooms. PSYKHE, 23(2), 1-13. doi:10.7764/psykhe.23.2.739 Rosenzweig, E. Q., & Wigfield, A. (2016). STEM motivation interventions for adolescents: A promising start, but further to go. Educational Psychologist, 51, 146-163. Ryan, A. M., Pintrich, P.R., &Midgley, C. (2001). Avoiding seeking help in the classroom: Who and why? Educational Psychology Review, 13, 93–114. Schwinger, M., &Stiensmeier-Pelster, J. (2011). Prevention of self-handicapping – The protective function of mastery goals. Learning and Individual Differences, 21, 699-709. Senko, C., Hulleman, C. S., &Harackiewicz, J. M. (2011). Achievement goal theory at the crossroads: Old controversies, current challenges, and new directions. Educational Psychologist. DOI: 10.1080/00461520.2011.538646 Stasinou, V., Hatzichristou, C., Lampropoulou, A., & Lianos, P. (2020). Adolescents’ perceptions of covitality and academic performance: The moderating role of school climate. Psychology, 25 (1), 55-71. Tzohar-Rosen, M., & Kramarski, B. (2014). Metacognition, motivation and emotions: Contribution of self-regulated learning to solving mathematical problems. Global Education Review, 1 (4), 76-95. Urdan, T., &Midgley, C. (2003). Changes in the perceived classroom goal structure and pattern of adaptive learning during early adolescence. Contemporary Educational Psychology, 28, 524–551. doi:10.1016/S0361-476X(02)00060-7 Vauras, M., Salonen, P., Lehtinen, E., &Lepola, J. (2001). Long-term development of motivation and cognition in family and school contexts. In S. Volet& S. Jarvela (Eds.), Motivation in learning contexts: Theoretical advances and methodological implications (pp. 295–315). Oxford, UK: Pergamon. Wigfield, A., & Eccles, J. S. (2000).Expectancy–value theory of achievement motivation.Contemporary Educational Psychology, 25, 68–81. Wigfield, A., & Cambria, J. (2010). Students’ achievement values, goal orientations and interest: Definitions, development and relations to achievement outcomes. Developmental Review, 30, 1-35. Yeager, D. S., & Dweck, C. S. (2012). Mindsets that promote resilience: When students believe that personal characteristics can be developed. Educational Psychologist, 47, 302–314. Yu, J., & McLellan, R. (2019). Beyond academic achievement goals: The importance of social achievement goals in explaining gender differences in self-handicapping. Learning and Individual Differences, 69, 33-44.
Τελευταία Επικαιροποίηση
02-06-2021