ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗΣ Ι-ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗΣ Ι-ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ / History of Art-Ancient Art
ΚωδικόςΥΘΑ1
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΣτέλλα Λάββα
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600001180

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 192
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΘεωρητικό112

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗΣ Ι-ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600180519
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
  • Γαλλικά (Εξέταση)
  • Γερμανικά (Εξέταση)
  • Ιταλικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • GRL-A1S Νέα Ελληνική Γλώσσα Erasmus Semester A1
Γενικές Προαπαιτήσεις
1. Γενικές γνώσεις Λυκείου στα γνωστικά αντικείμενα «Αρχαία Ιστορία» και «Αρχαία ελληνική Τέχνη» 2. Πρόσβαση σε υπολογιστή
Μαθησιακά Αποτελέσματα
► Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να: 1. Γνωρίζουν το ιστορικό χρονοδιάγραμμα των σημαντικότερων γεγονότων του αρχαίου ελληνικού κόσμου 2. Αναγνωρίζουν τους βασικούς σταθμούς της αρχαίας ελληνικής τέχνης 3. Εντάξουν τα σημαντικά έργα στα ιστορικά και καλλιτεχνικά τους συμφραζόμενα 4. Αναγνωρίζουν στιλιστικά σημαντικά έργα και δημιουργούς 5. Αναλύουν έργα της αρχαίας ελληνικής τέχνης χρησιμοποιώντας την κατάλληλη ορολογία 6. Αποτιμούν επιλεγμένα έργα της αρχαίας ελληνικής τέχνης σε ένα ευρύτερο ιστορικό και πολιτισμικό περιβάλλον
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η τέχνη στην αρχαία Ελλάδα από τη γεωμετρική περίοδο έως την έλευση των Ρωμαίων (1100 – 30 π.Χ.) στα ιστορικά και κοινωνικά της συμφραζόμενα. Το μάθημα επικεντρώνεται σε αναλύσεις έργων τέχνης και τη συσχέτισή τους με το περιβάλλον (κοινωνικό, οικονομικό, πολιτικό). Οι φοιτητές/τριες εξοικειώνονται με την αρχαία ελληνική μυθολογία και επιλεγμένα έργα της αρχαίας ελληνικής τέχνης, ιδιαίτερα της Γλυπτικής, Κεραμικής και των ταφικών μνημείων και μαθαίνουν να τα συσχετίζουν με άλλους αρχαίους πολιτισμούς. Το μάθημα στηρίζεται σε 1. παραδόσεις, που εμπλουτίζονται με παρουσιάσεις σε powerpoints και εκπαιδευτικές ταινίες, 2. Ανάπτυξη προβληματισμών στην τάξη και με τη χρήση πρόσθετου επιστημονικού υλικού, 3. Εκπαιδευτικές εκδρομές και ασκήσεις όπου αυτό είναι δυνατόν και 4. Ατομική υποστήριξη του/της διδάσκοντος/διδάσκουσας σε φοιτητές/τριες σε προκαθορισμένες ώρες συνεργασίας.
Λέξεις Κλειδιά
Αρχαία Τέχνη, Γλυπτική, Κεραμική, Μυθολογία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
A.Χρήση του προγράμματος PowerPoint και βιντεοπροβολών στις διαλέξεις/σεμινάρια του μαθήματος και του elearning για την παροχή εκπαιδευτικού υλικού και την επικοινωνία με τους φοιτητές/τριες. B.DVD's με εκπαιδευτικό περιεχόμενο 1.«Πώς η Τέχνη έπλασε τον κόσμο, Επεισόδιο 1: Πιο Ανθρώπινο από το Ανθρώπινο»- BBC Documentary - [Ηow Art Made the World 1: More Human than Human]-BBC Documentary by Dr.Nigel Spivey(Cambridge) 2.«Πώς η Τέχνη έπλασε τον κόσμο, Επεισόδιο 2: H Γένεση των Εικόνων»- BBC Documentary - [Ηow Art Made the World 2: Τhe Day Pictures Were Born]-BBC Documentary by Dr.Nigel Spivey(Cambridge) 3.«Πώς η Τέχνη έπλασε τον κόσμο, Επεισόδιο 3: H Τέχνη της Πειθούς»- BBC Documentary [Ηow Art Made the World 3: Τhe Art of Persuasion]-BBC Documentary by Dr.Nigel Spivey (Cambridge)
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις260,9
Σεμινάρια40,1
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων180,6
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων100,3
Εξετάσεις20,1
Σύνολο602
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Oι φοιτητές/τριες οφείλουν να παρακολουθούν τα μαθήματα (13 μαθήματα/εξάμηνο) και να συμβάλλουν σε αυτά, να ανταποκρίνονται σε όσα τους ανατίθενται σε εβδομαδιαία βάση και να μελετούν τις εικόνες στις παρουσιάσεις με powerpoints. Η αξιολόγηση γίνεται με γραπτές τελικές εξετάσεις (80%)και με την παρουσία/συμμετοχή των φοιτητών/τριών στο μάθημα (20%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1.Δ.Πλάντζος, Ελληνική Τέχνη και Αρχαιολογία, 1100 – 30 π.Χ., «Καπόν», Αθήνα 2016 2.M.Boυτυράς-Α.Γουλάκη-Βουτυρά,Η αρχαία ελληνική τέχνη και η ακτινοβολία της, Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, Θεσσαλονίκη 2012 3.Γ.Κοκκορού-Αλευρά, Η Τέχνης της Αρχαίας Ελλάδας, εκδόσεις «Καρδαμίτσα», Αθήνα 1995
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. K.Kerenyi, Η Μυθολογία των Ελλήνων, εκδόσεις «Βιβλιοπωλείο της Εστίας», Απρίλιος 2010 2. Ε.Simon, Οι θεοί των Αρχαίων Ελλήνων, «UNIVERSITY STUDIO PRESS A.E.», Αθήνα 1996 3. P.Kroh (σε μτφρ. Δ.Λυπουρλή – Λ.Τρομάρα), Λεξικό ελλήνων συγγραφέων Ελλήνων και Λατίνων, «UNIVERSITY STUDIO PRESS A.E.», Θεσσαλονίκη 1996 4. J.Overbeck, Antike Schriftquellen der bildenden Künste bei den Griechen, Λειψία 1867 5. Φ.Ζαφειροπούλου, Αριστουργήματα αρχαίας ελληνικής γλυπτικής, «Μέλισσα», Αθήνα 2005 6. Στ.Λυδάκη, Aρχαία Ελληνική Ζωγραφική και οι απηχήσεις της στους νεότερους χρόνους, «Μέλισσα», Αθήνα 2002 7. Johann Joachim Winckelmann, Ιστορία της Αρχαίας Τέχνης, Η τέχνη των ανατολικών λαών, των Ετρούσκων, των Ελλήνων και των Ρωμαίων, εκδόσεις «Gutenberg – τυπωθήτω», Αθήνα 2010. 8. Χ.Καρούζου, Αρχαία Τέχνη, Ομιλίες – Μελέτες, εκδόσεις «Ερμής», Αθήνα 2000
Τελευταία Επικαιροποίηση
15-11-2020