ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ -ΜΗ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ 1

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΦΑΙΝΟΜΕΝΑ -ΜΗ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ 1 / Phenomena-Non Narative Video for Audio-Visual Installations 1
ΚωδικόςΥΚΦΒ1
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΓεώργιος Κατσάγγελος
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600018209

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 16
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΝΕΩΝ ΜΕΣΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝΚαλλιτεχνικό534

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΦΑΙΝΟΜΕΝΑ -ΜΗ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ 1
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600180575
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Γερμανικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΥΚΒΣΧ ΣΧΕΔΙΟ ΕΚ ΤΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ -ΒΑΣΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
  • ΥΚΣΧΤ ΣΧΕΔΙΟ-TAGS ΚΑΙ FONTS
  • ΥΚΣΑΨ1 ΣΧΕΔΙΟ ΜΕ ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ - ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ ΚΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ 1
  • ΥΚΣΑΨ2 ΣΧΕΔΙΟ ΜΕ ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ-ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ ΚΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ 2
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές αναμένεται ότι στα πλαίσια του μαθήματος θα πρέπει να μπορούν να χρησιμοποιήσουν με τον ενδεδειγμένο τρόπο, ως εργαλείο “καταγραφής” οπτικών ΣΥΜΒΑΝΤΩΝ, Βιντεοκάμερες κάθε εμπορικού/διαθέσιμου τύπου, αλλά και των κινητών τηλεφώνων τους, ως πηγή δε ήχου να “ηχογραφήσουν/αξιοποιήσουν” για Καλλιτεχνική χρήση, το κάθε ενδεδειγμένο Φυσικό, ή και Τεχνητό, ηχητικό ερέθισμα.
Θα πρέπει να μπορούν να ενεργοποιήσουν Αυτόνομους “μηχανισμούς” Αφαιρετικής Σκέψης, να αποκτήσουν την Ικανότητα Οπτικοποίησης Αφαιρετικών Εννοιών, και να αναπτύξουν την Προσωπική τους Εικαστική Μεθοδολογία Διαχείρισης Οπτικών και Ηχητικών Συμβάντων, έχοντας ως εργαλεία επεξεργασίας, την κάθε εμπορική, ή, και Ανοικτού Κώδικα Ψηφιακή Εφαρμογή.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
ΧΩΡΟΣ-ΟΓΚΟΣ-ΧΡΟΝΟΣ στις Εικαστικές Τέχνες. Ιστορία του ΜΗ Αφηγηματικού Εικαστικού VIDEO. Παραδείγματα. Η Πρωτοπορία. Νέες Τεχνολογίες. Αναλογικό-Ψηφιακό. Απο την “Εφαρμογή” στην “Εκφραση”. Σχεδίαση StoryBoard. Βιντεοσκόπηση προκαθορισμένων σκηνών. Παραγωγή Ηχητικών ‘Συμβάντων” μέσω “ζωντανών” ηχογραφήσεων, Syntesizers, ή/και Χρήση Ψηφιακών “Βιβλιοθηκών”. Ανάλυση “αρχείων” Video και Ήχου – Συμβατότητες. Ψηφιακή επεξεργασία Video και Ηχου, με FinalCut, ή/και Premiere. Θεωρώντας ως δεδομένο τον Μή Αφηγηματικό χαρακτήρα των Εικαστικών Τεχνών, την δέ Αφήγηση ως πεδίο δράσης/“εργαλείο”των Παραστατικών Τεχνών (Θεάτρου, Κινηματογράφου, Κινούμενου Σχεδίου και Comic), και αποκαθιστώντας τα έργα του “Πειραματικού Κινηματογράφου” στην “θέση” που τους αρμόζει, διαπιστώνουμε μια ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΓΕΝΕΑΛΟΓΙΑ των ΑΜΙΓΩΣ Εικαστικών “video”, η οποία ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ, επι των οποίων “πλέκονται” πιθανές (και “απίθανες”) προσωπικές αφηγήσεις ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ των Θεατών/Παρατηρητών.
Λέξεις Κλειδιά
ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ – ΜΗ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ - ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Εργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση Πεδίου
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο
Διαδραστική διδασκαλία στο Υπολογιστικό Κέντρο
Εκπόνηση μελέτης (project)
Καλλιτεχνική δημιουργία
Άλλο / Άλλα
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Ψηφιακές μορφές τέχνης Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 18549065, Έκδοση: 1η εκδ./2008, Συγγραφείς: Βασιλάκος Αθανάσιος, ISBN: 978-960-418-159-9, Διαθέτης (Εκδότης): ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α. ΤΖΙΟΛΑ & ΥΙΟΙ Α.Ε. 2. Παραγωγή Βίντεο - Βασικές αρχές & τεχνικές Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 16534 Έκδοση: 1η έκδ./2004, Συγγραφείς: Zettl Herbert, ISBN: 978-960-286-406-7, Διαθέτης (Εκδότης): Γ.ΠΑΡΙΚΟΣ & ΣΙΑ ΕΕ
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Παραπομπές σε Καλλιτεχνικά Εργα της κλασσικής πρωτοπορίας-μοντερνισμού, της Μεταπολεμικής Εικαστικής παραγωγής και της Πολυμεσικής Πρωτοπορίας, στο YOU TUBE. Notes on "SPACE", "VOLUME", "TIME". Suggested "narrative" bibliography`: ARTHUR CLARK / “Childhoods End”. Προτεινόμενη “αφηγηματική” βιβλιογραφία: “ΑΡΘΟΥΡ ΚΛΑΡΚ/Το τέλος της παιδικής ηλικίας”.
Τελευταία Επικαιροποίηση
09-11-2020