Εικαστικό εργαστήριο

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕικαστικό εργαστήριο / Visual Arts Workshop
ΚωδικόςΥΚΕΕ1
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΓεώργιος Διβάρης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017288

Πρόγραμμα Σπουδών: ΔΠΜΣ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΦΑΙΡΑ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Καλλιτεχνικές Δράσεις και ΠρακτικέςΥποχρεωτικό1110

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕικαστικό εργαστήριο
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600180949
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Θα αποκτήσουν περαιτέρω ικανότητες ανάπτυξης και αξιολόγησης των διαδικασιών της καλλιτεχνικής πρακτικής. Θα αποκτήσουν δεξιότητες ανεξάρτητης έρευνας τις οποίες θα αξιοποιούν αποτελεσματικά. Θα αποκτήσουν τις απαιτούμενες επαγγελματικές ικανότητες για την ατομική δημιουργική πρακτική. Θα αναπτύξουν περαιτέρω στρατηγικές και θα αξιοποιούν την εμπειρία, την φαντασία και την δημιουργικότητα με την κατάλληλη επιλογή μέσου. Θα αναπτύξουν τα προσωπικά τους κριτήρια αξιολόγησης και εξέλιξης του καλλιτεχνικού έργου. Θα έχουν την ικανότητα να θέτουν ερωτήματα και να τοποθετούν σε εννοιολογικό πλαίσιο το προσωπικό τους έργο όσο και το έργο άλλων. Θα εκφράζουν με σαφήνεια τις θέσεις τους στα πεδία της τέχνης και του πολιτισμού. Θα δημιουργούν, θα υποστηρίζουν, θα διαχειρίζονται και θα παρουσιάζουν το καλλιτεχνικό τους έργο σε επαγγελματικό επίπεδο. Θα έχουν την ικανότητα να διατυπώνουν με καθαρότητα τις προθέσεις, τα νοήματα και τις έννοιες του έργου τους σε εξειδικευμένο και μη εξειδικευμένο κοινό. Θα μπορούν να εξετάζουν και να αξιολογούν σωστά τις διαθέσιμες κατευθύνσεις για την εξέλιξή τους. Θα έχουν την δυνατότητα να παρουσιάζουν το προσωπικό καλλιτεχνικό έργο στην δημόσια σφαίρα. Θα καλλιεργήσουν κριτική αντίληψη των σύγχρονων εξελίξεων, συλλέγοντας πληροφορίες από την πρώτη γραμμή των πεδίων μάθησης. Θα επιδεικνύουν μια σειρά δεξιοτήτων, τεχνικών και εξειδικευμένης έρευνας, υψηλού επιπέδου. Θα διαπραγματεύονται, θα επιχειρηματολογούν και θα αλληλεπιδρούν αποτελεσματικά σε ομαδικό επίπεδο για την εκκίνηση δραστηριότητας. Θα προβλέπουν και θα προσαρμόζονται σε διαφορετικά πλαίσια και στις διαφορετικές συνθήκες της δημόσιας σφαίρας. Θα αυτο-αξιολογούνται και θα είναι υπεύθυνοι για την συνεχή ακαδημαϊκή και επαγγελματική τους ανάπτυξη.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγή στην έννοια του Δημόσιου Χώρου. Το εργαστήριο, μέσα από την συνεχή καλλιτεχνική πρακτική έρευνα, στοχεύει στην λύση προβλημάτων σε σχέση με το υλικό, την έννοια και την σύγχρονη εικαστική μεθοδολογία. Δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στον πειραματισμό και την εξερεύνηση των μέσων, των υλικών, της διαδικασίας παραγωγής και των ιδεών. Έρευνα πάνω σε μεθόδους συλλογής πληροφοριών όπως η δημιουργία αρχείων, η χρήση του διαδικτύου κτλ, με σκοπό την θεωρητική τεκμηρίωση και ανάπτυξη της εικαστικής πρότασης του φοιτητή. Παράλληλα ξεκινάει η εποπτευόμενη ερευνητική καλλιτεχνική διαδικασία για την παραγωγή έργου της πτυχιακής εργασίας. Πραγματοποιούνται εισηγήσεις, συζητήσεις, γίνονται παρουσιάσεις και ανάλυση έργων σύγχρονων καλλιτεχνών, καθώς και προβολές ντοκιμαντέρ, συνεντεύξεων κτλ. Προτείνεται βιβλιογραφία από τους διδάσκοντες. Δίνεται έµφαση στην τόσο στην αυτόνομη όσο και στην συνεργατική παραγωγή καλλιτεχνικού έργου. Οι φοιτητές παρουσιάζουν την εξέλιξη των εργασιών τους ανά τακτά χρονικά διαστήματα και γίνονται συζητήσεις πάνω σε αυτές.
Λέξεις Κλειδιά
μεταπτυχιακή καλλιτεχνική έρευνα, εικαστική, εργαστήριο
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Podcast
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
  • Υλικά εικαστικών τεχνών
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Σεμινάρια
Εργαστηριακή Άσκηση
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Φροντιστήριο
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο300
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων
Εκπόνηση μελέτης (project)
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Καλλιτεχνική δημιουργία
Εξετάσεις
Σύνολο300
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Σταυρακάκης, Γιάννης & Σταφυλάκης, Κωστής (επιμ.) Το πολιτικό στη σύγχρονη τέχνη, Αθήνα: Εκκρεμές, 2008 Saunders Frances Stonor, Who paid the piper?: the CIA and the cultural Cold War, London: Granta Books, 1999 Sholette Gregory, Dark Matter: Art and Politics in the Age of Enterprise Culture, Pluto Press, 2006 Bolz Norbert, Το αλφαβητάρι των μέσων, Σμίλη, Αθήνα, 2008 Flusser Vilem, Προς το σύμπαν των τεχνικών εικόνων, Σμίλη, Αθήνα, 2008
Τελευταία Επικαιροποίηση
17-11-2020