ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ HERTA MEULLER

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ HERTA MEULLER / INTERDISCIPLINARY APPROACHES TO THE OEUVRE OF HERTA MUELLER
Τίτλος στα ΓερμανικάΙnterdisziplinäre Annäherungen an das Werk Herta Müllers (Literaturwissenschaft und –didaktik)
ΚωδικόςΒΚ0272
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΓερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600019963

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας (2020-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 38
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ HERTA MEULLER
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600180794
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Γερμανικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
χρησιμοποιήσουν υπάρχουσες γνώσεις και να εξοικειωθούν με περαιτέρω γλωσσικές και επικοινωνιακές δεξιότητες στη γερμανική γλώσσα, καλλιεργήσουν την κριτική τους σκέψη μέσα από κείμενα της συγγραφέα Χερτα Μουλλερ, διαβάσουν και αναλύσουν πολυγλωσσικά λογοτεχνικά κείμενα, αναπτύξουν ικανότητες Δια Βίου Μάθησης (π.χ. κοινωνική ικανότητα, μεταγνωστική ικανότητα), αναπτύξουν την διαπολιτισμική τους συνείδηση
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
“Κάθε γλώσσα βλέπει μέσα από διαφορετικά μάτια” γράφει η νομπελίστρια συγγραφέας γερμανορουμάνικης καταγωγής Herta Müller και μαρτυρά την δική της πολυγλωσσία. Ακριβώς αυτή η πολλαπλή, υβριδική οπτική στον κόσμο αποτελεί αντικείμενο αυτού του σεμιναρίου. Θα ασχοληθούμε με την πρόζα αλλά και τα κολλάζ της συγγραφέως λαμβάνοντας υπόψη θέματα διαπολιτισμικότητας. Θα εστιάσουμε σε γλωσσικές και δομικές ιδιαιτερότητες αλλά και μοτίβα κλειδί στο έργο της όπως πατρίδα, (μητρική-ές) γλώσσα(-ες) και ταξίδια. Κατόπιν της λογοτεχνικής ανάλυσης των κειμένων θα επικεντρωθούμε στην δυνατότητα αξιοποίησης επιλεγμένων αποσπασμάτων της λογοτεχνικής παραγωγής της Herta Müller στο πλαίσιο της διδασκαλίας της γερμανικής ως ξένης γλώσσας και θα συζητήσουμε δυνατότητες και προοπτικές ανάπτυξης μιας σύγχρονης διδακτικής ξένων γλωσσών, εναρμοσμένης στις ανάγκες των πολυπολιτισμικών κοινωνιών.
Λέξεις Κλειδιά
Χερτα Μυλλερ, γερμανόφωνη επίκαιρη λογοτεχνία, πολύγλωσση λογοτεχνία, λογοτεχνία των γερμανόφωνων της Ρουμανίας
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις783,1
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων341,4
Εκπόνηση μελέτης (project)351,4
Συγγραφή εργασίας / εργασιών30,1
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
30-10-2020